וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב סיכמה על העברת בן בסט

22.7.2014 / 23:33

הצהובים הודיעו על צירופו של חלוץ טולוז, לאחר שהגיעו להבנות עם הצרפתים. גם איגייבור עבר. קרויף: "חיזוק משמעותי לסגל"

עדן בן בסט, נבחרת ישראל בכדורגל, חוגג שער. ברני ארדוב
רכש משמעותי לצהובים. בן בסט/ברני ארדוב

אחרי מו"מ ארוך, הודיעה הערב (שלישי) מכבי תל אביב כי הגיעה לסיכום עם טולוז לגבי העברתו של החלוץ הישראלי עדן בן בסט. אלופת ישראל הודיעה כי גם נוסא איגייבור הצטרף ויחתום לשלוש שנים. כזכור, כבר אתמול הודיעה בטיס כי הקשר הניגרי עוזב את הקבוצה ויצטרף לקבוצה של אוסקר גרסיה.

המנג'ר הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי של המועדון: "עדן ונוסא הם שחקנים כישרוניים מאוד שמכירים את הליגה הישראלית. אני בטוח כי הם יהוו חיזוק משמעותי לסגל שלנו".

כזכור, במשך זמן רב התעקש השחקן בן ה-27 להישאר בצרפת, אך קרויף שוחח עמו במטרה לשכנע אותו שהשתתפות בליגת האלופות תוכל להיות אתגר גדול יותר מאשר לשחק בקבוצת תחתית או מרכז טבלה בצרפת. גם השכר הגבוה, המתקרב לחצי מיליון יורו לעונה, יהפוך את הנחיתה בישראל לקלה הרבה יותר עבור בן בסט.

בכל מקרה, במכבי רוצים להשלים את רישומם של בן בסט ונוסא איגייבור עד יום חמישי הקרוב, ה-24 ביולי, המועד האחרון לרישום שחקנים לסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. מכבי תל אביב תפגוש שם את המנצחת בין מאריבור הסלובנית לזריניסקי הבוסנית.

שחקן בטיס, נוסא איגייבור. Clive Brunskill, GettyImages
יעבור מאדום לצהוב דרך ירוק. איגייבור/GettyImages, Clive Brunskill

בן בסט, 27, צמח במחלקת הנוער של הפועל חיפה, אבל עבר לזו של מכבי חיפה והתקדם דרכה. הוא כיכב בקבוצת הנוער של המועדון הירוק והגיע לבוגרים, אך לא מצא את מקומו והושאל למכבי הרצליה, הפועל חיפה, עירוני קרית שמונה והפועל תל אביב. ב-2009 הוא חזר להפועל חיפה ובעונתו השנייה בקבוצה סיים כסגן מלך שערי הליגה עם 18 כיבושים.

ההצלחה הזו סידרה לה מעבר לברסט הצרפתית, בשורותיה שיחק שנה וחצי וכבש 13 שערים. בינואר 2013 הוא נמכר לטולוז תמורת מיליון יורו וחתם על חוזה לארבע שנים וחצי, אך נפצע בחודשים הראשונים, סיים את חצי העונה עם שלושה שערים והוסיף עוד ארבעה בעונה שעברה, בה שימש בעיקר כשחקן מחליף. בן בסט הספיק גם לכבוש שבעה שערים במדי נבחרת ישראל, כולל שישה במוקדמות המונדיאל, מאז זימון הבכורה לו זכה ב-2012.

עבור נוסא איגייבור (23, 1.82 מ') זו תהיה הקבוצה השנייה בישראל. זאת לאחר ששיחק בעונת 2011/12 בהפועל תל אביב, ואף זכה איתה בגביע המדינה. הניגרי אף כבש את שער הניצחון בגמר הגביע מול מכבי חיפה בדקה ה-92. באותה עונה סיימו האדומים במקום השני, מרחק 17 נקודות מעירוני קרית שמונה. להפועל תל אביב הגיע איגייבור מלילסטרום, ובתום אותה עונה הוא המשיך לבטיס. שם רשם 26 הופעות וכבש פעמיים.

עדכון ראשון: 22:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully