וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה מדוכא צריך להיות אבא לשניים כדי לעשות משהו כזה? זו טרגדיה"

חמש שנים אחרי מקרה רוברט אנקה, בגרמניה שוב נאלצים להתמודד עם שאלות קשות לאחר שהכדורגלן אנדראס בירמן התאבד בשל דיכאון. חברו לקבוצה לשעבר, טורסטן מאטושקה, נותר המום, הרטה ברלין וסט פאולי ניחמו ומסביב נזכרים בדברים הקשים שאמר בירמן לאחר שחשף את עצמו

אבל ירד על הכדורגל הגרמני מאז נודע דבר התאבדותו של הכדורגלן אנדראס בירמן. פחות מחמש שנים אחרי שרוברט אנקה שם קץ לחייו בשל דיכאון, התאבד גם בירמן בשל אותן נסיבות. המגן, שניסה ליטול את חייו שלוש פעמים בעבר ללא הצלחה, כבר לא עמד בפעם הרביעית וגרם למדינה שלמה ולענף שלם לנסות פעם נוספת להבין מה קרה ואיך אף אחד לא הצליח למנוע זאת.

שבועיים לאחר ההתאבדות של אנקה, בנובמבר 2009, החליט בירמן לחשוף את מצבו: "אני, אנדראס בירמן, בן 29, נשוי ואב לשניים, כדורגלן מקצוען בסט. פאולי, סובל כבר שנים מדיכאון. ב-20 באוקטובר 2009 ניסיתי לשים קץ לחיי", הוא אמר אז בהודעה לעיתונות, והחל בניסיון לטפל בעצמו.

בירמן שהה 58 ימים במוסד מיוחד, אבל לאחר מכן, כאשר חזר למגרשים, הוא שותף רק בעשרה משחקים במשך שנתיים בסט פאולי בליגה השנייה. בסיום אותן שנתיים, שוחרר מהקבוצה ולא זכה לחוזה חדש באף קבוצה אחרת, מה שאילץ אותו לפרוש מכדורגל מקצועני כבר בגיל 29.

בדרכו של רוברט אנקה: אנדראס בירמן התאבד

אנדראס בירמן כדורגלן גרמני. GettyImages
מקרה עצוב מאוד. בירמן/GettyImages

לפני כשנתיים הוא אמר בעצב: "אם יש עוד כדורגלנים שסובלים מדכאון כמוני, אני מציע להם לא לחשוף את עצמם. סיפרתי לכל השחקנים על המצב שלי ביום בו חזרתי מהטיפול, אבל היה מאכזב לגלות שאף אחד מהם לא התעניין בי לאחר מכן. למרות זאת, אני עצמי לא מתחרט שסיפרתי לעולם על מצבי". במקרה אחר אמר בירמן: "חבל מאוד שזה עדיין המצב בימינו, אבל המחלה הזו נתפסת כמו איזו חולשה".

הרטה ברלין, שם החל בירמן את הקריירה, הוציאה הודעה רשמית: "יש דברים שמותירים אותנו חסרי מילים. הרטה, ההנהלה, חברי המועדון והאוהדים נמצאים כולם במחשבותיהם עם משפחתו וקרוביו של אנדראס". מסט פאולי, אשר גם במדיה שיחק בירמן בעבר, נמסר: "אנחנו שולחים כוח למשפחה ומאחלים לכם להיות חזקים בזמנים קשים אלה".

שחקנה של אוניון ברלין, טורסטן מאטושקה, ששיחק עם בירמן בעונת 2006/07, אמר: "הוא ניסה בעבר להתאבד כמה פעמים, אבל האמנתי שהוא יצליח להתגבר על המצב שלו. לצערנו הרב, זה לא קרה. זו טרגדיה. כמה מדוכא צריך להיות אדם שיש לו שני ילדים כדי לעשות דבר כזה? קשה לדמיין". השוער פביאן בול, ששיתף פעולה עם בירמן בסט פאולי, כתב בפייסבוק: "אני בהלם. מבועת ועצוב! נוח על משכבך בשלום, 'בירי' שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully