וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "בלעדי הפועל תל אביב לא הייתה קיימת"

מחזיק זכויות הניהול של הפועל ת"א אמר במסע"ת כי יזוז הצידה לטובת חג'ג': "רוכשים פוטנציאליים עצרו מו"מ בגלל אוהדים"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: טל רזניק

אחרי השבוע הסוער שעבר על קבוצתו, מחזיק זכויות הניהול של הפועל תל אביב, חיים רמון, קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים במלון הרודס שבה הכריז כי הוא זז הצידה מניהול המועדון לטובת עידו חג'ג', וניצל את ההזדמנות כדי לתקוף אוהדים ואף האשים אותם בגירעונות של המועדון וכן בהכשלת מגעים להבאת רוכש.

כבר לפני חודש וחצי פרסמנו כי רמון לא יעמוד בראש המועדון בעונה הקרובה. במסגרת מסיבת העיתונאים, שיתף רמון לגבי תהליך קבלת ההחלטות במועדון בשנתיים האחרונות, הבהיר כי חג'ג' הציל אותו, בניגוד לאוהדים עשירים שלא תרמו דבר, לדבריו. בכך חג'ג' הופך לדמות המובילה בהפועל תל אביב וחמו, יוסי סחלי, יצטרף להנהלה כמנכ"ל. נציגו של רמון בהנהלה החדשה הוא אמיר ליובין שישמש כיושב ראש. בכל מקרה, רמון ימשיך כמחזיק זכויות הניהול, אבל יפנה את הבמה כאיש החזק של המועדון לחג'ג'.

חיים רמון יו"ר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תוקף. חיים רמון/ברני ארדוב

רמון התייחס בפתיחת דבריו להישגים הספורטיביים של הפועל תל אביב בתקופתו: "אני משווה את ההישגים שלנו לראשונות, מכבי תל אביב, באר שבע, קרית שמונה ומכבי חיפה. כמעט הכול זה כסף. בשנה שעברה שלוש הראשונות היו לפי הסדר. לקבוצות האלה יש בעלים עשירים מאוד שהחליטו להשקיע בכדורגל הישראלי ואני רוצה לברך אותם. אני חושב שבלעדיהם לא היה כדורגל בישראל. אלה אנשים שמשקיעים עשרות ומאות מיליונים על מנת שיהיה כדורגל, ואני לא חושב שמכבדים אותם מספיק, לא את שרצקי, מיטש ואלונה. כל הזמן רק מבקרים אותם. צריך לברך אותם.

"הפועל תל אביב סיימה עונה אחת במקום השלישי ועונה אחת במקום הרביעי. לעומת כל הקבוצות האחרות למעט מכבי תל אביב, הגענו בכל שנה לאירופה. לא באר שבע, קרית שמונה ומכבי חיפה הגיעו שנתיים ברציפות לאירופה. הגענו לשלב הבתים, גם מכבי תל אביב ומכבי חיפה עשו את זה. אנחנו איפשהו אחרי מכבי תל אביב בשנתיים האלה הקבוצה הכי בולטת בליגה עם קרית שמונה. זה למרות נקודת הפתיחה. הגעתי להפועל באמצע יולי 2012, כשהקבוצה לא הייתה קיימת. לא התחלנו מאפס, אלא ממינוס גדול. הקבוצה הייתה מפורקת אם לא הייתי מגיע, אולי קיימת בליגה הלאומית".

רמון התייחס לדרך שלו בהפועל תל אביב, ואמר על השנה האחרונה: "רן קנה את כל השחקנים שהוא רצה. המשחק הראשון היה נראה לא רע, ואחר כך נראה הרבה פחות טוב. מבחינה ניהולית עמדנו במשימות לתפארת. שוב הגענו לאירופה, תשע שנים רצוף אנחנו שם ולא שברנו את המסורת למרות כל התנאים האלה". על הגירעון של המועדון הוא הוסיף: "יצרנו גירעון של 21-22 מיליון שקל של הקבוצה הבוגרת ו-4.5 מיליון שקל של הנוער. לגדולות יש גירעונות גדולים יותר. לנו בניגוד אליהם אין בעל בית שיממן את הגירעון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
רמון לא היה בעד ההחתמה שלו. רן בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

עוד הוסיף רמון על מצב הקבוצה שקיבל לדבריו: "קיבלנו את מחלקת הנוער הרוסה מהיסוד. ברחו ממנה ילדים לכל מיני מקומות. כתוצאה מהוויכוח עם הטוטו הפסדנו כמיליון שקל. בתחילת השנה עלה לנו מיליון שקל מזה שבנינו את הקבוצה בלחץ". על ההחתמות של הקבוצה אמר רמון: "לגבי ארבעה חוזים היה ויכוח ביני לבין שאר העולם: ההחתמה של שכטר, ורמוט, אלמוג כהן ורן בן שמעון. כולם מבחינה מקצועית הם בסדר גמור. ורמוט שחקן אדיר. אני נכנעתי.

"כל ההחלטות זה שלי, אני החלטתי הכול, ממחיר הכרטיס והאם הולכים לארוחה, ועד החתמה של שחקן. שום דבר לא קרה בלי אישור שלי בשנתיים האחרונות. לצערי הרב לא היה ביכולתה של הפועל תל אביב לעשות את הדברים האלה. זה בסדר גודל של תשעה-עשרה מיליון שקל שגרמו לגירעון הזה. ההתפרעויות של קומץ האוהדים וההתנהגות הבלתי סבירה שלהם גרמה לנו נזק של כשני מיליון שקל. רק הדרבי של ה-1:3 עלה לנו 600 אלף שקל שניצחנו בו. באותו דרבי זרקו אבוקות שעלו לנו עוד 100-150 אלף לוועדת משמעת".

רמון השמיע ביקורת גם כלפי האוהדים העשירים של המועדון, ואמר: "מאז שקבוצת כתר הייתה בהפועל תל אביב עד היום, איש לא נתן, לא תרם ולא סייע מבחינת אנשים שיכולים ומתים על הפועל תל אביב. יש למועדון אוהדים עשירים מאוד. נמכור שחקנים על מנת לכסות את הגירעון. אם הפועל הייתה מתרסקת, היא לא הייתה מותג על. בשנתיים האחרונות אף אחד לא התעניין באמת ברכישת הקבוצה. נבצר מבחינתי להבין למה אין אף גורם שרוצה לרכוש את הקבוצה. הרוכשים הפוטנציאליים עצרו את המשא ומתן בגלל התנהלות של חלק מהאוהדים".

כדורגלן העבר אייל ברקוביץ'. אדריאן הרבשטיין
"בשנה שעברה לפני שרן הגיע הצעתי ללכת על איל". ברקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

על פינוי מקומו כאיש החזק בקבוצה, אמר רמון: "לפני חודשיים-שלושה אמרתי לעידו חג'ג' שאם הוא רוצה תקציב גדול יותר, שיטפל בו. הוא היה לי לעזר, הוא היה מוכן להכין את העונה הבאה ואני מודה לו. ביקשתי לצרף אליו את בכור צבאן. לגבי המאמן, אני רוצה לומר באופן חד משמעי שאם לא הייתה בעיה כספית, רן בן שמעון היה ממשיך לאמן. קבענו תקרה של סכום שיהיה נמוך מאוד יחסית, וזה מה שיקבל גם איל כשהוא יחתום על ההסכם. אני מעריך מאוד את העבודה של רן, הדברים לא התחברו במאה אחוז. אחרי שדיברתי איתו, דיברו איתו כמה אנשים וסיום העבודה זה על בסיס כלכלי בלבד ולא מקצועי, לפחות מבחינתי ומבחינת עידו חג'ג'".

על סגירת החוזה מול איל ברקוביץ', הוסיף רמון: "לגבי איל, ישבתי עם עידו, הצעתי מאמן, והוא רצה את אסי דומב. חשבתי שאין בעיה. אסי עושה עבודה טובה מאוד בשנה וחצי שהוא במועדון, ואני שמח מאוד. גם אני וגם עידו הרגשנו שחסר משהו, וגם המבנה של מנהל מקצועי ומאמן הוא נכון מאוד. זה נכון שאנחנו לא יכולים להשתוות למה שעושים במכבי, אבל המבנה עצמו הוא נכון. בשנה שעברה לפני שרן הגיע הצעתי ללכת על איל. עידו ישב עם איל והוא החליט שהוא יהיה המנהל המקצועי. אני מאוד שלם ומסכים עם ההחלטה. לגבי הנוער, אנחנו לא יכולים להמשיך ולתת מיליון וחצי-שניים לנוער בכל שנה".

רמון הבהיר כי "הזכויות מהיום לא יהיו רק שלי, עידו יוביל". על מה שעבר עליו בתקופה האחרונה, אמר רמון: "אני לא זוכר שבחיים שלי אנשים שעבדו אצלי לא קיבלו משכורת. בכל חודש הייתי מוטרד להביא את המשכורת, ופרט לחודש האחרון עמדתי בזה. זה עשה לי רע, וגם כשהייתה חבורה קטנה שלא די בזה שלא הכירה תודה, לא ישבה בשקט. באתי מאהבה להציל את מה שאני אוהב. יש אוהדים שמייחלים לפירוק הקבוצה. יש אדם מעבר לים שבלעדיו הפועל לא הייתה קיימת. הוא היחיד שהייתי בוכה לו. הייתה תקופה קשה מאוד בשבילי. הקבוצה היחידה שלא היה לה בעלים והשיגה הישגים לא רעים. אז לבוא ולהגיד שהרסתי את הפועל, זה קומץ שלא ראוי להתייחסות".

בהמשך התייחס להחלטה שלא למכור את עומר דמארי, והבהיר: "ההחלטה לגבי דמארי הייתה נכונה תקציבית. אם היינו מוכרים את דמארי בינואר, לא היינו מגיעים לפלייאוף עליון". על האפשרות שהקבוצה תירכש אמר: "אני מוכן לעשות הכול כדי שמישהו יבוא לרכוש את הפועל. אמרו שאני רוצה להמשיך לשלוט. זה לא נכון. הפועל תל אביב תהיה קבוצה שתחיה על פי אמצעיה. אני עדיין חושב ומאמין שעם העמותה הזו ייפתח דף חדש. אם מישהו יתעניין, הפועל תל אביב לא תעלה לו הרבה כסף. הפועל תל אביב בגירעון של 25-26 מיליון והשגתי את רוב המקורות כדי לכסות אותו, אבל בשנה הבאה אין".

עוד טען רמון: "עשינו פחות גירעונות משלוש הגדולות, והגענו להישגים יותר חוץ ממכבי תל אביב". עוד טען מחזיק זכויות הניהול כי "אלי טביב חייב להפועל תל אביב יותר כסף ממה שאני חייב לו". על הכישלון הגדול ביותר של הקבוצה תחת ניהולו אמר: "הכישלון הכי גדול היה בשנה שעברה שהפסדנו לראשון לציון ברבע הגמר".

לסיום תקף רמון: "חוצפנים אלו שבאו בטענות על זה שלא השקענו. אני מכיר אוהדים הרבה יותר עשירים מעידו. שאותם אוהדים שטוענים מה שטוענים, שילכו לעשירים וידברו איתם. אני אתן את השמות והכתובות שלהם. זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאשר לבוא אלי. בקטעים מסוימים הוא הציל את האגודה מקושי לא לשלם משכורת. לא ישנתי בלילה כי אני האחראי".

חיים רמון. ברני ארדוב
חיים רמון/ברני ארדוב
חיים רמון. ברני ארדוב
חיים רמון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully