וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: מאמנת ראשונה בכדורגל הגברים בבריטניה

שלי קר, כוכבת העבר של נבחרת סקוטלנד, מונתה לתפקיד מאמנת סטירלינג מהליגה ה-5: "נאלצתי להילחם על דברים כל החיים"

שלי קר שחקנית כדורגל נשים ארסנל. GettyImages
עושה היסטוריה בבריטניה. קר/GettyImages

קלרמון, מהליגה הצרפתית השנייה, הייתה בכותרות לאורך הקיץ כאשר מינתה תחילה את הלנה קוסטה הפורטוגלית ולאחר מכן החליפה אותה בקורין דיאקר בתור מאמנת הקבוצה. כעת, הפוקוס עובר לסקוטלנד, שם כוכבת העבר שלי קר עשתה היסטוריה ומונתה אתמול (שלישי) למאמנת קבוצת סטירלינג יוניברסיטי FC, מה שהפך אותה מיד לאישה הראשונה שהופכת למאמנת קבוצת גברים בתולדות הכדורגל בבריטניה.

קר בת ה-44 שיחקה לאורך הקריירה בעמדת הבלמית ורשמה 59 הופעות ושלושה שערים במדי נבחרת הנשים של סקוטלנד בין 1989 ל-2008. בעונה שעברה, אחרי ארבע שנים כמאמנת הנבחרת הצעירה של בנות סקוטלנד, היא עברה להדריך את קבוצת הנשים של ארסנל והובילה אותה לזכייה בגביע האנגלי.

סטרילינג משחקת בליגה החמישית בסקוטלנד, במחוז דרומי. הליגה הוקמה רק לפני כשנה והעונה תצטרף לראשונה למעגל התחרויות של הכדורגל הסקוטי. בעונת ההקמה, סטרילינג סיימה במקום השני. העונה, הקבוצה הפסידה בכל שלושת המחזורים הראשונים.

קר הנרגשת אמר ל-BBC סקוטלנד לאחר המינוי: "אופן ניהול השחקנים יהיה שונה ביחס לכדורגל הנשים. אני חושבת שנשים יכולות להיות קשות יותר מגברים לעיתים קרובות, אבל אני רואה בעצמי מאמנת כדורגל, בלי קשר למין שלי. הפוקוס צריך להיות רק על הקבוצה, לא עליי. תמיד רציתי לעבוד בכדורגל הגברים וכרגע זה נראה כמו המקום הנכון עבורי להיות בו".

על העובדה שתעשה היסטוריה בבריטניה אחרי למעלה מ-100 שנות כדורגל באי, אמרה קר: "אני נמצאת בכדורגל המון שנים. גדלתי באזור בו לא היו הרבה שחקניות ונאלצתי להילחם עבור כל דבר. תודה לאל, לא ניצלו אותי יותר מדי. אני בטוחה בעצמי ומוכנה לעזור לחבר'ה להתפתח כשחקנים. העיסוק לא צריך להיות במגדר, אלא ביכולות שלי כמאמנת".

  • עוד באותו נושא:
  • שלי קר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully