וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לנקודת ההתחלה: מה גרם לנפילה של הפועל חיפה?

21.4.2014 / 12:18

החלטות מקצועיות תמוהות, חיכוכים בחדר ההלבשה, אוהדים מלחיצים ובעלים שמתעקש לא לפתור את המצב. עונה שהחלה לא רע עם ציפיות גבוהות קיבלה תפנית חדה והחזירה את הפועל חיפה למקום שהיא מכירה כל כך טוב: מאבקי ההישרדות

one

רגע סוער אחד הלהיט את העניינים במחנה האימונים של הפועל חיפה בסרביה בקיץ האחרון. לאחר כמה ימי אימונים התקיימה התקיימה פגישה אישית בין קאלה דרשלר, מי שהפך לאחד השוערים המוערכים בליגת העל ולאחד הברגים המשמעותיים בקבוצה, לבין מאמן השוערים החדש ושוער העבר של המועדון אבי פרץ. השיחה התקיימה בטונים לא נעימים ולשניים הייתה ביקורת קשה אחד כלפי השני בעיקר בנוגע לאופי האימונים ולחוסר שביעות הרצון של השוער מצורתם. הרגע הזה בישר לא מעט על העתיד לקרות, אבל בחיפה, ולא בפעם האחרונה לעונה, העדיפו להשתיק את העניין והצליחו לגרום לו לא עורר הדים. האמונה הייתה שככל שתתקדם העונה דרשלר ופרץ יתחברו גם הם והכול יבוא על מקומו בשלום. זה לא ממש קרה.

הפועל חיפה ידעה יותר מדי עליות וירידות העונה. פיקים כמו הניצחון בדרבי וניצחון על הפועל תל אביב בגביע המדינה לצד רצפים שליליים ארוכים. בשלבים מסוימים האדומים נראו כמו הפתעת העונה ושיחקו כמו קבוצת פלייאוף עליון, אבל אז הגיע סיבוב שני חלש, אחריו ירידת מתח כשברקע תקריות צצות ומושתקות. יואב כץ לא מרוצה, שלומי דורה לא מרוצה, חדר ההלבשה סוער והאוהדים מקללים. ואז, בלי שאף אחד שם לב, הקבוצה נשאבה לתוך מאבקי הירידה. אם מערבולת שלג לא תיעצר מול בית"ר ירושלים, האדומים עוד עלולים למצוא עצמם שוב מגיעים למחזור האחרון כשחרב הירידה מונחת על צווארם. בדיוק כמו בשנה שעברה. וזו שקדמה לה.

20:00, ספורט1: הפועל חיפה נגד בית"ר ירושלים

שוער הפועל חיפה קאלה דרשלר. ברני ארדוב
עוד פרשה שהושתקה. דרשלר/ברני ארדוב

נחזור לדרשלר ופרץ. לאורך כל העונה מערכת היחסים הקשה בין השניים המשיכה להשפיע ולמעשה, השוער הוא לא היחיד שיש לו טענות למאמן השוערים. גם שחקנים אחרים השמיעו ביקורות על כך שפרץ משקיע ומתערב המון באימונים של שחקני השדה ולא מתמקד באימון השוערים. "אבי הוא למעשה עוזר מאמן לכל דבר", קובע אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "רואים שהוא נותן המון עצות לשלומי ושהוא למעשה יד ימינו. גם בתרגילים שאנחנו מבצעים וגם בהרבה דברים אחרים. הוא אפילו נכנס לחדר ההלבשה באחת האסיפות והתחיל להרביץ מוטיבציה בשחקנים. בחיים לא ראיתי מאמן שוערים שעושה את זה. גם כששלומי היה בחו"ל, אבי לקח את המושכות והוא זה שבתכלס העביר באימונים וקיבל החלטות".

"יש שחקנים שמחפשים את השלילי אז הם גם לא אוהבים את הקשר בין אבי לשלומי", מסנגר גורם במערכת על מאמן השוערים. "יש הרבה קבוצות שבהן מאמן השוערים או מאמן הכושר הם אנשי סוד של המאמן ועוזרים לו. אבי היה ככה גם עם ראובן עטר בנתניה והוא עושה את זה בהצלחה גם בהפועל חיפה. כשלא הולך, אז כולם פתאום מנסים לצייר את הדברים בצורה רעה".

פרץ הוא כמובן לא מהות הבעיות במועדון, אבל בהחלט משקף את המצב החברתי הרעוע. מצב שרק הלך והידרדר עם הפרסום על פרשת הגניבות מחדר ההלבשה בחודש פברואר. "הגניבות היו חודשיים לפני הפרסום", נזכר אחד מהשחקנים הזרים בקבוצה. "אבל זה הודלף חודשיים לאחר מכן דווקא בתקופה שהיינו צריכים שקט והתסיס את כולם. במועדון אחר היו סוגרים את העניין בתוך חדר ההלבשה, אבל כאן דאגו לא לעשות כלום ועוד ללכת להדליף את זה החוצה. זה הבהיר לכולם שלא ברור אם אפשר לסמוך על החברים שלך בחדר ההלבשה או לא". הפרשה למעשה שינתה את מערך היחסים בחדר ההלבשה ועם או בלי קשר, מאז פרסומה, ניצחה הקבוצה פעם אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דריו פרננדס שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
העלה את רף הציפיות ואז נשלח לספסל. פרננדס/ברני ארדוב

גם מבחינה מקצועית יש לו מעט בעיות שמתחילות ברף ציפיות גבוה. הפועל חיפה עשתה כמה מהלכים מעניינים בקיץ ובראשם ההחתמה של דריו פרננדס, ששוחרר מבית"ר ירושלים. הקשר הארגנטינאי בתוספת ההשארה של יובל אבידור ומהראן לאלה וההצטרפות של נבוישה מרינקוביץ', אור אוסטווינד ודלה ימפולסקי העלתה משמעותית את רף הציפיות ופתאום יואב כץ לא נשמע הזוי כשהוא מדבר על הפלייאוף העליון. "אם תסתכלו על הסגל שלנו תראו שהוא בטח לא נפל מאף קבוצה בפלייאוף התחתון", מסביר שחקן בקבוצה את הציפיות "והיה באותה רמה אם לא יותר טוב על הנייר מאשר של בני סכנין".

אלא שבנקודה הזו גם דורה לא חף מביקורת. המאמן שרצה כל כך את פרננדס לפתע מחק אותו לחלוטין בחודשים האחרונים (רשם רק הופעה אחת כמחליף ודווקא הערב עשוי לחזור להרכב), החליט שלא להרכיב את עומרי קנדה למשך חודשיים והחזיר אותו ישירות להרכב בשבוע שעבר ובמהלך העונה דחק לקצה הספסל ואף ליציע לתקופות ארוכות את לירן כהן, אור אוסטווינד, מהראן לאלה, דנילו ניקוליץ', יובל אבידור, הישאם כיוואן ודלה ימפולסקי. "אי אפשר לצפות משחקנים ששלומי מחק שפתאום ישחקו עבורו ויילחמו", מסביר שחקן בקבוצה שחווה גם כן תקופה בה לא ראה דשא זמן רב. "יש מאמנים שיודעים גם כשהם לא משתפים שחקנים 'לערבב' אותם ולדאוג שהם עדיין יהיו מרוצים. אצל שלומי זה שחור ולבן. הוא דוגרי, זו אמנם תכונה טובה, אבל כנראה שלא טובה למאמן כדורגל כי ככה אתה מקבל שחקנים ללא חדוות משחק. לא מעט פעמים הוא רצה להשתמש בשחקנים שלא שיחקו הרבה זמן, אבל ראית עליהם שהם לא מתאבדים על המגרש".

בחיפה גם טוענים שחלק גדול מהשחקנים הללו מוכיחים לא פעם באימונים שהם בכושר מצוין, אך לא מקבלים דקות. "פרננדס מתאמן כמו משוגע", מסביר אותו שחקן "ולמרות זאת לא משחק. לאלה היה בתקופה הכי טובה שלו דווקא כשירד לספסל וגם לירן כהן במשחקים ששיחק היה טוב ואז משום מקום שוב חזר לגלות ארוכה על הספסל".

ועם הירידה בתוצאות, החלו בקבוצה להרגיש לחץ מהקהל. למרות שהקבוצה לא הייתה במאבקי ירידה, החלו אוהדים לגדף ולקלל כמעט כל שחקן או איש צוות לאחר משחקים. כך גם היה לאחר משחק הגביע מול עירוני קרית שמונה כשחיפה שוב ירדה מנוצחת בביתה. בחוץ חיכו כמה אוהדים והחלו לקלל ולטעון כנגדו של המאמן שזה עתה יצא לכיוון מכוניתו. דורה שהיה טעון לא נשאר חייב וענה לאחד האוהדים מה שגרר ויכוח שנגמר בסופו של דבר כששחקנים מנסים להרגיע את הרוחות. "תראו את הקהל של בני יהודה, איך למרות עונה זוועתית הוא דוחף את הקבוצה", טוען גורם במועדון. "גם במועדונים אחרים כשלא הולך מתייצבים לטובת הקבוצה. הקהל שלנו מהרגע הראשון מקלל ומגדף. במשחק האחרון שרקו בוז וקיללו את השחקנים מהדקה הראשונה. לא מספיק שיש לחץ אז הם יודעים יפה מאוד להעצים אותו עוד יותר".

שלומי דורה מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"אצל שלומי זה שחור ולבן. הוא דוגרי, זו אמנם תכונה טובה, אבל כנראה שלא טובה למאמן כדורגל". דורה/ברני ארדוב

ומה לגבי יואב כץ? בחיפה בטוחים שגם לבעלים יש נגיעה במצב בו נמצאת הקבוצה. עם סיום העונה הסדירה, האדומים אמנם התאכזבו מאי ההעפלה לפלייאוף התחתון, אך לכולם היה ברור שניצחון אחד בלבד ישאיר אותם בליגה. כץ הבהיר לו שלדורה בשיחת טלפון שהוא רוצה אותו לעונה נוספת, אלא שבפועל לא נעשו שום פעולות להחתמתו ולהחתמת השחקנים. "יואב חושב שעד שלא נגמרה העונה אין על מה לדבר כדי לא לגרום לשאננות, אבל הוא גורם לכך שההיפך הגמור יקרה" קובע גורם המקורב מאוד למועדון. "במקום להחתים את שלומי לעונה נוספת ולהחתים שחקנים לעונה נוספת ואפילו לכמה עונות, הוא משהה שוב את הדברים, גורם לסחבת ומניסיון העבר הסחבת הזאת גורמת לבעיות".

ואכן כך היה. כץ אפילו ביקש מדורה דעה לגבי שחקנים לעונה הבאה בכמה הזדמנויות, אך המאמן לא הציג תוכנית עבודה בינתיים. "למה ששלומי ייתן תוכנית עבודה אם הוא לא חתום?", מסביר מאמן שעבד בחיפה בעבר. "יואב תמיד מבקש תוכניות עבודה, אבל פעמים רבות בסופו של דבר המאמן לא ממשיך ואז הוא מאבד שחקנים שהוא יכול היה לקחת איתו לקבוצה החדשה שהוא יהיה בה. יואב לא מבין שדברים בעל פה לא תופסים. אם הוא רוצה אז שיחתים. אם יואב היה מחתים את שלומי מיד בסיום העונה הסדירה אני בטוח שלא רק שחיפה לא הייתה במצב הזה, היא הייתה מסיימת במקום השביעי כי לכולם היה ברור שאי אפשר לשחק משחקים עם שלומי ושאם מישהו רוצה להישאר בעונה הבאה, הוא צריך ללכת בקו שלו. עכשיו כולם שומעים על מועמדים אחרים וזה חוסר אחריות גם כלפי השחקנים".

בכל מה שקשור לגזרת המאמן רב הנסתר על הגלוי וזה משפיע גם על השחקנים. כרגע נראה שלאלה ודרשלר לא יישארו בקבוצה אם דורה ימשיך ואילו שחקנים אחרים ירצו ללכת אחרי המאמן אם זה יילך לקבוצה אחרת. כץ מבחינתו ממשיך לרצות רק את דורה על הקווים, אך עדיין החוזה לא הגיע והמאמן עוד לא סגור, מה שמכשיר את הקרקע לפעולות של מאחורי הקלעים ולא מוסיף שקט. לפני כחודש מקורבים לראובן עטר החלו לשוחח עם גורמים בחיפה ולנסות לדחוף את המאמן כשלאחרונה גורמים במועדון החלו לטפטף את שמו של יובל נעים כמועמד ראוי, כשגם שמו של גילי לנדאו עלה כאחד שיכול להתאים למועדון.

הטפטופים הגיעו עד לאוזניו של כץ שנכון לעכשיו שומע אך לא מגיב. "שלומי יהיה המאמן של הקבוצה בעונה הבאה ככל הנראה", מסביר גורם המקורב לבעלים, "אבל כולם יודעים שבחיפה יש את האנשים מסביב למועדון שאוהבים כל הזמן לטפטף וליצור בעיות. זה לא סוד שיש יותר מדי אנשים שלא קשורים למועדון, אבל יש להם בו מילה וכל אחד מנסה למשוך לכיוון שלו. אם היום ננצח את בית"ר אז ליואב כבר לא יהיה תירוץ והוא יצטרך לשבת עם שלומי בצורה מסודרת. התקווה שלי שהפעם העסקונה מסביב לא תשפיע עליו כי אז זה שוב ייצור קיץ בעייתי. גם לשלומי יש דרישות גבוהות יותר מהעונה והוא ויתר על לא מעט דברים ככה שבכל מקרה, כמו שכבר התרגלנו במועדון הזה, המו"מ יהיה ארוך וילווה בהרבה כותרות".

הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ. ברני ארדוב
יושפע מהטפטופים? כץ/ברני ארדוב

עם כל הצרות הללו, הפועל חיפה מגיעה היום למשחק הכי חשוב שלה העונה. יש לה פער ארבע נקודות מהקו האדום (ותודה להפועל רעננה שניצחה את בני יהודה) וכמו בשבועות האחרונים, היא פשוט זקוקה לניצחון אחד כדי ללכת לים. אחרי חמישה הפסדים רצופים, המשחק נגד בית"ר שגם תגיע ללא אריאל הרוש נראה כמו הזדמנות חד פעמים למנוע דרמות ודפיקות לב מיותרות של המחזורים האחרונים. אבל במועדון האדום מהכרמל התרגלו והתאהבו בדרמות וגם אם חיפה תעשה את הצפוי ותישאר בליגה, הקיץ הקרוב יהיה חם מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully