וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: המהלך של פאקו הבהיר לשחקנים מה צפוי להם העונה

15.9.2014 / 6:43

בן בסט ואיגייבור לא בסגל? ייני יודע: "יש לנו 24 שחקנים מדהימים בסגל וזה מקשה על כולם את החיים". פריצה: "צריך לתמוך באלה שלא משחקים, עוד נלמד הרבה מהמאמן הזה". במכבי תל אביב מתחילים להתרגל לכוכבים ביציע, אבל העיקר שייני בטוח: "אנחנו טובים יותר מלפני חודש"

one

פאקט הקלפים של פאקו מלא בג'וקרים ובאסים, ואתמול (ראשון) מאמן מכבי תל אביב שלף עוד קלף מנצח. את טבילת האש הראשונה בדרבי הוא השלים בהצלחה. אחרי זה במשחק הביתי הראשון בבלומפילד הסב לקהל הנאה עם שישייה לרשת של הפועל פתח תקווה, ואמש קיבל החלטה שסידרה לו משמעת ורצינות אצל כל השחקנים להרבה זמן, לפני הניצחון 0:3 על מכבי פתח תקוה.

שחקני מכבי תל אביב: שרן ייני, ראדה פריצה, ניקולה מיטרוביץ', ערן זהבי. יוסי ציפקיס
סגל עמוק. עמוק מדי? מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

הכי קל היה להושיב את דור פרץ הצעיר ביציע. פרץ קיבל מספיק הזדמנויות בגביע הטוטו ובכל המשחקים סיפק את הסחורה, אבל בפתיחת הליגה פאקו יכול היה לשים אותו קצת ימינה ביציע ולתת לעדן בן בסט את חולצת המחליף. אבל זה לא היה עושה לו את העבודה, ולא מעביר את המסר הנכון. לא שבן בסט או ברק בדש זייפו באימונים יותר מדי. אבל גם אם היה מדובר במהלך מקדים של הבאסקי, זה עדיין מהלך שידברו עליו עוד הרבה. בסגל הזה, מכבי תל אביב תשלח כמעט כל שבוע שני תותחים על אזרחי ליציע כשהם צריכים להיזהר ממצלמות הטלוויזיה שעלולות לקלוט אותם לוחשים משהו לטלפון הסלולארי באקט שעלול להתפרש לא טוב בעיני המאמן.

ראדה פריצה עבר את הזובור הזה במשחק הקודם. אז זה היה בסך הכל גביע הטוטו, אבל למחרת כבר היה מי שרץ לכתוב שהשבדי סופר את קצו במכבי תל אביב לאחור. אז אתמול פריצה כבר קודם לספסל ומשם כמחליף, ואחר כך עלה גבוה מאוד כדי לנגוח את השער המסיים. "לא הייתי לרגע בדרך החוצה ממכבי", אמר השבדי בסיום המשחק. "אלה תמיד השמועות. הראש שלי כאן ואני נשאר בעונה הזו במכבי תל אביב". פריצה סיפר על התחושות לעלות מהספסל: "ברור שאתה רוצה לשחק כמה שיותר, אבל ברגע שאתה בא מהספסל אתה חייב לבוא בגישה הכי נכונה. לשמחתי גם כבשתי שער הערב".

מכבי תל אביב הביסה 0:3 את מכבי פתח תקוה

פאקו מבהיר: אני לא בוחר שחקנים לפי גובה החוזה שלהם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נוסא איגייבור, ברק בדש, עדן בן בסט, ברק יצחקי שחקני מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כוכבים ביציע, תתחילו להתרגל/יוסי ציפקיס

פריצה ויתר השחקנים במכבי מודעים לבעיה שנוצרה כאשר הקבוצה לא תשחק בעונה הקרובה באירופה. פאקו לא יוכל ליהנות מהרוטציה ההגיונית שביצע פאולו סוזה. במכבי של העונה יהיו שחקנים שיחכו הרבה זמן כדי לפתוח ופריצה מבין זאת היטב: "יש לנו סגל עמוק והחוכמה תהיה לתמוך אחד בשני ברגעים שמישהו לא ישחק. אם נדע לנהוג כך, תהיה לנו עונה פנטסטית".

פריצה חשש מעט מהמשחק מול מכבי פתח תקווה: "תמיד קשה לפתוח עונה ואתה מייחל שתעשה זאת על הצד הטוב ביותר. אני חושב שהיום הוכחנו שאנחנו חזקים. יש לנו מאמן מצוין ואני חושב שנשפר העונה את היכולת שלנו. אנחנו נלמד ממנו הרבה".

פריצה זכה בקריירה שלו במספר אליפויות, אך מעולם לא עשה זאת שלוש פעמים ברציפות כפי שהוא מקווה להשלים העונה במכבי: "אני לא רוצה להסתכל יותר מדי קדימה. העונה ארוכה ואנחנו נצטרך לבחון את עצמנו ממשחק למשחק". זו תהיה עונה ארוכה לפריצה במיוחד לאור העובדה שהוא צפוי לשהות בארץ ללא משפחתו שחזרה לשבדיה: "יהיה לי קשה מאוד בלי המשפחה. הם יבואו לבקר אותי בוודאי ואני אצטרך להפיק את המיטב מכך. ידעתי שהרגע הזה יבוא".

פריצה שכאמור לא היה בסגל במשחק גביע הטוטו בשבוע שעבר, ראה הפעם איך שניים שנאבקים איתו על מקום בהרכב, מצאו אף הם את דרכם ליציע. האם זה מה שנתן לו ביטחון במשחק? פריצה לא חושב שיש קשר: "במשחק הקודם הייתי ביציע וראיתי שיש לנו חלוצים טובים בקבוצה. כולנו נצטרך להילחם בכל אימון כדי להוכיח שיש לנו מקום בסגל".

אם לא די במאבק עם בן בסט ובדש, פריצה מוצא עצמו נאבק על ההרכב עם ערן זהבי אותו עשה פאקו לחלוץ. "ערן זהבי שחקן מדהים", חושב פריצה. "ערן צריך לשחק בכל משחק. הוא היה השחקן הכי טוב שלנו בעונה שעברה ואנחנו נצטרך להילחם גם מולו על המקום בהרכב העונה. ערן ישחק הרבה פעמים כחלוץ, אבל אני מאמין שהוא גם ישחק בעמדות אחרות".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לעזוב? אני? מה פתאום. פריצה/יוסי ציפקיס

התקשורת וגם האוהדים התעסקו בעיקר בבן בסט, בדש ונוסא איגייבור שלא היו בסגל, אבל ליובל שפונגין היה שוב משחק שהוא לא פתח בהרכב ואפילו לא קיבל דקות מהספסל. אחראי לכך בין השאר שרן ייני שלא נותן לאיש להתקרב לעמדת המגן הימני. "לשמחתי גם במשחק הזה לא ספגנו", אמר ייני. "אנחנו מדברים הרבה בינינו על זה שאנחנו לא רוצים לספוג שערים. משחק ההגנה מתחיל מלמעלה. שחקני ההתקפה עושים לחץ אדיר וזה מקל עלינו מאחור. ניצחנו 0:3 אבל אנחנו צריכים להשתפר יותר כדי לשלוט לגמרי במשחקים".

ייני הודה אמש שמכבי תל אביב הנוכחית טובה יותר מזו שהיתה בכישלונות באירופה: "אנחנו טובים היום ממה שהיינו לפני חודש. הקבוצה היום בכושר יותר טוב. אני לא רוצה להיכנס לקטע של חילופי המאמנים. בשורה התחתונה אנחנו עובדים קשה ומנסים להשתפר כל הזמן. אנחנו עובדים עם פאקו על משחק ההגנה, על משחק הלחץ, על התקפה. על מה לא? אנחנו עובדים בתיאוריה ומול הלוח כדי שניישם את זה אחרי זה באימונים".

ייני הודה שהעומס בסגל מקשה על כל השחקנים: "יש לנו היום 24 שחקנים מדהימים בסגל וזה מקשה על כל אחד את החיים. אני מסתכל מי לא התלבש היום. עדן, ברק בדש, נוסא, ברק יצחקי, דן אייבינדר, בן רייכרט שעוד לא קיבל צ'אנס. כל אחד צריך לשמור על הכושר שלו כי ברגע שאחד יירד, מישהו אחר יתפוס את מקומו".

ייני הוסיף בעניין המנופים מהסגל: "הביאו את עדן בן בסט כדי לחזק את מכבי ואני משוכנע שהוא עוד יעשה זאת. הוא יעשה עונה מדהימה. אני בטוח שעדן לוקח בצורה חיובית את מה שקרה היום ואני משוכנע שבשבוע הבא הוא יהיה בסגל, ייתן שני גולים וישכח מזה. במכבי אתה צריך להראות כל הזמן שאתה בכושר טוב. יש דרישות וצריך להשתפר. מי שיעמוד בהן ישחק". על עצמו אמר ייני: "אני בהרכב כבר הרבה זמן כי אני כנראה שחקן של מאמן שמנסה כל הזמן להקשיב ולעשות מה שהקבוצה צריכה. אני מקווה שאוכל לשמור על זה לאורך זמן".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
פריצה: "ערן ישחק הרבה פעמים כחלוץ, אבל אני מאמין שהוא גם ישחק בעמדות אחרות". זהבי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully