וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: ארה"ב תקפה יעדי טרור בעיראק

ארה"ב הודיעה כי תקפה ארבעה יעדים של לוחמי דאעש בצפון עיראק, אשר איימו על אוכלוסייה אזרחית. זו המתקפה האמריקנית השלישית בעיראק מאז אישר הנשיא אובמה התערבות צבאית במדינה

צילום: חיל הים האמריקני

(תיעוד תקיפה אמריקנית בעיראק, שפירסם אמש חיל האוויר האמריקני)

נמשכת ההתערבות האמריקנית בעיראק: צבא ארה"ב הודיע כי תקף הלילה (ראשון) מהאוויר ארבעה יעדים של לוחמי דאעש בצפון עיראק, לצורך הגנה על תושבים. ממרכז הפיקוד האמריקני נמסר כי מטוסי קרב ומזל"טים הרסו כלי רכב משוריינים ומשאית ממנה בוצע ירי לעבר אזרחים בני הדת היזידית.

מוקדם יותר הודיע דובר כוחות הביטחון הכורדיים בעיראק, הלגורד היקמט כי שוחררה דרך המובילה להר סינג'ר, ושיותר מ-5,000 יזידים שוחררו משם. "אני יכול לאשר כי הצלחנו להגיע להרים ולפתוח דרך עבור הפליטים", אמר היקמט לרשת "אל-ג'זירה".

המשבר בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
תיעוד: התקיפה האמריקנית נגד דאעש בעיראק
דאעש חטף מאות נשים בעיראק: ”ייאנסו או יימכרו”
”עובדי השטן”: היזידים, הכת הסודית שנרדפת בעיראק

אריזת חבילות מזון שהוצנחו בצפון עיראק בבסיס אמריקני במפרץ הפרסי. 7 באוגוסט 2014. רויטרס
חבילות מזון אמריקניות שהוצנחו בעיראק/רויטרס

המתקפה האווירית האמריקנית האחרונה בעיראק היא השלישית במספרה מאז אישר הנשיא ברק אובמה התערבות צבאית במדינה. גם יעדי המתקפות הקודמות היו אנשי דאעש, אשר איימו על העיר ארביל, בירת החבל האוטונומי הכורדי בצפון עיראק. בהצהרה מטעם צבא ארה"ב נמסר כי מטרת המתקפה האחרונה הייתה להגן על היזידים שהותקפו "ללא הבחנה" ליד סינג'ר.

הנשיא אובמה הצהיר כי ארצות הברית תמשיך לספק סיוע צבאי והומניטרי לכוחות הביטחון העיראקיים והכורדים. עם זאת, הדגיש כי חיילים אמריקנים לא ישובו להילחם בעיראק. לדבריו, הפתרון למשבר הנוכחי יגיע מהקמת ממשלה "המייצגת את כל הפלגים והקבוצות במדינה". "ברגע שתקום ממשלה מתפקדת, יהיה קל יותר להילחם בדאעש", ציין אובמה. הוא הוסיף כי שוחח בימים האחרונים עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון; ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, והמנהיגים הביעו תמיכה במעשי האמריקנים והסכימו להצטרף למאמצים לאספקת סיוע הומניטרי.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. רויטרס
"ההתקדמות של דאעש הייתה מהירה יותר ממה שצפו ההערכות המודיעיניות". אובמה, אמש/רויטרס

הסנטור האמריקני ג'ון מקיין אמר אמש כי בחירתו של אובמה בפעולה מוגבלת נגד דאעש מראה את "חוסר ההבנה היסודית של האיום" וקרא לתקוף את עמדות ארגון הטרור בסוריה – כך דיווח הניו-יורק טיימס. מקיין, שמרבה לבקר את מדיניות החוץ של אובמה, אמר כי המתקפות האוויריות שאושרו על ידי הנשיא אינן מספיקות להתמודד עם האיום הגובר על ארה"ב מפני "ארגון הטרור העשיר והחזק ביותר בהיסטוריה" לדבריו.

בהצהרתו הודה אובמה כי ארה"ב לא העריכה נכונה את האיום שמהווה דאעש. "אין ספק כי ההתקדמות של דאעש הייתה מהירה יותר ממה שצפו ההערכות המודיעיניות והתחזיות המדיניות. זה הולך לקחת זמן". הנשיא סירב לנקוב בלוח זמנים ספציפי, אולם הבהיר כי ממשלתו תמשיך לפעול בשיתוף עם גורמים בקהילה הבינלאומית ובעיראק להדיפת הארגון ולהקלת המשבר, והוסיף כי הממשלה המרכזית בעיראק וארה"ב הגבירו את הסיוע לכוחות הכורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully