וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "רק הרחקה מהליגה תבהיר לסכנין את חומרת המעשה"

שרת הספורט יצאה בחריפות נגד המועדון בעקבות תקרית בשארה: "הטקס הוא בושה והונאה של מנהלת הליגה"

one

הטקס שערכה אתמול (שבת) בני סכנין לפני המשחק מול הפועל תל אביב (1:1) ובו היא הודתה לעזמי בשארה, ממשיך לעורר סערה גדולה ואחרי שדובר חמאס בירך את המהלך מעורר המחלוקת, כעת נכנסו לתמונה גם חברי הכנסת בישראל ובראשם לימור לבנת שרת התרבות והספורט.

לבנת הוציאה הודעה חריפה מאוד בעקבות האקס הזה ובה נכתב: "קנס כספי או עונשי רדיוס אינם עונש חמור מספיק למעשה השפל של קבוצת בני סכנין אמש. רק הרחקה מהליגה תבהיר לראשי הקבוצה שמתממים עכשיו, את חומרת המעשה שבארגון "טקס" לכבודו של עזאמי בשארה, החשוד בבגידה ובריגול עבור הגרועים שבאויבי ישראל".

לבנת הוסיפה: "לא כל הכדורגל הישראלי צריך להיענש בגלל הפרובוקציות הפוגעניות של בני סכנין. יש להבין כי בהתאם לנהלים של אופ"א אסור לגורמים ממשלתיים להתערב בנעשה בספורט. אם כשרת הספורט אתערב בנדון, (או כל גורם ממשלתי אחר דוגמת היועמ"ש כפי שהציעו מי שאינם בקיאים בנושא), לא את בני סכנין יזרקו מהליגה, אלא את ההתאחדות לכדורגל יעיפו מכל המוסדות הבינלאומיים. המשמעות היא הרחקה של נבחרת ישראל והקבוצות הישראליות מהטורנירים הבינלאומיים. אולי זה מה שבני סכנין רוצים להשיג, אבל אנחנו לא ניפול לפח הזה, מי שצריך להיענש היא קבוצת בני סכנין ולא הכדורגל הישראלי".

"הטקס" ההזוי שארגנה קבוצת בני סכנין הוא אות בושה וכלימה לקבוצה עצמה, וחרחור מריבה מכוונת תוך הונאה של מנהלת הליגה לגבי אופי אותו ה-"טקס". הגוף היחידי שמותר לו לטפל ולהעניש בצורה חמורה וכואבת את קבוצת בני סכנין הוא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל אשר עומד להתכנס לדיון בעניין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני סכנין היתה תמיד "קוץ בישבן" של אנשי הימין. פריג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), יו"ר שדולת הספורט של הכנסת היה מתון יותר מן הסתם: "בני סכנין היתה תמיד סוג של "קוץ בישבן" לאנשי הימין. קבוצה ערבית גאה ומצליחה שלא מתביישת בערביותה. אתמול באה הישועה לכל אותם מתלהמים בימין, סוף סוף הם מצאו את התירוץ לחסל את סחנין, שרחמנא ליצלן אמרה תודה למי שעזר לה לגייס כספי".

"לשרת הספורט לימור לבנת לא היה איכפת שסוחר נשק מבוקש לחקירה קנה את בית"ר ירושלים, את קריאות ה"מוות לערבים" מיציעי בית"ר היא לכל היותר גינתה בשפה רפה, האלימות במגרשים עברה גם היא לידה, אבל את בני סכנין היא רוצה להרחיק מהליגה, לא פחות. כולם ידעו שסכנין זוכה לתמיכה מקטאר, ידעו גם שעזמי בשארה מסייע לה, אבל עד עכשיו לאף אחד לא היה ממש איכפת, פתאום כולם קופצים".

פריג' הוסיף: "אני לא מחסידי בשארה או קטאר, אבל יש לי הרבה מה להגיד על הצביעות הישראלית. הצביעות של החברה הישראלית שרואה את מצבם האומלל של מתקני הספורט ביישובים הערביים, אבל לא ממש איכפת לה. את הצביעות של השרים וחברי הכנסת שנזכרים בספורט החברה הערבית, רק כשהם רוצים לצבור על גבו נקודת פופוליסטיות. הספורט בחברה הערבית סובל ממחסור במשאבים, גם של המדינה וגם של החברות הגדולות במשק שלא ממהרות להשקיע בו. כסף ישראלי בקושי מגיע וכשמקבלים כסף מקטאר, אז שר החוץ הישראלי רוצה להעביר את הקבוצה לקטאר ושרת הספורט רוצה פשוט לסגור אותה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אומר בעקבות פרשת "בני סכנין", כי "יש לבחון מחדש את הקריטריונים להעברת תקציבי המדינה, משרדי הספורט והטוטו לקבוצה זו, וכן האפשרות של קבוצות ספורט כאלו לקבל תרומות ממדינות-תומכות-טרור. בחודשים הקרובים תקיים הוועדה ישיבה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully