וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורטואה: "צ'לסי פייבוריטית, אבל גם ברצלונה היתה"

שוער אתלטיקו מוכן למשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות (ג', 21:45, ערוץ 2). הזאר פצוע ולא התאמן, אטו מחוץ לסגל

טיבו קורטואה שוער אתלטיקו מדריד. AP
מאמין. קורטואה/AP

למרות החזרה של ז'וזה מוריניו, קשה להאמין שרבים הימרו בתחילת העונה שצ'לסי תגיע עד לחצי גמר ליגת האלופות. קשה עוד יותר להאמין שרבים הימרו שהיריבה שלה שם תהיה לא אחרת מאשר אתלטיקו מדריד. אבל זה המצב ומחר (שלישי, 21:45, ערוץ 2 וספורט 5 HD) יארחו הספרדים המרגשים את הבלוז למשחק הראשון מבין שניים על הכרטיס לגמר המפעל, שם המנצחת תשחק מול ריאל מדריד או אלופת אירופה המכהנת באיירן מינכן, שיתמודדו במפגש המקביל.

אתלטיקו, שרחוקה שלושה ניצחונות מזכייה מדהימה באליפות ספרד, מגיעה אחרי 0:2 בשני מחזורי הליגה האחרונים, מול חטאפה ואלצ'ה. הקולצ'ונרוס משחקים בשבועות האחרונים על אדי הדלק האחרונים של הסגל הקצר שלהם, אבל עברו את ברצלונה עם משחק הקרבה כביר ברבע הגמר. הם ביקרו בעבר שש פעמים במעמד הגמר של המפעלים האירופים השונים, כאשר רק אחת מאותן פעמים הייתה בגביע האלופות, ב-1973/74.

צ'לסי ספגה מכה אנושה בשאיפות האליפות שלה עם הפסד ביתי סנסציוני, דרמטי ומעורר מחלוקת מול סנדרלנד בשבת האחרונה, כאשר הפנדל אותו חטפו הכחולים בדקות הסיום עורר את זעמו של מוריניו, בדרך להפסד הבית הראשון שלו בפרמיירליג כמנג'ר הקבוצה אי פעם. הלונדונים עברו ברבע הגמר את פריס סן ז'רמן בזכות שערי חוץ, כאשר דמבה בה כבש את השער המכריע ב-0:2 הביתי, בדקה ה-87.

מנג'ר צ'לסי ז'וז'ה מוריניו. Mike Hewitt, GettyImages
יותר מדי בעיות בחצאי הגמר. מוריניו/GettyImages, Mike Hewitt

שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים בעברן. באוקטובר 2009 צ'לסי ניצחה 0:4 בסטמפורד ברידג' במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. שבועיים לאחר מכן, הגומלין בויסנטה קלדרון, שם ייערך המשחק מחר, הסתיים ב-2:2 דרמטי לאחר שסרחיו אגוארו כבש (66), דידייה דרוגבה הפך (82, 88) ואגוארו קבע שוויון בתוספת הזמן. המפגש האחרון עד כה היה בסופרקאפ האירופי באוגוסט 2012. צ'לסי הגיע כאלופת אירופה, אתלטיקו כזוכת הליגה האירופית והספרדים התפוצצו על כר הדשא במונאקו עם 1:4, כולל שלושער של רדאמל פלקאו כבר במחצית הראשונה ושער נוסף של מיראנדה, שכבש גם ביום שישי האחרון בניצחון על אלצ'ה.

בסך הכול, זו תהיה הפעם העשירית בתולדות אתלטיקו בה היא מארחת יריבה אנגלית. בתשע הפעמים הקודמות היא רשמה חמישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו, בעוד היא לא הפסידה מעולם. צ'לסי לעומת זאת, תגיע לביקור מספר 14 על אדמת ספרד. מאזנה עד כה: שלושה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו, חמישה הפסדים.

המשחק הזה צפוי להיות עמוס בלא מעט פיקנטריה. מוריניו חוזר לעיר בה אימן בשלוש השנים החולפות את היריבה העירונית ריאל, פרננדו טורס שב לאצטדיון בו התגלה לעולם וכיכב במשך שבע שנים וכמובן, טיבו קורטואה, שינסה לעצור את צ'לסי, הקבוצה לה הוא שייך. לגבי שיתופו של קורטואה בצמד המשחקים היה תחילה ספק כלשהו, בשל סעיף בחוזה ההשאלה שלו מצ'לסי לאתלטיקו, אולם השוער הבלגי, שנמצא בכושר אדיר, צפוי לשחק. אתלטיקו היא הקבוצה היחידה שטרם הפסידה העונה בליגת האלופות והיא ספגה הכי פחות שערים במפעל (5), כמו גם בליגה הספרדית (22). לא מעט מזה, בזכות קורטואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ו אלן, ליברפול, מול אדן הזאר, שחקן צ'לסי. GettyImages
צפוי להיעדר. הזאר/GettyImages

מוריניו יתייצב בפעם החמישית ברציפות לחצי גמר ליגת האלופות, שם נעצר בכל שלוש העונות שלו בריאל מדריד. הוא עלול להיאלץ להסתדר ללא אדן הזאר, שסוחב פציעה ולא התאמן. במקרה כזה, מי שיעלו בחלק הקדמי צפויים להיות אוסקר, וויליאן ואנדרה שורלה ובחוד טורס, בעוד סמואל אטו הפצוע בברכו נותר בלונדון וכלל לא נסע עם הקבוצה למדריד. באתלטיקו, דייגו קוסטה שב מהפציעה, כבש את הפנדל בדקה ה-90 ביום שישי ושיחרר הרבה לחץ והוא צפוי לעלות בחוד יחד עם דויד וייה.

טיבו קורטואה אמר לקראת המשחק: "לא ציפיתי לעונה כל כך טובה, חלמתי על זה כשהייתי ילד בן 17 בבלגיה, אבל לא האמנתי שאשחק עם קבוצה גדולה כל כך, על תארים כאלה. אנחנו מאוד קרובים. צ'לסי פייבוריטית מולנו, אבל גם ברצלונה היתה".

סימאונה אמר במסיבת העיתונאים הרשמית: "שתי הקבוצות לא זהות, אבל יש ביניהן דמיון. גם לנו וגם לצ'לסי יש הגנה מאוד חזקה, שעובדת טוב. המשחק הזה יוכרע על הפרטים הקטנים ודרך הרוגע והמשמעת הטקטית. הקבוצה שתעבוד בצורה נכונה יותר, לא האינדיבידואלים, תנצח".

על קורטואה והסיטואציה מול צ'לסי אמר סימאונה: "אין שום דבר מיוחד במצב שלו, הוא מתרגש כמו כולם. אנחנו לא מתעסקים כרגע בעתיד שלו". על טורס: "הוא יזכה לקבלת הפנים שמגיעה לו, הוא בחור חשוב מאוד עבור אתלטיקו ותמיד יהיה חלק ממנה. מחר הוא היריב במשך 90 דקות, אבל לפני ואחרי המשחק ניתן לו את כל האהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully