וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל זאת זה חג המכבים

אתר ספורט 5 בשיתוף

13.12.2004 / 22:18

שער של קובי גנון בדקה ה-67 הספיק למכבי פ"ת כדי להשיג הכרעה ראשונה בדרבי השנה, ולעלות למקום השלישי. הפועל נותרה במקום האחרון. ליאור שחר: "נעשה טלטלה"

מכבי פ"ת השיגה הערב הכרעה בדרבי הפתח תקוואי, לראשונה העונה, כשניצחה באורווה 0:1 את היריבה העירונית הפועל, משער של קובי גנון בדקה ה-67.

אחרי מחצית ראשונה משעממת התעוררו שתי הקבוצות, ומכבי השיגה את השער היחיד במשחק, ממצב נייח. המנצחת עלתה למקום השלישי על חשבון מכבי ת"א, והיא יכולה להתפאר ברצף של 7 דרבים ללא הפסד. אבל המאזן הגרוע בקרב על ההגמוניה העירונית הוא הבעיה האחרונה של הפועל. הקבוצה של פרדי דוד נשארת בעקבות ההפסד במקום האחרון בטבלה, עם שני ניצחונות בלבד - שניהם על הפועל תל אביב.

תיאור המשחק

בניגוד למפגשים קודמים בין הקבוצות, המשחק הערב היה נינוח ורגוע יחסית ובמהלך המחצית הראשונה לא נשלף ולו כרטיס צהוב אחד.

גיא לוזון פתח עם עומר גולן, סטניסלב דוברובין ורוביל סרסור בחלק הקדמי, והבהיר כי הוא רוצה לנצח. בדקה ה-23 נרשמה ההזדמנות, הראשונה, כאשר דוברובין הגיע למצב קורץ בתוך הרחבה ובעט חזק לפינה. רפי כהן הדף והשאיר את התוצאה על שוויון מאופס. חניכיו של לוזון המשיכו לתקוף. בדקה ה-30 השמיט רפי כהן בעיטה חופשית של עיסמאיל עמר, והכדור הורחק ברגע האחרון לקרן. בדקה ה-33 נרשמה ההזדמנות הטובה ביותר של הפועל, כאשר כדור שחזר מההגנה הגיע לאמר יוקאן, שהתקדם ובעט חזק החוצה. בעשר הדקות האחרונות של המחצית לקחה הפועל את השליטה במגרש וניסתה להשיג יתרון מול היריבה העירונית, אבל דווקא מכבי קיבלה הזדמנות נוספת לעלות ליתרון. בדקה ה-43 קיבל פרינס דאייה את הכדור לבד ברחבה, אך לא הצליח לגבור על רפי כהן.

המחצית השנייה נפתחה כפי שהסתיימה הראשונה: המשחק המשיך להתנהל על מי מנוחות. בדקה ה-51 נפסקה בעיטת עונשין לזכות מכבי כ-20 מטר משערו של רפי כהן. עמר ירה טיל חזק לפינה, אבל רפי כהן הציל את הפועל מספיגה. עד לדקה ה-60 תפסה מכבי את היתרון במרכז השדה. פרדי דוד ראה את הבעיה וניסה להחזיר את המחץ לקבוצתו ע"י חילוף: מנור חסן ירד באכזבה מופגנת ושלומי ארבייטמן נכנס לשדה. בדקה ה-68 נשבר השוויון. פרינס דאייה הרים כדור מצוין לרחבה בבעיטה חופשית. קובי גנון היה במקום כדי לנגוח כדור קשתי לחיבור הרחוק של רפי כהן. 0:1 למכבי פ"ת.

מכבי השתחררה אחרי השער. הפועל, לעומת זאת, נראתה לחוצה מתמיד, כראוי למקומה בטבלה. בדקה ה-73 ערך הוציא גיא לוזון את עומר גולן והכניס במקומו את קובי רפואה. חלפו שבע דקות ולוזון הכניס חלוץ נוסף, כפיר אודי במקומו של רוביל סרסור, שנפצע ופונה מהמגרש על אלונקה. בדקה ה-83 זכתה הפועל להזדמנות נדירה להשוות. ערבוביה ברחבה הובילה לבעיטה חזקה של אבי יחיאל, שריחפה מעל המשקוף והחוצה. הכרטיס הצהוב הראשון במשחק נשרק רק שתי דקות לסיום, לחובתו של כובש השער קובי גנון, ומיד לאחר מכן חגגו הלוזונים ניצחון.

גיא לוזון: "בשביל זה אני עובד וחי"

מאמנה של מכבי פ"ת גיא לוזון לא הסתיר את התרגשותו בסיום המשחק. זה לא סוד שהלוזונים מייחסים לדרבי חשיבות עליונה. לוזון אמר ל"שבת של כדורגל": "בשביל זה אני עובד ובשביל זה אני חי. אין לנו בעיה בכיבושים. לקובי גנון יש מסורת להבקיע בכל דרבי. ראינו קבוצה תוקפת. שלטנו בכל הפרמטרים ואני גאה בשחקנים". לקראת המשחק הבא של הקבוצה, מול בית"ר ירושלים, בשבת אמר לוזון: "בית"ר קבוצה אדירה עם הרבה כישרון, אבל לכל יריבה יש פיתרונות וגם להם יש".

כובש שער הנצחון, קובי גנון: "אני שמח שניצחנו כי זו היוקרה של העיר. בשביל האוהדים שלנו הדרבי זה מעל לכל. מכבי פ"ת שלטה בכל המשחק והגיע לה לנצח. אנחנו מסתכלים לעבר המקום השני. המטרה שלנו היא המקום השני ואני מקווה שנמשיך לנצח".

המאמן המפסיד, פרדי דוד, נראה רגוע יחסית למצבה העגום של קבוצתו: "זה לא נעים, אבל לא צריך להגיד שאנחנו במשבר. הפסדנו ממצב נייח, שלא משקף את מה שהתנהל על המגרש. אני לא חושב שהגיע למכבי לנצח. לצערנו סבלנו משנייה של חוסר ריכוז וספגנו. לא היינו יצירתיים מספיק בחלק הקדמי. לא עשינו דברים שדיברנו עליהם ולכן הדרבי הוכרע לאכזבתי. לא צריך לנתח מה לא עובד. נפריד את המשחק הזה מהמשחקים האחרים כי זה דרבי וזה לא יהיה נכון להגיד מה לא עובד אצלנו. אנחנו רוצים לבצע שינויים ולצרף שחקנים לחלק הקדמי. הליגה עוד לא נגמרה ויש לנו מספיק זמן לסגור את הפער".

יו"ר הפועל פ"ת ליאור שחר היה נסער בהרבה מדוד. שחר אמר בסיום ל"חדשות הספורט": "כנראה שמה שהיה בשבוע שעבר היה מקרי. אנחנו בבעיה, ככה יורדים ליגה. בהפועל פ"ת צריכים לעשות טלטלה ונעשה את זה".

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן, עמר, מגמאדוב, שי בנאי, גנון, אלברמן, משיח, דאייה (אלעד ז'אן 90), דוברובין, סרסור, גולן (רפואה 76).

הרכב הפועל פ"ת: רפי כהן, יחיאל, חיימוביץ', דוריצ'יץ', אדורם קייסי, גיא שמיר, יוקאן, חסן (ארבייטמן 63), אייל שן, יבוריאן, שיבחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully