וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חוליית טרור של חיזבאללה נחשפה בתאילנד"

אתר אנונימי בתאילנד דיווח שהחוליה שאספה מידע מודיעיני מורכבת משלושה פעילים. הרשויות לא אישרו את המידע. "חיזבאללה מנסה לשחזר הפיגוע בבורגס ולנקום בלי להשאיר חתימה"

יוסף עייד (שמאל), דוד פרחאת (אמצע) ובילאל בחסון (ימין) – חברי חוליית חיזבאללה שנתפסה בתאילנד. צילום מסך אתר Lebanese Forces, צילום מסך
יוסף עייד/צילום מסך, צילום מסך אתר Lebanese Forces

חוליית טרור פעילה של חיזבאללה נחשפה בתאילנד - כך דווח באתר המקומי stop910.com, שנועד לעקוב ולחשוף פעילות חבלנית במדינה. לפי הדיווח, שטרם אומת רשמית על ידי הרשויות בתאילנד, אחד הפעילים הוא יוסף עייד - מוסלמי שיעי ממוצא פיליפיני השייך ליחידת למבצעים הבינלאומיים של חיזבאללה באזור מזרח אסיה. השניים האחרים, שלא נמסרו פרטים על תפקידם בתא, הם דוד פרחאת ובילאל בחסון.

לפי ה"דיילי סטאר" הלבנוני, שמסתמך אף הוא על הדיווח באתר התאילנדי - השלושה, אשר עסקו באיסוף מידע מודיעיני - נעצרו בידי הרשויות המקומיות. עייד, כך נמסר, הוא בעל אזרחות תאילנדית.

המעצר של השלושה התרחש כשברקע איומיו ההולכים וגוברים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפגוע בישראל ובישראלים. אלה נשמעו שוב אחרי התקיפה האחרונה בשטח סוריה שיוחסה לחיל האוויר, וחיסול אנשי הארגון, בהם ראש מערך הרקטות לשעבר חסן לקיס שלאחרונה התקיימה אזכרתו, ובמהלכה הבטיח נסראללה נקמה. "החיסול הוא המחיר שאנו משלמים בשל ניצחונות העבר שלנו על ישראל", אמר אז נסראללה, והוסיף כי ההתנקשות נועדה "לפגוע ביכולתו של חיזבאללה להתעמת עם ישראל".

ליל הסדר בקוסמוי שבתאילנד. ספק 500
ליל הסדר בקוסמוי שבתאילנד, השבוע/ספק 500

גורם ביטחוני בישראל אמר היום לוואלה! חדשות: "חיזבאללה מנסה בדרכים מפותלות לבצע פיגועי נקמה נגד ישראל מבלי להשאיר חתימה. בדומה למה שביצע בבורגס. הוא מבין היטב שאם יבצע פיגוע על גדר המערכת או בצורה ישירה בחו"ל המחיר שהוא יחטוף יהיה כואב מאוד". הגורם הוסיף: "אף אחד לא מקל ראש באיומים של בכירי הארגון השיעי, שמבצעים שיתוף פעולה ברחבי העולם עם כוחות אל-קודס של משמרות המהפכה".

תאילנד נחשבת למדינה עם ריכוז גבוה של ישראלים, כשהאי קוסמוי מהווה מוקד משיכה כל חג הפסח. השנה נשבר שיא של שנים לאחר שלמעלה מ-1,500 ישראלים חגגו את ליל הסדר באי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

האבטחה סביב בכירי המטכ"ל ובתי חב"ד תוגברה

בהתאם לאיומים הגוברים ולאפשרות כי נסראללה ינסה לממש את איומיו תוגברה אבטחה סביב בכירי המטה הכללי בצה"ל ומוקדי תיירות של ישראל בחו"ל כולל סביב בתי חב"ד. בשל הביקוש הרב ותנאי האבטחה החסרים שהוענקו לחגיגה, הוחלט לפצל את הארוחה לבית חב"ד ולמלון "אבניו". אזרחים שחגגו במקומות הללו סיפרו כי האבטחה הייתה מתוגברת מאוד ביחס לשנים עברו, כאשר את בית המלון בקוסמוי אבטחו 25 שוטרים תאילנדים חמושים.

חיזבאללה מנסה לנקום בישראל מאז חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון עימאד מורניה בשנת 2008, המיוחס למוסד. בכמה אירועים שונים הצליחו במערכת הביטחון בישראל, בשיתוף גופי ביטחון זרים, לסכל כוונות לבצע פיגועי ראווה ופיגועים ממוקדים נגדי גורמי ביטחון ישראלים כפי שאירע נגד רעיית שליח מערכת הביטחון להודו, בגיאורגיה, ובתאילנד. כמו כן, ארגון חיזבאללה מנסה להיערך לפיגוע ראווה נגד מוקדי תיירות ישראליים ברחבי העולם תוך פגיעה בסמלים כמו שגרירויות, בתי כנסת ובתי חב"ד.

לאחרונה נחשף כי המשטרה בבולגריה בשיתוף גופי מודיעין הצליחה לחשוף את מעורבות חיזבאללה בפיגוע בבורגס שבו נהרגו תיירים כפי שטענו גורמי ביטחון בישראל ימים ספורים אחרי שהחלה החקירה. בנוסף, בחודש אוגוסט האחרון גזר בית משפט במדינה מאסר עולם על אזרח איראן, שהורשע בניסיון פיגוע נגד גורמים ישראליים בבנגקוק. סעיד מוראדי, בן 29, הורשע בניסיון רצח בפיצוץ שבו נקטעו שתי רגליו ב-14 בפברואר 2012.

עוד בוואלה! חדשות
העיתונאי הוותיק ראובן פדהצור נהרג בתאונת דרכים
אהרונוביץ' על הפיגוע בליל הסדר: "זו אבידה גדולה"
מכת דם: צפו בתופעה הנדירה בה נצבע הירח באדום

(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully