וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-באר שבע: בן חמו צפוי לפתוח במקום אג'ידה

18.4.2014 / 14:00

השוער פצוע ועשוי לקבל מנוחה, גם פלצ'וק ודג'אני בתמונת ההרכב של אלישע לוי, שרוצה לעשות עוד צעד לעבר הבטחת המקום השני. פלאח חזר להתאמן בחיפה, אך ערן ביטון מקבוצת הנוער הוא זה שתורגל בהרכב, טואטחה בכנף. סטנוייביץ' מועמד מוביל לעונה הבאה (ש', 19:30, ס'1)

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה:

* זה יהיה משחק הליגה ה-80 בין מכבי חיפה להפועל באר שבע.

* הירוקים מהכרמל מובילים 22:34 במאזן הניצחונות ועוד 23 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי חיפה מארחת היא מובילה 7:24 על הפועל באר שבע בניצחונות ועוד תשעה משחקים נגמרו בתיקו.

* הניצחון האחרון של הפועל באר שבע על מכבי חיפה במשחק חוץ היה בקרית אליעזר במרץ 1997. לירון בסיס הבקיע את השער היחיד במשחק, אריק בנאדו שיחק 90 כבלם אצל הירוקים.

* כל שבעת ניצחונות החוץ של באר שבע על מכבי חיפה הושגו בין ינואר 1967 למרץ 1997.

* מאז אותו מרץ 1997 מכבי חיפה אירחה 14 משחקיים. היא ניצחה 12 מהם ועוד שניים נגמרו בתיקו.

* אם מכבי חיפה תפסיד שוב היא תגיע לרצף של חמישה הפסדים. זה משהו שלא קרה לה 45 שנה, מאז מאי-יוני 1969, אז חטפה בראש מהפועל תל אביב, הפועל פתח תקוה, הפועל באר שבע, הפועל רמת גן והפועל כפר סבא.

נתונים: אתר דריבליסט

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
שיחק בהפסד הבית האחרון של חיפה לבאר שבע. בנאדו/קובי אליהו

מפתחות והכנות:

מכבי חיפה:

הירוקים חייבים ניצחון כדי לשמור על הצ'אנס לאירופה ויארחו את המשחק בנתניה בשל עונש רדיוס. באימון שנערך אתמול חזר הבלם סארי פלאח לאימונים מלאים, אך לא תורגל בהרכב. המגעים עם פלאח על הארכת חוזהו פוצצו לאחרונה ובקבוצה הודיעו למאמן אריק בנאדו כי השחקן יכול לשחק כרגיל, אך לא מן הנמנע כי אם לא יחתום, יחבור לרשימת המנודים שכוללת את איציק כהן ואייל גולסה, שיעזבו בסוף העונה.

בנאדו תרגל את הבלם הצעיר איאד חבשי ואת אנדריי פיליאבסקי לצד אדין צוצאליץ', כשנראה שהאוקראיני יפתח בסופו של דבר. בקישור, רן אבוקרט פצוע, אביחי ידין מורחק וג'אבר עטאא גמר את העונה, כך שבנאדו תירגל בהרכב את ערן ביטון, קשר קבוצת הנוער. שמואל שיימן תורגל כמגן שמאלי וטאלב טואטחה כקיצוני שמאלי. אלון תורג'מן ושובל גוזלן תורגלו יחד, אך החליפו ביניהם מקומות, פעם זה כקיצוני וזה כחלוץ, ולהפך. כרגע נראה שתורג'מן הוא זה שיוסט לצד שמאל.

גל הפציעות של בנאדו לא מפסיק. חן עזרא לא התאמן אתמול ולא כשיר למשחק. דקל קינן יחזור בעוד שלושה שבועות לפחות, ורד שעדיין סובל מכאבים בכף הרגל, אך תורגל בהרכב ורובן ראיוס שמושעה על ידי בית הדין.

במועדון טרם הכריזו על מאמן לעונה הבאה, אך כפי שפורסם בוואלה! ספורט הנשיא יעקב שחר שוקל את מועמדותו של אלכסנדר סטנוייביץ' הסרבי וגם מועמדות של מאמן פורטוגזי. ז'ורז'ה קוסטה, כוכב העבר של פורטו, שמאמן כיום את פאסוס פריירה וכוכב העבר סה פינטו הוצעו למועדון, אבל לא ברור אם הם ברשימות הסופיות. לשחר יש שני מועמדים מובילים ובחיפה מעריכים שהוא כבר בחר את האיש שלו. רק במקרה של התפוצצות המגעים ואי הצלחה למנות מאמן זר, חיפה תפנה לרוני לוי. לא מעט אנשים במועדון חושבים שראוי יותר למנות מאמן ישראלי, אך ההחלטה לגבי מאמן זר נובעת מהרצון ליצור זעזוע אמיתי במערכת. כך או כך, ייתכן מאוד וההכרזה על המאמן תתבצע כבר בשבוע הבא, או לכל המאוחר עד סוף החודש.

עוד נודע, כי במהלך הימים האחרונים הציע את עצמו המאמן הבולגרי סטויצ'ו סטואב, שמאמן את קבוצת לדוגורץ, אלופת בולגריה בעונה החולפת. סטואב הציע עצמו באמצעות סוכן שחקנים זר. בסביבתו של המאמן הבולגרי אישרו כי נעשתה אליו פנייה מהמועדון והוא מתלבט לגביה.

סארי פלאח מכבי חיפה מורחק. ברני ארדוב
יצטרף למנודים? פלאח/ברני ארדוב

הפועל באר שבע:

אחרי ההדחה בחצי גמר הגביע, נראה שבקבוצה כבר נכנסו לאווירת סוף עונה. המטרה העיקרית של אלישע לוי היא להתרחק צעד נוסף מהמקום השלישי, שגם הוא מוביל לאירופה ולהבטיח את הסגנות. שישה מחזורים לסיום העונה, הפער מקרית שמונה עומד על תשע נקודות ובמועדון מעריכים שאם הפער יישמר גם לאחר המחזור הקרוב, הקבוצה תבטיח כמעט סופית את המקום השני.

רגע לפני תחילת האימון ניגשו תומר סוויסה וסיראז' נאסר לחלוץ גליינור פלט ושפכו עליו מים לעיני האוהדים, שכ-30 מהם הגיעו היום לווסרמיל. אגב, האוהדים לא השמיעו קול מחאה וחלקם אפילו עודד את השחקנים.

לאלישע לוי יש לא מעט בעיות מקצועיות לקראת המשחק: אליניב ברדה לא כשיר בגלל מתיחה ולא ברור מתי ישוב לשחק העונה, אם בכלל. ההערכה היא שברדה ייטול חלק משמעותי בהמשך, אם הקבוצה תזדקק לו כדי להבטיח את המקום השני. גל אראל שסובל מכאבים בקרסול לא התאמן וגם מאור בוזגלו עדיין לא כשיר במאה אחוז. לוי ייתן מנוחה גם לאוסטין אג'ידה, שסובל ממכה יבשה ושלומי בן חמו צפוי לפתוח, אלא אם אג'ידה יודיע עד מחר שהפציעה כבר אינה מגבילה אותו (באימון הבוקר הוא עדיין התלונן על כאבים באזור הגב). אביתר אילוז ימשיך בצד שמאל של ההגנה ודויד הובר ישחק כבלם לאור הפציעה של אראל. קובי דג'אני תורגל במקומו לצד לוטם זינו וגם ניקולאס פלצ'וק בפנים. סיראז' נאסר שתורגל לאורך כל השבוע האחרון בהרכב ולא פתח בסופו של דבר מול מכבי נתניה, תורגל שוב, אבל ישנה התלבטות בינו לבין מאור בוזגלו. נאסר מתוסכל ממעמדו וייתכן שיעזוב בעונה הבאה.

אביתר אילוז אמר על ההדחה מהגביע: "מצטער עבור העיר והקהל שלנו. אבל מכאן אני אומר לכולם שנתנו 299 אחוז – כולנו באנו דרוכים. אני גאה בהם. עכשיו צריך להתרומם, הליגה ממשיכה. אני מאמין בחברים שלי, זה לא נעים לבוא אחרי משחק כזה, מנטלית. כולם כועסים וכולם עצובים. לצערי, לכל אורך העונה השיפוט לרעתנו".

סיראז' נאסר הפועל באר שבע חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
הפעם הוא כן ייפתח? נאסר/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן:

מכבי חיפה: יניב קטן

קשר מכבי חיפה עבר לא מעט. מפראליה ורוסו ועד קאנוטו ובוקארי, אבל דווקא את העונה הנוכחית הוא יתקשה לשכוח. קטן יכול להפוך את העונה מעונה חלשה לעונה בינונית עם כרטיס לאירופה. זה יקרה אם הוא יגרום לשחקנים מסביבו להאמין שבפוטו פיניש כדאי להם לרוץ קצת יותר מהר, למרות שלא בטוח שהם מסוגלים. 11 חודשים בלי כדור ברשת למספר 20 זה טו מאצ'. הבצורת תסתיים בשבת?

הפועל באר שבע: גליינור פלט

לא ברור האם ההולנדי יישאר בארץ בעונה הבאה, אבל מה שבטוח הוא שמדובר באחד החלוצים הבודדים בליגה שבשבילם שווה לשלם כרטיס. פלט מזכיר חלוצים מזן אחר, כאלה שבכל פעם שהם נוגעים בכדור בשליש האחרון כולם מחכים לראות מה יהיה המהלך הבא שלהם, שמשחק הראש שלהם מזכיר את שחקני ההתקפה של פעם. באר שבע חייבת להשאיר את פלט בעונה הבאה, כי יהיה לה קשה להחתים חלוצים בסדר גודל כזה גם בסכומים שהוא מרוויח. ברדה, לטיפולך.

הרכבים משוערים:

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, אנדריי פיליאבסקי, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, ערן ביטון, גוסטבו בוקולי, טאלב טואטחה, יניב קטן, אלון תורג'מן, שובל גוזלן.

הפועל באר שבע: שלומי בן חמו (אוסטין אג'ידה), בן ביטון, טומיסלב פאיוביץ', דויד הובר, אביתר אילוז, לוטם זינו, קובי דג'אני, תומר סוויסה, ניקולאס פלצ'וק, מאור בוזגלו (סיראז' נאסר), גליינור פלט (דובב גבאי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully