וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביב: "אנחנו קובעים את המחירים ואיש לא יתערב לנו"

הכנסת דנה במחאת מחירי הכרטיסים, טביב התנגד להוזלה. נציג רשות ההגבלים: "בוחנים את חוקיות המחיר האחיד"

משרדי הכרטיסים אצטדיון סמי עופר חיפה. קובי אליהו
הסוגיה רחוקה מפתרון. הקופות באצטדיון סמי עופר/קובי אליהו

מחאת האוהדים נגד מחירי הכרטיסים לליגת העל בכדורגל הגיעה היום (שלישי) לכנסת, ונערך דיון מיוחד בנושא בוועדה לפניות הציבור. בדיון השתתפו משרד התרבות והספורט, משרד האוצר, התאחדות הכדורגל, מנהלת הליגה בכדורגל,, נציגי מועדונים בליגת העל, לשכת עורכי הדין, מרכז השלטון המקומי, עמותת "אחים לסמל", היציע - ארגון אוהדי קבוצות הספורט בישראל. היחיד מבין בעלי קבוצות ליגת העל שהגיע היה הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב.

את הדיון המיוחד יזמה יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול מסיעת יש עתיד, לאחר שטענה כי תשלום של 90 שקלים עבור כרטיס הוא יקר עבור האוהדים. לפני מספר שבועות קבעה מנהלת ליגת העל על מחירים אחידים למשחקים, בעקבות מחאת האוהדים נגד המחירים הגבוהים. הוחלט שמחירו של כרטיס למשחק בין הקבוצות הקטנות יעמוד על 50 שקל, כרטיס למשחק בין קבוצה גדולה לקטנה יעלה 80 שקל, וכרטיס למשחק בין הקבוצות הגדולות יהיה 90 שקל. המחירים לא כוללים את העמלות בגין מכירה מוקדמת.

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"לא ייתכן שמשפחה שרוצה לצפות במשחק כדורגל תיאלץ להוציא 300-400 שקל". ח"כ קול/נמרוד סונדרס

"חשוב לנצל את הישיבה לדיאלוג בין הצדדים", פתחה יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול את הדיון, "לא ייתכן שמשפחה שרוצה לצפות במשחק כדורגל תיאלץ להוציא 300-400 שקל מכיסה. יהיה קשה לעשות מרד צרכנים כי הקהל שבוי והולך אחרי הקבוצה שלו. אין היגיון שאוהדים ישלמו יותר במשחק חוץ". אוהדים של מכבי חיפה שנכחו בדיון טענו שהמחירים לנוער וחיילים גבוהים מאוד, הכמות המונפקת היא מעטה ומגיעה ל-10 אחוזים בלבד מכמות הכרטיסים, וכי ישנן הותאות נלוות גבוהות כמו תשלומים על נסיעות, אוכל ושתייה, שמייקרות את הבילוי במגרשים.

שי גולומב, מארגון האוהדים הארצי, הציע מתווה לפיו יהיה מחיר לכל המשחקים למעט משחקים מיוחדים בהם מחיר כרטיס יעמוד על 70 שקל. בנוסף, הוצע לבטל את העמלות, שלא מגולמות במחיר הכרטיס ומייקרות אותו, וכן להסיר מגבלות על כמות כרטיסים לנוער וחיילים. פיילוט נוסף שהוצע הוא למכור מינויים למשחקי חוץ, דבר שיבטיח הכנסה נוספת לקבוצות.

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב: "הקשבתי לדברי האוהדים של מכבי חיפה. אף אחד מכם לא ניהל קבוצת כדורגל ולדבר מבחוץ זה הכי קל. יש הבדל ביון יו"ר קבוצה לבעלים שמכניס כסף לכיס. אתם מדברים פה על מחיר של 90 שקלים, אז קודם כל המחיר הוא 50 שקלים לנוער, זה מחיר סביר. ההוצאות הנלוות הן לא בעיה של מישהו אחר. זה שאתה קונה נקניקייה זה עניין אחר. אצלנו בבית"ר אנחנו מנפיקים נניח 2,000 כרטיסים אז חצי מהם ב-50 שקלים וחצי ב-90. נגד עכו הגיעו 2,500 אוהדי בית"ר והנפיקו רק 10 אחוזים של כרטיסים לנוער. אני מסכים שישנן קבוצות שלא מנפיקות מספיק כרטיסים זולים. 50 שקל לנוער זה מחיר סביר ו-90 שקל למבוגר זה מחיר סביר, זכותם של האוהדים להתנגד אבל אני זה שמשקיע את הכסף בקבוצה, אם הייתם מנהלים קבוצה הייתם יודעים שכל ההוצאות מסביב כמו שיטור ואבטחה עולות כסף. איש לא יכול לקבוע לנו באיזה מחיר למכור, זכותנו לקבוע את המחיר, גם אם הוא 150 שקל".

ח"כ קול השיבה לטביב: "אני מרגישה שיש פער בין סדר העדיפויות. אתה לא רוצה שיבוא קהל?".

טביב השיב: "אנחנו קובעים את המחירים, לא תוכלו לשנות את זה, לגבי דמי העמלה אני יכול להגיד שכשרכשתי את בית"ר היה הסכם לשלוש שנים כך שין לי מה לעשות בעניין ועליי למלא את החוזה, מה שמכבי חיפה עושה עם דמי העמלה הוא יפה ונכון. אתם לא יודעים כמה הוצאות יש כשמנהלים קבוצת כדורגל".

אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"יש פה משהו פופוליסטי, טוענים בלי לבדוק לעומק". טביב/מגד גוזני

במהלך הדיון השוו בין מחירי כרטיסים על הופעות מוזיקה וקונצרטים, וטביב דחה את ההשוואה. "יש פה משהו פופוליסטי, טוענים בלי לבדוק לעומק, אנחנו משלמים בבית"ר ארבעה מיליון שקלים בשנה רק על שיטור ואבטחה".

ח"כ קול: "הבנתי, אתם במחירי הפסד, אבל אנחנו מבקשים לנכונות מצדך לבוא לקראת האוהדים ולמצוא פתרון".

טביב: "אנחנו קובעים את המחירים ואיש לא יתערב לנו. אם אני אהיה בצרות כלכליות מישהו יבוא לעזור לי?".

תומר שמואלי, סמנכ"ל הכספים של מכבי תל אביב: "בלי אוהדים אין כדורגל. אפשר לייעל פעילויות כמו אבטחה ושיטור שיוזילו. אם משחקים בבלומפילד או בטדי זה מוצר אחר ממשחק במקומות אחרים. לקבוע מחיר אחיד זה לא נכון. המטרה היא להביא אוהדים למגרש".

ח"כ עסאווי פריג' ממרצ: "אתה מנצל את היתרון היחסי שיש למכבי תל אביב".

תומר שמואלי: "אפשר לעשות הסכם עם הקבוצות הקטנות שלמשחקי חוץ מוכרים ב-50 שקל, וחלק הסכימו". גולדהאר קנה את הקבוצה כדי להוכיח שאפשר גם להרוויח מכדורגל.

אלי טביב: "אני בעד".

רועי דניאל, מנכ"ל מכבי נתניה: "אני מפסיד הרבה כסף על זה שהורדתי מחירים כדי להרוויח את הקהל כמה שנים קדימה. המחוקק צריך לראות איך הוא מוריד את כמויות האבטחה, אין קורלציה בין הוראות המטה הארצי לקביעת כמויות השיטור לבין מה שקורה בפועל. במשחק נגד מכבי פתח תקוה שבו אין סכנה יש למעלה מ-120 אנשי אבטחה, זה לא הגיוני, העלויות מטורפות, אי אפשר לבוא לבעלי המועדונים ולהגיד שיתחשבו, המועדונים קורסים בגלל עלויות השיטור. אם המדינה תסבסד ותקבע קריטריונים לכמויות אבטחה, אני מבטיח בשם המועדונים שגם המחירים ירדו. פה קבור הכלב".

רועי דניאל מנכ"ל מכבי נתניה. מגד גוזני
"המועדונים קורסים בגלל עלויות השיטור". מנכ"ל מכבי נתניה רועי דניאל/מגד גוזני

נציג ההתאחדות לכדורגל, אמיר נבון: "עשרה אחוזים מתכולת אצטדיון שייכת לקבוצת החוץ, כך שאם מחשבים, קבוצת הבית מקבלת 90 אחוזים. מתוך ה-10 אחוזים של קבוצות החוץ, 50 אחוזים הולכים לנוער וחיילים. הם מוזמנים להתלונן ואנחנו נטפל ונבדוק".

נציג מנהלת הליגה, אורן חסון: "אנחנו בחנו את המקרה של בית"ר. נמכרו כרטיסים לנוער וחיילים בקופות גם שעתיים לפני המשחק וגם דקות לפני המשחק, אלינו לא הגיעו תלונות. ריכזנו את הדברים, המנהלת הוקמה כגוף מפקח, והתקנון הוא לנהל את הכדורגל באופן מקצועני ללא פניות ואינטרסים. אנחנו מנסים לפעול ולהיות רגישים לעניין. הצענו פתרון שאומץ על ידי ראשי הקבוצות, לפני שעשינו את המהלך נמכרו כרטיסים גם ב-150, היום יש תקרה של 90 שקלים. מכבי חיפה מכרה מינויים במחיר 660 שקל לשנה, זה משהו כמו 30 שקל למשחק".

יו"ר מנהלת הליגה יורם באומן: "אין אפשרות לכפות על הבעלים להוריד מחירים. אנחנו רוצים שכל אצטדיון יהיה מלא בכל משחק, כך נקדם את הכדורגל ויגיע כסף חדש לכדורגל, וכמובן דרך התנהגות ראויה של אוהדים. הגבול בין הוצאות השיטור והאבטחה הכבדות הוא המפתח לכל הנושא ויהיה עליו דיון נפרד פה. ההחלטות של אשדוד ונתניה הן החלטות אמיצות. זאת החלטה עסקית, לדעתי בן זקן לא יוכל לעמוד בזה כל חייו, זה מהלך שיווקי".

יונתן צוויקל, נציג רשות ההגבלים העסקיים: "הגוף בוחן את חוקיות המחיר האחיד של הכרטיסים, האם מדובר במהלך חוקי משום שיש הבדל בין צרכי הקבוצות וקיימים ניגודי עניינים באשר לצעד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully