וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק לוזון הוא המנכ"ל המואשם בפרשת הסחיטה

מנכ"ל מכבי פתח תקוה, שגם היה עצור עקב מעורבותו בפרשה החמורה, מואשם במעורבות בשורה של עבירות גניבה ופריצה

צילום: אבי כהן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

איציק לוזון, מנכ"ל מכבי פתח תקוה, הוא עסקן הכדורגל הבכיר שנעצר בפרשת הסחיטה החמורה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. כזכור, לפני מספר שבועות עצרה המשטרה תשעה בני אדם ועיכבה 11 נוספים בתום חקירה סמויה של מחלק הרצח בימ"ר תל אביב שנמשכה כחודשיים. לוזון היה בין העצורים. הוא שהה במעצר במשך שמונה ימים ומאז שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית.

בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב האישום בעבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, גניבת רכב ופריצה לבניין שאינו מקום מגורים במטרה לגנוב. למרות הגשת כתב האישום, צו איסור הפרסום בנוגע לשמו של הנאשם נותר על כנו עד הבוקר. במסגרת חקירת המשטרה, נגבתה עדות מיו"ר ההתאחדות אבי לוזון ואחיו עמוס לוזון והשניים ישמשו כעדים מטעם התביעה במשפטו של המנכ"ל ויתר החשודים.

על פי חומר החקירה, לוזון נסחט על ידי העבריין איתן חייא, אבל גם נאלץ לשתף עימו פעולה והוא מתועד במצלמות אבטחה כשהוא פורץ למבנה, משחית אותו, גונב כלי רכב ומעביר אותו לשטחי יהודה ושומרון כדי לפרקו, כך על פי כתב האישום.

פרשת הסחיטה החמורה: כך עבדה הכנופייה

איציק לוזון מנהל מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
פרשה שמביכה את משפחת לוזון ואת הכדורגל הישראלי. איציק לוזון/ברני ארדוב

כתב האישום מגולל כיצד פרץ המנכ"ל לרכב. הוא נסע לחניון נתב"ג, איתר את הרכב שאותו נדרש לגנוב ובאמצעות צרור המפתחות אותו הוא גנב מוקדם יותר עם נאשם נוסף, הוא גנב את הרכב והחזיק אותו אצלו למשך מספר ימים. כשבוע לאחר מכן הוא העביר את הרכב לנאשם אחר. במקרה אחר מתואר כיצד היה שותף המנכ"ל לפריצה למשרדי "קפה הגבעה" בקיבוץ גבעת השלושה כאשר שותפיו גנבו מהמקום כסף.

הפרשה עצמה החלה להיחקר במחלק הרצח בימ"ר תל אביב בפיקודו של רב פקד יוני חג'ג' לפני כשלושה חודשים, זאת כאשר בעלים של אולם שמחות, טופ גלרי ביפו, נמלטו מהארץ. במהלך הפרשה סיפרו מרבית הנסחטים כי הליך הסחיטה בוצע בדרך כלל בביתו של חייא באחד ממגדלי היוקרה בשכונת צמרות בצפון תל אביב. "הוא היה מבקש מהנסחטים לצאת למרפסת ושם היה מבהיר להם מה עלול להיות סופם אם לא יעמדו בדרישותיו וכך קרה גם למנכ"ל לוזון", סיפר גורם בכיר בצוות החקירה.

ממכבי פתח תקוה נמסר בתגובה: "אנחנו מחבקים את איציק לוזון בתקופה הקשה שהוא עובר ואנחנו מאמינים בחפותו. בשלב הזה, אנחנו לא מתכוונים לדון בעתידו בתוך המועדון וזאת עד שלא יסתיים הליך המשפט. אנחנו כאן לצידו וניתן לו את הלב ואת כל התמיכה שרק אפשר".

גורם בכיר במכבי פתח תקוה אמר היום: "מדובר בכתב אישום על ניסיון לגניבת רכב והתפרצות, ואין לי ספק שהאישומים נגדו יבוטלו בהמשך ההליכים המשפטיים והוא לא יורשע. שוב, בניגוד למה שכבר נכתב, מדובר בהכצעקתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully