וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו להתרגל: ציוני הדרך באליפות של פריס סן ז'רמן

הלהטוטים של זלאטן, השינוי של בלאן, התוספת של קבאני. כך פ.ס.ז' הצליחה לראשונה בתולדותיה להגן על אליפות צרפת. בדרך לשושלת?

1:2 על בורדו, הסופרקאפ הצרפתי

3 באוגוסט

אחרי האליפות הראשונה של המועדון מאז 1994, לפריס סן ז'רמן היו שתי מטרות: לשמור לראשונה בהיסטוריה על התואר בצרפת, ולהתקדם לפחות עוד שלב אחד באירופה. היעד הראשון הושג, השני פוספס על חודן של דקות. לורן בלאן מונה בקיץ במקומו של קרלו אנצ'לוטי, כמעין ברירת מחדל. פ.ס.ז' נדחתה על ידי כמה מאמנים, ולבסוף נתנה את המושכות לבלם העבר הבינלאומי שלא עבד מאז הפרידה מנבחרת צרפת. גם המנהל המקצועי לאונרדו עזב אחרי שהורחק לתקופה הארוכה, אך הוא השאיר נדוניה בדמות אדינסון קבאני - הרכש היקר בתולדות הליגה הצרפתית. מרקיניוס ולוקא דין המבטיחים הצטרפו אף הם, אבל על הסיפתח - התואר הראשון של העונה - היה חתום דווקא הילד הרווין אונגנדה, שיחד עם שער דרמטי של אלכס הוביל למהפך ו-1:2 על בורדו בסופרקאפ שנערך בגאבון. כן, הכול התחיל בליברוויל.

1:2 על נאנט בחוץ, מחזור 3

25 באוגוסט

שתי תוצאות התיקו בשני המחזורים הראשונים, הזכירו לאוהדי פ.ס.ז' את פתיחת העונה הקודמת עם אנצ'לוטי. המאמן האיטלקי חיכה אז למחזור הרביעי לפני שטעם טעמו של ניצחון; לבלאן זה קרה במחזור השלישי. נאנט הייתה זו שחזתה לראשונה בתוצאה של שיתוף הפעולה בין זלאטן איברהימוביץ' לקבאני, כאשר השבדי בישל לרכש היקר את שערו השני העונה. המארחת הצליחה לאזן, אבל אסקיאל לאבצי דאג ששלוש הנקודות יהיו של האלופה והוריד הרבה לחץ ממאמנו. וכאן זלאטן אפילו לא התחיל להתחמם.

1:2 על מארסיי בחוץ, מחזור 9

6 באוקטובר

זלאטן חגג שער בכורה בתוספת הזמן מול גנגאן במחזור הרביעי וכבש בבעיטת קונג-פו קלאסית ב-1:1 מול מונאקו ב"קאשיקו" הראשון בין שתי מפזרות המזומנים של הכדורגל הצרפתי, אבל לקצב הוא נכנס רק אחרי הצמד לרשת בנפיקה בליגת האלופות. ארבעה ימים אחרי, הוא וחבריו התגברו על אווירה עוינת ושיפוט איום כדי לנצח את היריבה המושבעת מארסיי, בסטאד ולודרום, לראשונה מאז 2008. פ.ס.ז' ספגה בפנדל שלא היה וגם איבדה באותו רגע בכרטיס אדום את טיאגו מוטה, אך סלבטורה סיריגו הצטיין בין הקורות, המגן השמאלי מקסוול איזן ולאחר מכן גם סחט את הפנדל ממנו הבקיע איברהימוביץ' את שער הניצחון. השבדי להט מאותה נקודה, ובמשחקים הבאים הוסיף צמד לרשת באסטיה, רביעייה אדירה בליגת האלופות מול אנדרלכט, שלושער נגד ניס וגם שערים בנבחרת. לעבר עוד מלכות שערים ואליפות מספר 11 בקריירה (כולל שתי המחוקות עם יובנטוס).

0:4 על ליון בבית, מחזור 15

1 בדצמבר

רבות דובר בקיץ הקודם על האפשרות שטיאגו סילבה יעזוב את פריס סן ז'רמן כבר אחרי עונה אחת ויעבור לברצלונה. קפטן נבחרת ברזיל, שהפך במהרה גם לקפטן של האלופה הצרפתית, חתם לבסוף על חוזה חדש, התגבר על פציעה בתחילת העונה ובקונצרט מול ליון חגג גם שער בכורה וגנב את ההצגה מהדו קרב בין קבאני לזלאטן. האורוגוואי עלה אז ליתרון עם שערו העשירי העונה, אבל השותף השבדי השתווה אליו עם פאננקה מהנקודה הלבנה והוסיף לאחר מכן עוד פנדל כדי להגיע ל-11 שערים ולהתבודד בראש טבלת המבקיעים. היה זה המשחק ה-36 ללא הפסד של פ.ס.ז' בכל המסגרות והיא הייתה מרחק משחק אחד מהשוואת השיא מ-1993/4. אוויאן הדהימה אותה במחזור הבא ומנעה זאת ממנה, אך הייתה זו בסך הכול מהמורה קטנה בדרך הבטוחה אל הכתר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

2:4 על טולוז בחוץ, מחזור 26

23 בפברואר

שני מפגני כוח משמעותיים היו לפ.ס.ז' העונה בליגת האלופות. הראשון היה בשמינית הגמר בלברקוזן, אז החבורה של בלאן כתשה כבר מן הפתיחה, כבשה שלושה שערים במחצית הראשונה (כולל פנדל ועוד טיל אדיר של זלאטן) וסגרה עניין עם 0:4 משכנע. חמישה ימים לאחר מכן, זלאטן והקרקס הנודד שלו הגיעו להופעה בטולוז. המארחת הציקה, שרטה ובעטה, אבל השבדי היה בזון, הבקיע שלושער וגם כשהפאננקה שלו מהנקודה הלבנה לא עבדה ונרשמה לחובתו החמצת פנדל ראשונה אחרי 24 ניסיונות מוצלחים, הוא היה הראשון על הריבאונד וסגר עניין.

0:3 על באסטיה בחוץ, מחזור 28

8 במרץ

לא רק שערים נדירים היו לאיברהימוביץ' העונה. אמנם במשחק החוץ מול באסטיה הוא היה חתום על השער ה-100 של פריס סן ז'רמן לעונת 2013/14, אך היה זה רק מתאבן לקראת אסיסט העונה. בדקה ה-19 של אותו משחק, זלאטן קפץ לעבר כדור במרכז המגרש ובמסירת עקב אקרובטית הסיט אותו קדימה, ככדור עומק שהשאיר את לאבצי להבקיע שער קל. הארגנטינאי השלים צמד לקראת הסיום מעוד אסיסט של זלאטן, שהתייצב באותו ערב בראש טבלת המבקיעים עם 23 שערים ובראש טבלת המבשלים עם 12 אסיסטים. בליגה משלו.

0:3 על ריימס בבית, מחזור 32

5 באפריל

השבוע בו בלאן וצוותו שאלו את עצמם: מה היה קורה אילו? שלושה ימים אחרי מפגן הכוח האירופי השני של המועדון, בניצחון הביתי 1:3 על צ'לסי במשחק הראשון של רבע גמר האלופות, פ.ס.ז' התייצבה למשחק ליגה נטולת הכוכב הגדול שלה. זלאטן נפצע מול צ'לסי ונקבע כי ייעדר לפחות ארבעה שבועות. מה עושים בלעדיו? קבאני הוחזר לתפקידו הטבעי אחרי גלות כפויה בכנף הימנית והוא גם כבש בניצחון הקל על ריימס, בו המבקיע הנוסף היה המגן האורח אייסה מנדי שהפליא עם שני שערים עצמיים. אלא שמול צ'לסי זה כבר היה סיפור אחר לגמרי. קבאני החמיץ, כולם התגעגעו לזלאטן והחלום האירופי נגוז. שוב ברבע הגמר.

1:2 על ליון, גמר גביע הליגה

19 באפריל

התיקון של קבאני. הוא היה הגיבור הטרגי מול צ'לסי ונראה אנמי לחלוטין בהפסד הליגה מול ליון, אך אותה יריבה בדיוק הייתה זו שאפשרה לו להתאושש בגמר גביע הליגה. הסקורר שנרכש מנאפולי דחק שער מוקדם, עבד ללא לאות, החמיץ עוד פעמיים וגם דייק מהנקודה הלבנה. זה הספיק כדי שפ.ס.ז' תנצח 1:2 ותזכה בתואר נוסף. הפעם, כזה שרשום על שמו של קבאני, שכלל לא היה בסגל בסופרקאפ בתחילת העונה. בעזרת הצמד הזה, האורוגוואי סיים כמלך שערי גביע הליגה עם ארבעה כיבושים (בשני משחקים בלבד) והעלה את מאזנו העונתי ל-24 שערים בכל המסגרות. וזה בעונת בכורה בה לא עבר תקופת הכנה מסודרת, נעדר למשך כמה שבועות בגלל שתי פציעות, החמיץ משחקים כדי לסיים את הליך הגירושין שלו, הוצב רוב הזמן בעמדה אחרת וספג לא מעט ביקורות. רכש טוב, למרות הכול.

הפסד 2:1 לראן בבית, מחזור 36

7 במאי

כמו בעונה שעברה, האליפות הפכה רשמית במחזור ה-36, רק הפעם עוד לפני המשחק מול ראן, שהסתיים בהפסד שקלקל את החגיגה. למרות זאת, בלאן שיפר ללא היכר את סגנון המשחק של פ.ס.ז', שדרג את שלישיית הקישור האנרגטית מטוידי-מוטה-וראטי, הביא עוד תואר לעומת קודמו אנצ'לוטי (דאבל ראשון בתולדות המועדון) וחתום על הפעם הראשונה בהיסטוריה בה פ.ס.ז' הצליחה לזכות באליפות שנייה ברציפות. זו אליפות רביעית בסך הכול בתולדות המועדון, אך כזו שממחישה את השתלטותו של הפרויקט הקטארי על הכדורגל הצרפתי. בדרך לשושלת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully