וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס המלזי: צוללת מתקדמת תצא לאזור החיפושים

14.4.2014 / 9:50

אוסטרליה מסרה כי הכלי, המסוגל לפעול בעומק של עד 4,500 מטר ולסרוק שטח בגודל של מנהטן, יגיע בזמן הקרוב לאוקיינוס ההודי. "האותות שהתקבלו - הרמזים הטובים ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בראש ממשלת אוסטרליה מודיע על צמצום אזור החיפושים)

שישה שבועות לאחר היעלמות טיסה 370 של "מלזיה איירליינס", הודיע הבוקר (שני) אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את החיפושים אחר המטוס, כי צוללת לא מאוישת תצא בקרוב לאוקיינוס ההודי לאזור בו נקלטו תדרים מהקופסה השחורה. "ארבעת האותות שהתקבלו הם הרמזים הכי טובים שקיבלנו עד כה בחיפושים אחר המטוס", אמר הבוקר יוסטון בתדרוך לעיתונאים.

צוותי החיפוש צמצמו לאחרונה את אזור הסריקות בהתאם לאותות שהתקבלו בשבוע האחרון, שמקורם כ-1,550 קילומטרים ממערב לעיר פרת'. הצוללת Bluefin-21, המצוידת בטכנולוגית סונאר לגילוי עצמים בים באמצעות גלי קול, תצא לדברי יוסטון בהקדם האפשרי. "מדובר בטכנולוגיה מתקדמת. הצוללת מסוגלת לצלם צילומי תלת-מימד באיכות גבוהה מאוד", אמר.

תעלומת המטוס המלזי - כותרות נוספות:
"טייס המשנה ביצע שיחה דחופה דקות לפני ההיעלמות"
"משוכנעים שאנחנו יודעים היכן הקופסה השחורה"
שני אותות חדשים מהמטוס: "נמצא אותו בעתיד הקרוב"

הצוללת Bluefin-21 שתצא לאזור החיפושים אחר המטוס המלזי. bluefinrobotics, אתר רשמי
הכלי מסוגל לפעול עד 4,500 מתחת לפני המים. הצוללת Bluefin-21/אתר רשמי, bluefinrobotics

הצוללת מסוגלת לפעול עד לעומק של 4,500 מטר מתחת לפני קו המים במשך 18 שעות ללא הפסקה, ולסרוק שטחים נרחבים בגודל של מנהטן בתוך שעות בלבד. מלאכת הפריקה של הצוללת אמורה להתפרש על פני שעתיים, והעברת המידע למחשבים נעשית במשך ארבע שעות. הכלי התת-מימי, שמשקלו 750 קילוגרמים, ינסה עתה לאתר את הקופסה השחורה של המטוס המלזי, לאחר שהסוללות שלה הפסיקו לעבוד לפני כשבועיים. "האותות הופכים לחלשים יותר", אמר יוסטון לפני כמה ימים. ייתכן כי הסוללות של הקופסה גוועות".

עד כה זוהו ארבעה אותות שייתכן כי מקורם בקופסה השחורה של המטוס המלזי. האות האחרון שהתקבל נמשך חמש דקות ו-25 שניות, ואילו השני נקלט בשלישי בלילה ומשכו היה שבע דקות. באמצעותם, צומצם אזור הסריקות לשטח קטן יותר. "אנו מקווים בתוך ימים נוכל למצוא משהו בקרקעית", אמר יוסטון. "אני אופטימי. נמצא את המטוס או מה שנותר ממנו בעתיד הקרוב".

יוסטון עוד סיפר לעיתונאים כי כתם נפט אותר אמש באזור החיפוש. עם זאת, טרם ברור אם יש לכתם קשר למטוס שנעלם. לדברי יוסטון נאספה דגימה מהנפט והיא תובא ליבשה כדי לעבור בדיקות בימים הקרובים.

צוותי החיפוש האוסטרליים במהלך החיפוש אחר המטוס המלזי, 11 באפריל 2014. רויטרס
"אנו מקווים בתוך ימים נוכל למצוא משהו בקרקעית". צוותי חיפוש אוסטרליים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully