וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימן אזברגה: "הדו קיום בקבוצות הערביות גדול פי מיליון מהישראליות"

31.7.2014 / 12:41

מאמן בני לוד סלימן אזברגה רואה מה קרה בסכנין עם עזיבת אלירן דנין: "גזענות? שחקן עוזב כשאין כסף. דדי בן דיין לא היה הולך אם היו מציעים יותר". על הצילום של כיאל: "אנשים אומרים שצריך לזרוק את כל הערבים מפה והתקשורת לא אומרת מלה". ראיון נוקב עם מסר חיובי

סלימאן אזברגה מאמן בני לוד. ברני ארדוב
נמאס לו מההשמצות. אזברגה/ברני ארדוב

מאמן בני לוד סלימן אזברגה עצבני בימים האחרונים. כל האירועים סביב אלירן דנין, שעזב את בני סכנין, הוציאו אותו מכליו. רק שואלים אותו על הנושא והוא מעביר להילוך חמישי.

"תראו לאן אתם מובילים את הדברים", אומר אזברגה, "לא מעניין אותי אלירן דנין ומה הסיבות שלו, אם זה מקצועי, כלכלי או גזעני. אני לא יודע אם הגזענות גדלה אצלו והוא החליט לעזוב או שזה כסף. הגיע הזמן שהתקשורת תפסיק לחפש את הדברים האלה, תתרכזו ביהלום ולא בברזל, זה לא נכון ורק פוגע".

אולי הוא הרגיש את המתיחות בסכנין?

"שום מתיחות. כל השנים היו שחקנים יהודים, גם בתקופות הכי קשות. זה שלא מצאו השנה שחקנים יהודים זו לא אשמתם. אתם כנראה שכחתם שהמאמן שם יהודי. אם הייתה גזענות, למה המאמן יהודי? אם היו מציעים כסף טוב, גם דדי בן דיין היה נשאר. אין כסף שם, מי שלא יכולים לשלם לו לא הולך.

"יש דו קיום בקבוצות הערביות, פי מיליון מקבוצות הישראליות, שלא לדבר על הקבוצות שאין בהם ערבים. אם השחקנים לא מצאו את עצמם בסכנין זה לא אומר שסכנין גזענית. זו לא רק בית"ר, יש עוד כמה קבוצות שאין בהם השנה שחקנים ערבים. בבני לוד יש 6-7 יהודים, אין בשום מקום דו קיום כזה. מור שושן, משה בן לולו, יוסי ביטון, צליל חתוכה, לא חסר".

אולי הדו קיום והאווירה אצלכם קצת שונים ממה שקורה סכנין בימים אלה?

"לא נכון, לא נכון. שום דבר לא השתנה שם ושום דבר לא קרה. המגזר יישאר דוגל בדו קיום ברמה גבוהה מאוד. אני מתפלל ומייחל שגם הקבוצות היהודיות ידגלו בדו קיום כמו במגזר. זה מרתיח, הכותרות האלה, זה פשוט בושה, מתרכזים בשטויות האלה. תביא שחקן שמוכן לשחק בסכומים שהם מציעים ולא ירצו אותו, תביא שחקן ברמה. השוק הישראלי חלש. תבדקו את השוק, רוב הקבוצות בליגת העל עם חמישה זרים ואם אפשר היו מביאים יותר. אין שחקנים בישראל, מה לעשות?

"תשאלו את דנין למה הוא עזב את סכנין ואני בטוח שזו לא גזענות, היו לו את הסיבות האישיות שלו. זה שיש בלגן במדינה, אנחנו לא אשמים בו ולא צריך לכלול את המגזר ולחפש עוול, גזענות, לחמם וכל מיני שטויות. מרתיחים את הכל ואחרי זה מתלוננים".

גיא לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"אם יש גזענות, למה המאמן יהודי?" גיא לוי/קובי אליהו

המתיחות הזאת קיימת בכל המדינה, מרגישים את זה בכל פינה.

"מה אפשר לעשות, אנחנו יכולים להפסיק את המלחמה? אצלנו בלוד הכול זורם רגיל, אין כלום, ולמזלנו כאן החפרנים והאנשים הרעים שמנסים להתסיס לא מצליחים להגיע לכאן ולעשות את זה. אנחנו לא נותנים לאף אחד את ההזדמנות לסכסך. זה לא רק במגזר, גם בצד השני יש המון שמתסיסים, הקברניטים והגורמים שנותנים הוראות ומסיתים, שמים דלק על האש. הגיע הזמן שנחיה בשקט ובשלום, אם לא בשבילנו אז בשביל הילדים שלנו שהם הבאים בתור. אני לא רוצה שהילדים שלי יגדלו על גזענות. זה שונא את זה וזה שונא את ההוא ושם אסור שיהיה שחקן כזה. די, נמאס".

אתה כועס על התקשורת.

"כן, אני מכבד ומעריך אתכם אבל אתם בתקשורת מתסיסים את זה, אתם מכתימים מגזר שדוגל בדו קיום. בירם כיאל? הוא לא התכוון. הוא צילם את זה? אתה יודע איזה תמונות אחרים מעלים? כשאנשים כמו ליברמן או אחרים אומרים בתקשורת שצריך לזרוק את כל הערבים או לגרש אותם לא מגיבים על זה, אבל בזה אתם מתעסקים. אני שומע שאומרים שלהעיף אותו מהנבחרת זה נורמלי. השחקן הכי טוב בקישור, נאמן לנבחרת ולישראל, סתם מחממים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תמונה שהעלה בירם כיאל לחשבון האינסטגרם שלו. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
אפשר לחשוב מה הוא כבר עשה. כיאל/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

אזברגה מסכם: "תמיד נדגול בשלום אמיתי וטהור. די לכל הגזענים משני הצדדים. יש לכם ילדים שיש להם כאן עתיד. מה שווה כל העוול הזה לשני הצדדים? מה שווה המלחמה, שמשאירה אחריה דם? זה פשוט כאב וצער לכולם. הגיע הזמן לשלום אמיתי, נקי, טהור, אם לא בשבילנו אלא בשביל הילדים. יש כאן שבעה מיליון איש, שלושה מיליון ילדים. פשוט תעצרו ותבינו שזה עוול לשני העמים בכלל, אין פה שני עמים, כולנו בני אדם וחווה".

נסיים בכדורגל. צירפתם את טועמה, אחמד סבע, מור שושן. המטרה ברורה.

המטרה ברורה, אנחנו מכוונים רק לליגת העל. המטרה היא אחת ויחידה ואני מאמין שנעמוד בה. הגיע הזמן שנעשה את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully