וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאר לבג"צ: תנו גם לי אזרחות

שגיא ניר

26.6.2007 / 9:51

משרד הפנים, שהחליט להעניק אזרחות מיידית לתמוז וקולאוטי, מושך את עניין הכדורסלן שנשוי לישראלית. עורך דינו: "זו אפליה"

החגיגה התקשורתית סביב מתן האזרחות הצפוי לכדורגלני הנבחרת טוטו תמוז ורוברטו קולאוטי גמה לכדורסלן האמריקאי קורי קאר ואשתו הישראלית אילנה לוין להגיש עתירה לבג"צ בדרישה להורות למשרד הפנים להעניק גם לקאר אזרחות לאלתר.

קאר, ששיחק בישראל מספר עונות, התחתן עם אילנה ואף נולדה להם ילדה. עם זאת, בניגוד לכדורסלנים ג'יימי ארנולד וג'רון רוברטס, שכבר זכו לאזרחות, גורם משרד הפנים, לטענת עו"ד מנע, לסחבת בעניין, חרף פניה לבג"צ עוד בנובמבר 2006. הדיום בעניינו של קאר נקבע לאפריל 2008, אך כעת דורש עו"ד מנע להקדימו.

"משרד הפנים סיגל לעצמו כאסטרטגיה את מדיניות משיכת הזמן והיעדר התגובה", נכתב בעתירה. "הוא סבור שהמבקשים מהווים מעין מטרד שיש לסלקו, ובכל מקרה אין לתת עליו את הדעת יתר על המידה, שהרי לא מדובר בביטחון המדינה או בעניינים שברומו של עולם".

אלא שלאור תקדים תמוז וקולאוטי, וזה של ארנולד את רוברטס מהשנה שחלפה, דורש עו"ד מנע להימנע מאיפה ואיפה. "ביקשנו לקצר לקאר את תהליך האזרוח, כפי שעשו עם ארנולד ורוברטס וכעת מתכוונים לעשות עם קולאוטי ותמוז", אבל במשרד הפנים לא עונים לנו. הם כל הזמן מבקשים דחיה ופתאום רוצים לקצר את הליך האזרוח לשחקני הכדורגל. זו אפליה", אמר מנע.

על פי נהלי משרד הפנים, טווח הזמן בין קבלת תעודת תושב ארעי ועד לקבלת האזרחות הוא חמש שנים, אך בידי שר הפנים הסמכות לקצר הליך זה. לפני שנה, עשתה זאת שרת הפנים דאז רוחמה אברהם בעניינם של ג'יימי ארנולד וג'רון רוברטס, אך פניותיו של קורי קאר לא נענו. כעת, דורש קאר באמצעות צו לקבל גם הוא תעודת זהות כחולה, כשאולי התהודה התקשורתית היא שתסייע לו, כפי שקרה גם בעניינם של האחרים.

קאר, בן 31, הגיע לארץ בעונת 00/01 בה שיחק במכבי רעננה. מאוחר יותר שיחק גם בגליל עליון, רמת השרון, גבעת שמואל, אליצור אשקלון ולפני שנתיים בעירוני נהריה. מתן אזרחות יאפשר לו בין השאר לשחק בארץ מבלי להחשב כשחקן זר, אך כשמדובר באדם המתגורר בישראל, מטרת הבקשה היא הרבה יותר מספורטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully