וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמי: אוסקר גרסיה נפרד ועזב, פאקו אייסטרן מאמן מכבי ת"א

26.8.2014 / 11:00

האלופה אישרה את הדיווחים. המאמן הגיע לקרית שלום, הודיע לשחקנים על החלטתו ועזב עם עוזריו. מאמן הכושר חואן טוריחו יישאר תחת המאמן החדש פאקו אייסטרן. שחקן: ”שוק מוחלט”

צילום ועריכה: קובי אליהו

עכשיו זה רשמי: אחרי בוקר סוער, מכבי תל אביב שמה סוף לשמועות והדיווחים ואישרה. אוסקר גרסיה עוזב את תפקידו לאור המצב הביטחוני, פאקו אייסטרן הוא המאמן החדש. "אוסקר שחזר בקיץ לקדנציה שנייה כמאמן מכבי, הודיע לאחרונה לבעלי המועדון על רצונו לעזוב בעקבות המצב הביטחוני. אוסקר שוחח עם השחקנים לפני אימון הבוקר היום (שלישי) ועדכן אותם על ההתפתחויות שהובילו לעזיבתו יחד עם עוזריו רובן מרטינס ופראן סאנצ'ס", הכתב בהודעה מטעם האלופה.

כאמור, המאמן הגיע לאימון הבוקר בקרית שלום, הודיע על החלטתו לשחקנים ובהמשך עזב את המתחם יחד עם עוזריו רובן מרטינס ופראן סאנצ'ס. בשעה 12:30 תקיים האלופה מסיבת עיתונאים בה תתייחס לראשונה לעתיד המאמן, כרגע נראה שגרסיה עצמו לא יהיה נוכח באירוע. מרטינס וסאנצ'ס יעזבו יחד עם אוסקר ואילו מאמן הכושר חואן טוריחו ימשיך תחת אייסטרן שכן השניים עבדו בעבר יחד בוולנסיה.

משעות הבוקר שרר הלם במכבי תל אביב בעקבות הפרסומים בתקשורת הזרה בשעת לילה על החלטת המאמן לעזוב לאור המצב ומינויו הצפוי של אייסטרן. לפני אימון הבוקר, מרבית הגורמים במערכת הודו אינם יודעים דבר הבוקר ומחכים להודעה רשמית של המועדון.

גם אנשי צוות ישראלים שרק אתמול עוד היו עם אוסקר על הדשא נשמעו בהלם וטענו כי הם מחכים לראות האם המאמן בכלל יופיע לאימון. כזכור, אתמול פרסמנו בוואלה! ספורט שלמרות שלא היה מתוכנן אימון להיום, החליטו השחקנים והצוות יחד שצריך לקיים גם הבוקר אימון, יומיים לפני משחק הגומלין מול אסטראס טריפוליס.

השחקנים של מכבי תל אביב התעוררו בשעה שש וחצי עם האזעקות בגוש דן וכבר אז התוודעו לפרסומים. אחד מהם סיפר הבוקר עוד לפני ההודה: "זה נראה רציני למרות שאנחנו לא יודעים שום דבר. באופן אישי, יצא לי לקרוא את כל מה לפנות בוקר. חזרתי לישון ועכשיו אני בדרך לאימון וזה יהיה שוק מוחלט אם אוסקר יודיע לנו הבוקר, יומיים לפני המשחק, שהוא עוזב. דיברתי קצת עם שחקנים ואף אחד לא מאמין שיומיים לפני משחק כזה חשוב הוא יקום ויילך, אבל אם יש כל כך הרבה פרסומים, כנראה שיש בזה משהו".

המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף לא היה מוכן גם אתמול להתייחס לסוגיית אוסקר בעקבות הידיעות על כך שמשפחתו לוחצת עליו לעזוב את הארץ ואמר: "אנחנו לא מגיבים. אני חושב שזה אחד הדברים הכי טובים שהנהגנו במכבי, לא להגיב לכל ידיעה וגם הפעם לא נתייחס".

דיווח: אוסקר גרסיה התפטר, פאקו אייסטרן יחליפו

אוסקר גרסיה מאמן ברייטון. GettyImages
חזרה לצ'מפיונשיפ? אוסקר גרסיה/GettyImages

באנגליה כבר יודעים לדווח על יעד חדש ישן. "דיילי מייל" האנגלי טוען שהמאמן החליט לסיים את תפקידו בשל החשש מהמצב הביטחוני והטילים שנורים על תל אביב ונמצא על הכוונת של לידס ופולהאם. שני המועדונים מהצ'מפיונשיפ פתחו רע את העונה עם שלוש ואפס נקודות, בהתאמה, לאחר ארבעה מחזורים. לפיכך, חילופי מאמנים עומדים על הפרק אצל שתיהן והשם של הספרדי, שהצליח בעונה שעברה עם ברייטון, נמצא בתמונה.

כאמור, בספרד נקבו בשמו פאקו אייסטרן (51) כמחליף. אייסטרן ידוע כמי שעבד במשך 12 שנה כעוזרו של רפא בניטס. באוגוסט 2007, כשבניטס היה מאמן ליברפול, הסתכסכו השניים ואייסטרן עזב את אנפילד. בעונה שעברה הדריך את טקוס המקסיקנית ושמו הוזכר בימים האחרונים כמועמד לקבל את המשרה הפנויה בפואבלה ופומאס. אלא שאייסטרן בחר באופציה הישראלית. לפני שלושה ימים צייץ הספרדי: "כשהעונה נגמרת, אני לא יכול לסבול להיות מחוץ למשחק. אני הולך להתחיל אתגר חדש בקרוב".

כזכור, המאמן הוביל את הצהובים לאליפות בעונת 2012/13 לפני שעזב לברייטון. במהלך העונה שעברה דיבר לא פעם על כך שעזב בין היתר בגלל האזעקות והטילים שנורו על תל אביב בנובמבר 2012. בקיץ שב המאמן לקרית שלום בעקבות עזיבת פאולו סוזה וכעת הוא נפרד שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully