וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטביב מגיע אליך הביתה: על לידור כהן בבית"ר ירושלים

19.9.2014 / 14:00

חבל ההצלה של סיני, הפחד הגדול מלוזון והחרדות ממכבי פתח תקוה. הבלוג של אופיר סער מביא את הסיפור כיצד בית"ר ירושלים גנבה את לידור כהן

לידור כהן, בית"ר ירושלים, חוגג שער. קובי אליהו
"יש לו נתונים טובים וכישרון, אפשר לייצר ממנו שחקן. אני רוצה אותו אצלי". כהן/קובי אליהו

לפני שנתיים סיים לידור כהן את שירותיו בקבוצת הנוער של מכבי פתח תקוה. ההחלטה שהתקבלה במועדון הייתה שהקשר משוחרר וממשיך לדרכו. המאמן דאז משה סיני, שירד עם הקבוצה ללאומית, זכר את כהן ממשחק בין הבוגרת לנוער כמה שבועות קודם לכן ואמר לראשי הקבוצה: "יש לו נתונים טובים וכישרון, אפשר לייצר ממנו שחקן. אני רוצה אותו אצלי". סיני קיבל החלטה שלמעשה השאירה את הקריירה של לידור כהן בחיים. הילד משכונת עמישב בא מרקע לא פשוט ויכול היה בקלות לוותר. האופציה לרדת לליגות הנמוכות הייתה מאוד קרובה, אך הקשר ניצל את ההזדמנות ולקח את הקריירה למקום אחר לגמרי.

משה סיני מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
סיני מתאר: "הוא שיחק בכל תפקידי הקישור וההתקפה בלאומית, השלים כל פינה שהייתי צריך". עם העלייה לליגת העל הדברים השתנו. סיני/ברני ארדוב

וזה לא שהשנתיים האחרונות במכבי פתח תקוה היו קלות. בלאומית סיני תיפקד את כהן כמעין קשר אחורי, 50:50, במרבית המשחקים. כהן רשם 27 משחקים, שלושה שערים ושלושה בישולים, או כמו שסיני מתאר: "הוא שיחק בכל תפקידי הקישור וההתקפה בלאומית, השלים כל פינה שהייתי צריך". עם העלייה לליגת העל הדברים השתנו.

סיני פתח את העונה עם שחקנים מנוסים יותר, וכהן דילג לספסל. רק במחזור התשיעי פתח לראשונה בהרכב, ב-2:2 המפתיע של הלוזונים נגד מכבי תל אביב בבלומפילד. כהן קיבל מחמאות, אך שבוע לאחר מכן שוב ראה מהספסל את הקבוצה מפסידה 3:1 לסכנין במושבה. בסופו של אותו משחק סיים משה סיני את תפקידו וייטב לוזון מונה למאמן.

את הסיפורים על לוזון הצעיר וכהן שומעים בכל פינה במכבי פתח תקוה. "לידור לא בא טוב לייטב, זה משהו שרץ עוד מהנוער", מספרים, "כשלידור פרח בנערים, ייטב העלה אותו באמצע העונה לבוגרים ולא נתן לו לשחק, היה ברור ללידור שעם המינוי של ייטב לבוגרים הוא לא צפוי לראות יותר מדי דשא".

והאמת שהציפיות התממשו. עם כניסתו של ייטב לתפקיד לידור כהן נשלח להתאמן בצד עם עוד מספר שחקנים. הוא לא היה לוקח חלק אפילו במשחקים פנימיים של 11 על 11, ואף מנודה מהסגל. עד היום לא ברור מה היה שם, אך כהן לא השלים עם זה. לא מעט פעמים נטש את האימונים בצד וכבר שידר מיאוס מהמועדון ומהיחס אליו. הכול עד להצטרפותו של קובי רפואה לצוות המקצועי לצידו של לוזון.

רפואה הכיר את לידור כהן מהנוער, העריך אותו וכבר עם בואו שידר לו מסרים חיוביים. רפואה נתן לכהן להבין כי על אף שהוא לא פותח, הוא מבחינתו חלק מהרוטציה ומאוד מאמין שיתרום במהלך העונה. הוא גם היה זה שהחליט שכהן יפתח בהרכב לראשונה מאז עזב סיני, במשחק גביע המדינה נגד מכבי יבנה. פתח תקוה ניצחה 1:4, לידור הבקיע את השער הרביעי ומאז אותו משחק פתח בהרכב עד לתום העונה. הוא כבש עוד שמונה שערי ליגה. בסך הכל תשעה שערים ב-19 משחקים - יותר מחצי גול למשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
קפץ על המציאה. טביב/ברני ארדוב

ואז הגיע הקיץ. כהן סיים חוזה והפך לשחקן חופשי. הוא ראה את עצמו ממשיך בפתח תקוה וההצעה שהגישה לו הייתה כדלקמן: 6,000 שקל לחודש ועוד 1,000 שקל לנקודה. כאן נכנס לתמונה סוכנו של כהן, שלומי בן עזרא, שבעברו היה מאמן כדורגל ואימן את הקשר כאשר שיחק בנערים א'. בן עזרא הבין כי יש כאן הזדמנות לפנות לוועדה למעמד השחקן ולהשיג שחרור בסכום של כמה מאות אלפי שקלים. החישוב פשוט - ההצעה של פתח תקוה צפויה להגיע ללא יותר מ-150 אלף שקל ברוטו בשנה, ואילו הוועדה למעמד השחקן פוסקת במצבים כאלה סכום של פי שלושה מההצעה שהוגשה. המשמעות של הדברים הייתה כי לידור כהן אמור היה להיות משוחרר בסכום של קרוב לחצי מיליון שקל.

בשלב זה הוצע השחקן לאלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים. טביב קפץ על המציאה ואמר שבסכום כזה הוא לא חושב פעמיים ולוקח אותו. מכבי פתח תקוה שמעו על הפנייה לוועדה למעמד השחקן ובאופן מיידי הגישו הצעה משופרת: 10,000 שקל לחודש ועוד 5,600 שקל לנקודה. סך הכול, בחישוב ברוטו של פתח תקוה המספרים הגיעו ל-400 אלף שקל, ולכן הם דרשו כי הוועדה למעמד השחקן תפסוק את מחירו של השחקן על סכום של 1.2 מיליון שקל.

הוועדה אכן פסקה 1.2 מיליון שקל. טביב, מן הסתם, נכנס לבעיה. זה לא הסכום אותו ציפה לשלם, הוא לא ידע יותר מדי על לידור כהן מעבר לעובדה שמדובר בשחקן כישרוני עם המלצות של סוכנו ושל מנחם קורצקי. טביב החליט שבמקרה כזה הוא צריך לבדוק את השחקן עם פינצטה. במשך מספר ימים טביב ישב עם אנשי מקצוע מול ה"וואי סקאוט" וצפה במשחקים של כהן בעונה שעברה עד אשר קיבל את ההחלטה. בינתיים, הקשר כבר הגיע לבית וגן ועבר בהצלחה בדיקות רפואיות, אך עדיין היה שייך למכבי פתח תקוה. טביב התלבט ממשוכות, ובן עזרא, שהיה עד לכך, חוזר ואומר גם היום: "אמרתי לו שגם שני מיליון שקל זה לא סכום גבוה עבור לידור. הוא כוכב כדורגל ואלי טביב עוד ירוויח עליו בעתיד".

לידור כהן שחקן הנבחרת הצעירה. קובי אליהו
בפתח תקוה עדיין מרגישים טוב ומסכמים: "אנחנו קיבלנו 1.2 מיליון שקל, טביב עוד לא קיבל כלום, בוא נדבר עוד כמה שנים ונראה אם טעינו. גם את פרדה הוא חשב שהוא קונה מאיתנו במחיר מציאה וחצי שנה אחרי הוא מחפש איך להיפטר ממנו. לידור זה לא פרדה, אבל אי אפשר לדעת איך הקריירה שלו תתפתח". לידור כהן/קובי אליהו

בימים בהם טביב התלבט, כהן טיפס על הקירות. הוא ובני משפחתו ראו שחורות וחששו שטביב יסרב לשלם את הסכום והם יהיו שוב בידיים של מכבי פתח תקוה. "זה יכול היה להיות הסיוט הכי גדול", אמרו בסביבת השחקן, "הם פשוט היו מתעללים בו מאותו הרגע וגם את מה שהתחייבו לא היו משלמים לו. זה חוזה שהגישו רק בשביל הוועדה למעמד השחקן. היו אומרים לו שאם לו יסכים להפחית הוא לא ישחק ולא יקבל כסף, כי כל החוזה מבוסס על נקודות והשתתפות במשחקים".

ב-30 ביוני פתחה בית"ר את אימוניה. ב-29 כהן קיבל הודעה ממכבי פתח תקוה כי בבית"ר לא אישרו שהם משלמים את הסכום והוא אינו רשאי לפתוח עימם את האימונים. הלחץ אצל השחקן ובני משפחתו הלך וגבר, הם עשו טלפונים לכל העולם כדי לברר מה טביב מתכוון לעשות ורוצים לדעת כיצד לפעול. באותו הערב התברר שלטביב ולאביו של הקשר יש חבר משותף, ויום למחרת הגיע הבעלים של בית"ר לבית המשפחה בעמישב והרגיע את העניינים. טביב אמר לשחקן, לאביו ולבני משפחתו: "אני עומד מאחוריך ואשלם את מה שפסקה הוועדה. אתה יכול ללכת לאימון פתיחה, אני אסתדר עם פתח תקוה על הכסף".

כהן לא תיכנן להגיע לאימון וגם לא היה לו רכב לכך. טביב הרים טלפון ולאחר חצי שעה הגיע אחד מאנשיו ואסף את הקשר לבית וגן לאימון הבכורה הרשמי של הקבוצה. היום טביב מרגיש כי עשה עסקה גדולה עם הקשר ממנה גם ירוויח על מכירתו בעתיד. בפתח תקוה עדיין מרגישים טוב ומסכמים: "אנחנו קיבלנו 1.2 מיליון שקל, טביב עוד לא קיבל כלום, בוא נדבר עוד כמה שנים ונראה אם טעינו. גם את פרדה הוא חשב שהוא קונה מאיתנו במחיר מציאה וחצי שנה אחרי הוא מחפש איך להיפטר ממנו. לידור זה לא פרדה, אבל אי אפשר לדעת איך הקריירה שלו תתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully