וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרו פלסטינים פוצצו את המשחק של מכבי חיפה

23.7.2014 / 20:40

צעירים ממוצא טורקי פרצו לכר הדשא במשחק של הירוקים נגד ליל באוסטריה, ניסו לתקוף את השחקנים של הקבוצה הישראלית וקיללו: "מוות לישראל". לפי טענה אחד מהם החזיק אולר. מכבי חיפה: "הותקפנו בשל היותנו ישראלים". צפו בתקרית ובסטויקוביץ' מסתער על אחד מהמפגינים

שחקן מכבי חיפה, אייל משומר, מותקף במשחק על ידי מפגינים פרו פלסטינים במשחק באוסטריה. טוויטר, אתר רשמי
אין הוכחה יותר טובה מזו./אתר רשמי, טוויטר

צפו בתקרית מתוך אתר ספורט 2

משחק האימון של מכבי חיפה נגד ליל הצרפתית שהתקיים הערב (רביעי) בעיירה בישופהוסן שבאוסטריה, פוצץ בדקה ה-85 (במצב של 0:2 לליל) אחרי שכמה מפגינים פרו פלסטינאים, צעירים מקומיים ממוצא טורקי, פרצו למגרש וניסו לתקוף שחקנים של הקבוצה הישראלית. למרות שכוחות האבטחה במקום הצליחו להשתלט על הפורצים לכר הדשא, השופט החליט לשרוק לסיום.

אנשי מכבי חיפה מיהרו להוריד את השחקנים לחדר ההלבשה, לא לפני שהשוער ולדימיר סטויקוביץ' חובט באחד מהמפגינים ואייל משומר הותקף וחטף בעיטה מאחד האוהדים. בסמוך לחדר ההלבשה נרשמו עימותים נוספים, כששמעון אבוחצירא מנסה לתקוף את החוליגנים ונעצר על ידי חברו לקבוצה מוחמד כליבאת.

בחיפה טוענים שהכל התחיל כשהמפגינים נכנסו למגרש, ירקו על דקל קינן ותקפו את יוסי בניון ועידן ורד, מה שגרם להתלהטות היצרים. קינן לא נשאר חייב והגן על עצמו, כשמספר שחקנים בהם עידן ורד, אבוחצירא וגוסטבו בוקולי רצו כדי להגן עליו. המגן שמואל שיימן סיפר לאנשי הקבוצה מיד בסיום האירוע כי הבחין באחד האוהדים כשהוא מחזיק בידו נשק קר, כנראה סכין או אולר. לאחר האירוע עמדו מחוץ לתחומי המגרש מספר חוליגנים שנופפו בדגלי פלסטין. המשטרה הרחיקה אותם מהמקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחק לא הגיע לסיומו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקני חיפה נותרו דקות ארוכות בחדר ההלבשה והמשטרה המקומית הורתה להם שלא לצאת החוצה עד לפיזור המפגינים, שיידו אבנים לעבר חדר ההלבשה אך איש לא נפגע. כשעה לאחר מכן, כוחות הביטחון במקום אישרו לשחקנים ולאנשי הצוות להיכנס לאוטובוס ולנסוע לבית המלון.

כשעה לאחר האירוע סיפרו שחקנים בקבוצה כי החוליגנים יצאו לעברם בקריאות קשות מיד לאחר ההתפרצות למגרש וכן במהלך הירידה לחדר ההלבשה. אותן קריאות העלו את זעמם של אבוחצירא וקינן, ושל שחקנים נוספים. "אתם רוצחים", "מזדיינים", "מוות לישראל!", צעקו לעברם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופט שרק לסיום בדקה ה-85/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובת מכבי חיפה לאירוע:

"מועדון כדורגל מכבי חיפה דוגל בדו קיום סובלנות ובלי אלימות. אנו מגנים את האלימות שהופעלה נגדנו. הגענו לשחק כדורגל ואנו מצטערים שכך הסתיים המשחק, אך הדברים לא קרו בשל הספורט והכדורגל אלא בשל היותנו קבוצה המייצגת את ישראל. במהלך משחק האימון נגד ליל הצרפתית, הגיעו כחמישים מהגרים להפגין עם דגלי פלסטין ונגד הקבוצה.

"ברוב שלבי המשחק אותו קהל קילל גידף אך אנשי ההנהלה והשחקנים התעלמו ולא יצרו שום מגע ופרובוקציה. שש דקות לסיום פרצו מספר מהגרים מאותם מפגינים שנשאו דגלי טורקיה ושלטים בגנות ישראל אל תוך המגרש ותקפו את השחקנים דקל קינן ועידן ורד.

"השחקנים החלו להגן על עצמם ורק בשלב זה המשטרה נכנסה לפעולה ועצרה את האירוע. במהלך הירידה אל חדר ההלבשה נזרקו אבנים מצד המפגינים אך למעט פגיעות קלות ביותר, שחקני מכבי חיפה, הצוות המקצועי והניהולי בריאים ושלמים.

"אנו מגנים את האלימות שהופעלה נגדנו, הגענו לשחק כדורגל אנו מצטערים שכך הסתיים המשחק, אך הדברים לא קרו בשל הספורט והכדורגל אלא בשל היותנו קבוצה המייצגת את ישראל".

צפו בשוער ולדימיר סטויקוביץ' מסתער על אחד האוהדים

המשחק עצמו הופסק במצב של 0:2 לליל. הקבוצה הצרפתית (שהופיעה ללא וינסנט אניימה) הייתה עדיפה ומסוכנת יותר ועלתה ליתרון בדקה ה-15, אחרי שריאן מנדס ניצל רפיון בהגנה הירוקה כדי לכבוש במבצע אישי. סימון קיאר הדני הכפיל בדקה ה-54, אחרי שהכניע את סטויקוביץ' בבעיטה חופשית.

הרכב מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ' (מתן אוחיון, 81), טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, רובן ראיוס (ג'אבר עטאא, 73), יוסי בניון, חן עזרא (מוחמד כליבאת, 73), אלון תורג'מן (שמעון אבוחצירא, 73), מוחמדו אידריסו (עידן ורד, 73).

שחקני ליל חוגגים שער. מתוך עמוד הטוויטר של ליל, אתר רשמי
במשחק עצמו, הם היו עדיפים. שחקני ליל חוגגים/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של ליל
שוער מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ'. מתוך עמוד  הפייסבוק של מכבי חיפה, אתר רשמי
לא נשאר חייב. סטויקוביץ'/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully