וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הסרבית: ”סטויקוביץ’ נעמד מול החוליגנים והתעמת איתם”

התקשורת הסרבית גאה בשוער שהסתער בחזרה על המפגינים. מכבי חיפה: ”התקפה מתוכננת בעקבות ההסתה בטורקיה”

שחקן מכבי חיפה, אייל משומר, מותקף במשחק על ידי מפגינים פרו פלסטינים במשחק באוסטריה. טוויטר, אתר רשמי
אירוע חמור. משומר מותקף/אתר רשמי, טוויטר

פיצוץ המשחק של מכבי חיפה נגד ליל הצרפתית על ידי מפגינים פרו פלסטינים, עשה גלים בתוך זמן קצר. הידיעה על הפיצוץ, כמו גם הסרטונים שהגיעו בעקבותיו, הפכו לוויראלים ברשת, סוכנויות הידיעות הגדולות דיווחו והתגובות לא אירחו להגיע.

מלבד התגובה הרשמית הארוכה שלהם לאירוע, אנשי מכבי חיפה אמרו הערב: "חווינו חוויה לא נעימה של אלימות במגרש וביציע. אנחנו כמועדון קוראים לדו קיום וסבלנות אך ההתקפה הזו הייתה מתוכננת ומסוכנת לאור ההסתה בתקשורת הטורקית בעיקר. מדובר במהגרים טורקים".

גם בתקשורת הסרבית סיפרו על המשחק, תוך התייחסות לשוער ולדימיר סטויקוביץ', שהסתער בחזרה על המפגינים. "סטויקוביץ' הגן על הקבוצה שלו, פשוטו כמשמעו", כתבו ב-B92, "השוער החדש של מכבי חיפה נתקל בחוליגנים שנכנסו למגרש עם דגלי פלסטין. הם ניסו לתקוף שחקנים של הקבוצה והוא עמד מולם והתעמת איתם".

מפגינים במשחק אימון? קטן על ולדימיר סטויקוביץ'

התקרית החמורה זכתה להדים ברחבי העולם. בתקשורת הצרפתית, שהתעניינה במשחק בגלל המעורבות של ליל כמובן, נכתב הערב: "נראה שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הגיע למגרש הכדורגל. המפגינים הטורקים היו שקטים לאורך רוב המשחק והסתפקו בתליית שלטים שקוראים לשחרור פלסטין, אבל לקראת סיום המשחק פרצו לדשא וניסו לתקוף שחקנים ממכבי חיפה. הפעולות שלהם הכריחו את השופט לשרוק לסיום המשחק".

ב"דיילי מייל" הבריטי הכותרת הייתה "משחק הידידות של מכבי חיפה נגד ליל הופסק אחרי שמפגינים פרו-פלסטיניים פרצו למגרש ותקפו את השחקנים". העיתון ציין שהמפגינים היו ממוצא טורקי וחלק מהשחקנים עזב את המגרש מבלי להיפגע. "חלק מהצופים החזיק שלטים בהם נכתב 'שחררו את פלסטין' ונטען שגם מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ' הכה מפגין. ישראל נלחמת בימים אלו בחמאס אשר שולט ברצועת עזה".

"שחקני מכבי חיפה עידן ורד ודקל קינן נפגעו פיזית", נכתב ב"דר טאגשפיגל" הגרמני, "לעבר השחקנים הושלכו חפצים. משטרת אינסברוק פתחה בחקירת האירוע".

בתקשורת הפרואנית נכתב "העימות בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה הגיע גם לכדורגל, כששחקני מכבי חיפה הותקפו פיזית באוסטריה. פרו-פלסטינים פרצו למגרש והכו את השחקנים, שהגיבו לאלימות. למרבה המזל השחקנים לא נפצעו בתקרית".

שרת הספורט, לימור לבנת, שוחחה עם בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר ומנכ?ל הקבוצה, איתמר צ?יזיק. היא גינתה בחריפות את התנהגותם של המתפרעים ואמרה כי מדובר באירוע מסוכן ונראה שמתוכנן, שאסור לעבור עליו לסדר היום. השרה לבנת התעניינה לשלומם של השחקנים ואנשי הצוות, ושאלה האם נדרש סיוע בנושא. צ?יזיק, ענה שאף שחקן לא נפגע מהתקרית האלימה.

יו"ר שדולת הספורט ויו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), אמר: "גורמי האכיפה באוסטריה היו צריכים להיערך טוב יותר לביקור מכבי חיפה בארצם. ביום שני הקרוב אקיים דיון חירום ואדרוש מהשגרירים ומנציגי המדינות, לראות צעדים משמעותיים על מנת שאירועים כמו שעברו שחקני מכבי חיפה הערב - לא יקרו עוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ולדימיר סטויקוביץ' שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הגן על הקבוצה, פשוטו כמשמעו". סטויקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully