וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס מאריץ' חתם במכבי תל אביב עד דצמבר

2.9.2014 / 21:05

בעקבות היעדרותו של שחורציאניטיס, שזקוק לניתוח בעינו וייעדר כחודש וחצי, אלופת אירופה צירפה את הסנטר האוסטרלי. תוכל להאריך את חוזהו עד תום העונה. מאריץ' היה מועמד למכבי לפני שנתיים ובעונה שעברה פגש אותה עם קובאן, אז גיא פניני תפס באשכיו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל מצאה מיד גיבוי לסופוקליס שחורציאניטיס. אחרי שהתברר משך היעדרותו של הסנטר היווני, הודיעה הערב (שלישי) אלופת אירופה כי החתימה עד סוף חודש דצמבר את אלכס מאריץ', הסנטר האוסטרלי בן ה-30 ששיחק בקובאן וכבר היה מועמד לקבוצה כמחליפו של שחורציאניטיס לפני שנתיים. מאריץ? חתם כאמור עד סוף שנת 2014 (סיום שלב הבתים ביורוליג). למכבי תל אביב יש אופציה להחליט בדצמבר על הארכת החוזה עד תום העונה.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב לפני אלכס מאריץ' שחקן לוקומטיב קובאן. ברני ארדוב
בניגוד ל-2012, הפעם הוא מגיע. אלכס מאריץ' מול סופו/ברני ארדוב

מאריץ' (30, 2.11 מ') שיחק בשנתיים החולפות בלוקומוטיב קובאן ופגש את מכבי תל אביב ארבע פעמים בעונה שעברה עם לוקומוטיב קובאן, אם כי לא הרשים במיוחד. בשני המפגשים בשלב הבתים הוא קלע שבע נקודות. במפגש הראשון שנערך ביד אליהו בטופ 16 הוא קלע שתי נקודות ובגומלין ברוסיה שבוע ניצחו הרוסים 76:78 הוא קלע שש נקודות. בינואר האחרון הוא היה שותף לתקרית מביכה, כשגיא פניני תפס באשכיו במהלך המשחק ובשל כך נקנס שחקן מכבי על ידי היורוליג ב-13 אלף יורו.

קודם לכן, הסנטר האוסטרלי ממוצא סרבי שיחק במכללת נברסקה. ב-2008 הוא הצטרף לגרנאדה הספרדית ולאחר עונה אחת עבר לפרטיזן בלגרד ומשם, בתום עונה נוספת, לשנתיים בפנאתינייקוס. עם פאו הוא זכה ביורוליג, לאחר שהקבוצה גברה בגמר על מכבי תל אביב. מאריץ' נבחר לחמישיית היורוליג ב-2010 ושיחק עם נבחרת אוסטרליה באליפות העולם הקודמת ובאולימפיאדת לונדון. בעונה החולפת בקובאן הוא העמיד ממוצעי יורוליג של 6.1 נקודות ו-3.6 ריבאונדים ב-17.2 דקות.


המאמן גיא גודס שמח על ההחתמה ואמר: "אנחנו שמחים על הצטרפותו של מאריץ?. אלכס יביא איתו למכבי המון ניסיון, קשיחות וכוח פיזי מתחת לסלים, הוא יעזור לנו במאבקים בתוך הצבע יחד עם טיוס וסופו כשיחלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צפו בגיא פניני תופס באשכיו של אלכס מאריץ'

שחקן מכבי תל אביב, סופוקליס שחורציאניטיס, יעבור ניתוח בעיניו וייעדר ארבעה-שישה שבועות. הסנטר היווני סובל מגלאוקומה (קבוצה של מחלות שבמקרה קיצוני יכולות להביא להדרדרות לעיוורון) ולכן יצטרך לעבור את הניתוח.

שחורציאניטיס ייעדר ממחנה האימונים בגרמניה, כמו גם מאימוני קדם העונה, וסדרת המשחקים בדרום אמריקה ואלו נגד קליבלנד וברוקלין מה-NBA בתחילת חודש אוקטובר. הצהובים כבר החלו לחפש שחקן גבוה נוסף. כזכור, בבדיקות הרפואיות שעבר הסנטר היווני לפני פתיחת האימונים התגלה כי הוא סובל גם מלחץ דם גבוה.

בימים האחרונים סיפרו במכבי תל אביב כי הם מאוד מעריכים ואוהבים את שחורציאניטיס ויעשו הכול על מנת לפתור את הבעיה שלו, גם אם משמעות הדבר היא כי הוא יחמיץ את פתיחת העונה. אלא שבמקביל, הצהובים לא שוללים שום תרחיש והדברים יקבעו בהתאם למצבו של השחקן. בסיטואציה מסוימת, הוא אפילו עלול להיות משוחרר מהקבוצה, אם הדברים לא ישתפרו מבחינתו.

מהמועדון נמסר: "מכבי תל אביב מאשרת כי סופו לא עבר את הבדיקות הרפואיות. השחקן, סוכנו ומכבי הגיעו היום להסדר, לפיו השחקן יישאר בארץ ויזכה כאן לטיפול הנדרש. מכבי מאחלת לסופו החלמה מהירה, וההערכה היא שיוכל לחזור לפעילות בתוך מספר שבועות".

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יחמיץ את כל תקופת ההכנה. סופוקליס שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

בתוך כך, לוואלה! ספורט נודע כי במכבי תל אביב יקיימו פגישה עם נציגיו של דרק שארפ. מטרת הפגישה, שתתקייים בימים הקרובים היא לנסות להגיע לפשרה בעיניין הפיצוי הכספי המגיע לקפטן הקבוצה בעבר.

כזכור, עוזר מכבי תל אביב לשעבר ביקש לפני כשנה סכום המוערך בכ-300 אלף דולרים, כששארפ דרש ממכבי במכתב ששלח אליהם "להסדיר את מלוא הזכויות המגיעות עקב פיטוריי".

שארפ, שעזב עם משפחתו לפלורידה, הגיע לארץ לקדם סדרת ריאליטי בהשתתפותו. את השהות כאן ניצל בכדי להיפגש עם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ועו?ד רן קידר, המייצגים אותו וצפויים להיות נוכחים בפגישה עם מכבי תל אביב בשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 19:46)

אלון: "כשהחוזים ייחשפו אז שארפ יקבל את מה שמגיע לו"

דרק שארפ: "סיום העסקתי - פיטורים לכל דבר"

דייויד פדרמן בעלים מכבי תל אביב מאוכזב מאחורי גיא גודס, דרק שארפ עוזרי המאמן. ברני ארדוב
תהיה פשרה? דרק שארפ/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully