וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "כולם דיברו על רוצ'סטי, מקל בא ונתן הצגה"

21.8.2014 / 9:31

כוכב נבחרת ישראל פירגן לרכז שרשם טריפל דאבל נדיר בניצחון על מונטנגרו: "עוד שלב בהתפתחות שלו". מחמאות לפניני וכדיר: "בא כמו גבר מהספסל". פביצ'ביץ': "הפסדנו ליריבה איכותית"

נבחרת ישראל רשמה אמש (רביעי) את אחד מניצחונותיה הגדולים בשנים האחרונות כשהביסה בפודגוריצה את מונטנגרו 65:80. אם תנצח את הולנד ביום ראשון בקפריסין, תעפיל הנבחרת לאליפות אירופה מהמקום הראשון בבית ב'. הפסד להולנדים בהפרש של עד 19 נקודות, בתוספת ניצחון במחזור האחרון על הבולגרים החלשים, יבטיח לנבחרת את המקום השני בבית, ממנו גם ככל הנראה תעלה.

טריפל דאבל למקל, ישראל הרשימה ב-65:80 במונטנגרו

גל מקל: "לא זוכר הרבה זמן שהראינו אופי כזה”

יהונתן אליהו על האחראי האמיתי לתפנית בנבחרת

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. איגוד הכדורסל
"עצרנו את מה שהיינו צריכים לעשות". עומרי כספי/איגוד הכדורסל

עוד לפני הירידה לחדר ההלבשה בסיום המשחק הפגינו שחקני ואנשי הנבחרת פרץ של רגשות, בשל הניצחון הגדול ועצירת רצף ההפסדים למונטנגרו על ארבעה. חיבוקים וחיוכים נשלחו לכל עבר, כשהקהל המונטנגרי, שתמך בנבחרתו במהלך כל המשחק, עמד ומחא כפיים לשחקני הנבחרת על ההצגה הגדולה שלהם. מעל כולם עמד גל מקל, שרשם משחק שיא במדים הלאומיים עם 14 נקודות, 11 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, השחקן השני שהשיג טריפל דאבל בנבחרת ישראל, אחרי שליאור אליהו עשה זאת לפני שנתיים.

"כולם שיחקו מצוין, כולם תרמו בהגנה ובהתקפה", אמר עומרי כספי, שרשם עוד משחק נהדר עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים. כספי אגב, מדורג שלישי בטבלת מלך הסלים של המוקדמות עם 18.3, "עצרנו את מה שהיינו צריכים לעשות, אני שמח וממשיכים הלאה. למעט המשחק הראשון שהם הפתיעו אותנו עם הפיק אנד רולים וזוויות שהיה לנו קשה לעצור אותם, נראינו טוב במוקדמות. לעצור קבוצה כזאת על 65 נקודות וההתקפה שלנו נראית ככה, אז זה אומר הרבה. אני חושב שלמקל היה משחק לא רע", הוסיף כספי בחיוך, "זה עוד שלב בהתפתחות שלו כשחקן. כל השבוע דיברו על רוצ'סטי ורוצ'סטי, וזה הגיע אליו. הוא בא ונתן הצגה. עכשיו צריך לבוא ביום ראשון, לנצח ולעלות לאליפות אירופה".

מלבד כספי ומקל, זכו גיא פניני ואלישי כדיר למחמאות על המשחק שלהם. פניני קלע 12 נקודות ומסר 3 אסיסטים, והוא השחקן היחיד בישראל שקלע במספרים דו ספרתיים בכל המשחקים, ואילו כדיר זכה לראשונה לדקות משחק משמעותיות והגיב עם 8 נקודות ב-11 דקות, כולן בדקות ההכרעה, "אלישי בא כמו גבר מהספסל אחרי קמפיין שהוא מחכה להזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים", אמרו בנבחרת.

פורוורד נבחרת ישראל אלישי כדיר מול סנטר נבחרת רוסיה טימופיי מוזגוב. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
"בא כמו גבר מהספסל אחרי קמפיין שהוא מחכה להזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים". אלישי כדיר/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

הנבחרת רשמה ניצחון חוץ שלישי ברציפות במוקדמות, וזאת בפעם השלישית בהיסטוריה אחרי שעשתה כך גם במוקדמות 2005, 1999 ו-1995. הרצף הזה מגיע לאחר רצף של שלושה ניצחונות חוץ בארבעת המשחקים האחרונים של קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2013, מה שמעמיד את ישראל על מאזן של שישה ניצחונות חוץ בשבעת משחקיה האחרונים, הרצף הטוב ביותר שלה במשחקי המוקדמות.

במונטנגרו, שם יתייצבו בשבוע הבא ביום רביעי למשחק קריטי על העלייה נגד הולנד בחוץ, פרגנו לישראל, "ישראל שיחקה טוב יותר מאיתנו", אמר המאמן לוקה פביצ'ביץ', "ניסינו לנצל את כל מה שאנחנו יכולים מהארנגיות של הקהל, ביחד עם המוטיבציה שמייצרים כשמשחקים נגד שחקנים כל כך טובים כמו שיש בישראל. אפשרנו להם לקלוע נקודות קלות, ולנו זה הלך קשה בצורה נוראה. ברבע השלישי הם ברחו להפרש 10 נקודות, וקשה מאוד לחזור נגד יריבה איכותית כמו ישראל. ההגנה לא הייתה מספיק טובה כדי לעצור שחקני התקפה טובים כל כך. את המשחק הזה אפשר לשכוח, בניגוד להולנד, כי הפסדנו ליריבה איכותית".

אחרי כמעט שבועיים, תשוב נבחרת ישראל היום בערב ארצה כשתעלה על טיסה מפודגוריצה דרך טורקיה לארץ. הנבחרת תתאמן מחר בישראל, וביום שבת יטוסו לקפריסין לקראת המשחק נגד הולנד, שיתקיים ביום ראשון בשעה 19:00, באולם בניקוסיה בו הפסידה הנבחרת למונטנגרו. ביום רביעי תארח ישראל את בולגריה בלרנקה, באולם קיטיון, בתקוופה שעד אז הכרטיס לאליפות אירופה כבר יהיה מונח ביד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully