וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובל הזהב: על ההבטחה של שובל גוזלן במכבי חיפה

22.12.2013 / 13:45

שובל גוזלן צועד על השביל הבטוח של הדבר הגדול הבא. מספרים נדירים, אופי מיוחד וחוש ריח לתארים והישגים. יש כאלה שהוא מזכיר להם את גרד מולר. אחרים אומרים שזה תומר חמד החדש, בטח עם ניתור מטורף שכזה. רק שמכבי חיפה לא תחמיץ אותו כמו את חמד בגלל הרכש בינואר

one

צפו בגוזלן מציל את מכבי חיפה עם השוויון מול רמת השרון

נכון, לא קרע נעליים ולא שרוכים, אבל ממילא רוב הגולים שלו הם לא עם הרגל, אז נסתכן ונעריך כבר עכשיו: מכבי חיפה גידלה חלוץ מצוין.

***

לפני יותר מחודש, באחד האימונים של מכבי חיפה, בין מתיחה לבעיטה, שאל שחקן ירוק את שובל גוזלן האם הוא יקנה עונה של שלושה שערים. גוזלן, שעדיין לא נכלל בסגל אז, לא התבלבל.

"ברור שכן", ענה.

חלף לו חודש, ובמונחים של גוזלן 317 דקות בוגרים, והחלוץ כבר הגיע לרף עם שתי הרשתות בליגה ואחת באירופה. השבוע הוא כבר נשאל מה הרף הבא, והאם למשל יסתפק בעשרה שערים בסוף העונה. אולי הערב, מול עירוני קרית שמונה, הוא יענה על השאלה. אבל אם נשפוט לפי הקריירה הקצרה של גוזלן, על כל מחלקות הנוער ועל המשחקים הבודדים בבוגרים, אם יתנו לו דקות משחק, הוא כבר יעביר אותן לרשת.

אם יתנו לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי חיפה שובל גוזלן חוגג עם האוהדים. אדריאן הרבשטיין
"מי שנותן כמות כזו של גולים, גם בנוער, אי אפשר להתעלם ממנו", מחמיא גילי לנאדו. "זה האופי שלו. הוא שחקן גמר, של פיניש. אם אני צריך להגדיר את הטיפוס שהוא, אני חושב על גרד מילר"/אדריאן הרבשטיין

גוזלן הוא מאלה שלוקח להם קצת זמן. הוא גדל וחורר רשתות בטבריה, אבל כשהגיע עם ראש מורם למבחנים במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הוא נדחה. פעמיים. אתה לא מספיק טוב, אמרו לו, נסה בעונה הבאה. הוא לקח את זה קשה, התאכזב, אבל ניסה שוב ובסוף הצליח, למזלה של מכבי חיפה. כי מכבי תל אביב שמה עין, ולא היה חסר הרבה, לדברי המשפחה, שגוזלן ילבש צהוב כיום.

גם כשהגיע לפנימייה בחיפה, הוא יותר כבש מאשר שיחק. כן, יש דבר כזה. בנערים ב', במהלך עונת 2009/10, הוא פתח בהרכב רק חמש פעמים. זה הספיק לו ל-25 שערים (נחזור שנית: 25 שערים, 5 הופעות בהרכב) - נתונים של פריק. עונה לאחר מכן, בנערים א', הוא כבר קיבל יותר צ'אנסים ולכן גם החזיר 36 גולים. בעונה הראשונה בנוער זה קצת היה יותר קשה. הוא שוב היה צריך להוכיח, ופתח בהרכב רק בשבעה משחקים. זה עדיין הספיק לתריסר הבקעות, ובאותה העונה הוא קיבל גם את דקות הבוגרים הראשונות שלו, מאלישע לוי.

ואז הגיעה העונה שעברה. עד הקיץ ההוא הוא כבר התאמן עם הבוגרים, אבל כשלוי הלך ושראובן עטר הגיע, המאמן החדש בחר להעלות מהנוער את בנו רועי, וגוזלן קיבל הודעה שהוא נשאר במסגרת הצעירה. את ההלם הוא הפך ל-33 שערים ב-33 הופעות בכל המסגרות, שלבטח הראו לעטר מה הוא פספס. על הדרך, גוזלן זכה בדאבל עם הנוער, כשהוא כובש את שער הניצחון בגמר הגביע, בדקה ה-90.

בסיום העונה, שנגמרה עם דאבל, כל הקבוצה כולל הבוס יענקל'ה שחר הגיעו לאחוזה של המשפחה בקיבוץ כנרת. טקס סיום מכובד, ויאללה, לפרק הבא בחיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז הוא מצליח במחלקות הצעירות, אתם תגידו. מחלקות מעולות שמצליחות כבר שנים, עם גוזלן ובלי גוזלן (בעונה שעברה, למשל – דאבל בנוער, כל התארים בנערים א' וג' וגם בילדים), ומצמיחות שחקנים בקצב. אבל הנה, גם בבוגרים העונה, יש לילד שני שערי ליגה ב-181 דקות. לאף חלוץ ירוק אין אפילו נתונים קרובים לכך, ולא, אף חלוץ ירוק לא כבש יותר משלושה שערי ליגה העונה.

"מי שנותן כמות כזו של גולים, גם בנוער, אי אפשר להתעלם ממנו", מחמיא גילי לנדאו. "זה האופי שלו. הוא שחקן גמר, של פיניש. אם אני צריך להגדיר את הטיפוס שהוא, אני חושב על גרד מילר".

עד כדי כך?

"כטיפוס, כסוג של שחקן, כן. זה חלוץ שמקבל כדור וזהו. חיית רחבה טיפוסית. במצבה של מכבי חיפה היום, בסיטואציה הספציפית הזו, הוא צריך לשחק כמה שיותר. אולי פעם ראשונה אחרי הרבה זמן, מכבי חיפה לא תפספס שחקן שגדל אצלה, כמו שפספסה את בן בסט וחמד".

מגדירים אותו כ"חיית רחבה". הם נדהמים מהמיקום שלו, כמו למשל בשער מול רמת השרון - את הריבאונד מהבעיטה של קטן כל שחקן יכול היה לקלוט, אבל דווקא גוזלן בעט פנימה. "מי שמחפש שחקן שעובר שלושה ונכנס עם הכדור לשער, זה לא זה", אומר לנדאו. "גוזלן זה שחקן של נגיעה אחרונה. גם מול קונוסים לא פשוט לתת 35 גולים בעונה".

וכשאתה מנתר כמו שגוזלן מנתר, ונוגח כמו שגוזלן נוגח, צריך משהו הרבה יותר גבוה מקונוסים כדי לעצור אותו. למרות 179 סנטימטרים בלבד. תראו את הקליפים ביוטיוב, ויותר מזה - צפו בשער הנגיחה המדהים שלו מול הפועל עכו. מרוב הדף, רגל שמאל כמעט פגעה בכתף ימין. העוצמה עם המצח היתה זהה רק לשער הנגיחה המדהים של חמד מלפני שנתיים. באירופה, גוזלן הסתפק בשער עם הכתף. העונה הוא פספס את המבדקים הגופניים עם הבוגרים, אבל גם תוצאות מבדקי הניתור שערך בגיל נוער הן מהטובות בארץ. לא רק בנוער, גם בין הבוגרים. וההשלכות: מתוך 28 שערי ליגת נוער בעונה שעברה, 15 נכבשו עם הראש.

גם אבא בבר, חלוץ הפועל טבריה בסבנטיז, היה כזה. כששואלים את השניים, הם אומרים שכנראה העניין הוא גנטי. גם הניתור המטאפורי גבוה. "השיפור שלו מדהים", אומר שחקן. "בכול אימון ואימון רואים את זה". גוזלן ג'וניור חב את זה לפנימייה, למתקנים הנהדרים, לאימונים האישיים שעבר כשקצת פחות הלך. למרות שנדחה פעמיים, זה מאחוריו. הוא מסתכל על המקום הזה, שבו גדל וישן ולמד, כמקום שעיצב את מה שהוא ומה שאולי יהיה.

אביב חדד שחקן בני יהודה מול שובל גוזלן שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
העונה הוא פספס את המבדקים הגופניים עם הבוגרים, אבל גם תוצאות מבדקי הניתור שערך בגיל נוער הן מהטובות בארץ. לא רק בנוער, גם בין הבוגרים. וההשלכות: מתוך 28 שערי ליגת נוער בעונה שעברה, 15 נכבשו עם הראש./יוסי ציפקיס

לפי גורמים בחיפה, בגוזלן רואים כבר תכונות של שחקן בוגר, מרגישים שהוא בשל להיות שחקן הרכב קבוע – כבר העונה. גם האופי מבשר טובות. "הוא ילד טוב, אבל לא פראייר", אומרים שם.

אז הנה, שוב נדסקס על מצבת החלוצים של אריק בנאדו, ושוב תישאל השאלה - האם יתנו לו לשחק, וכמה?

בקיץ, כשבנאדו החליט שהוא לא רוצה את ויאם עמאשה, שמעון אבוחצירא הגיע, וחיפה שילמה כסף רב עבור שירותיו (הדלים, בינתיים). ביחד עם אנדלובו, שגם הוא עלה כסף רב (וגם הוא מספק שירותים דלים), בנאדו היה 'מסונדל' עם ההרכב. מספרים שהיה עליו לחץ רב מלמעלה, להרכיב את החלוצים היקרים. יעקב שחר האמין שבאנדלובו יש משהו, וכולם רצו לראות את זה סוף סוף מתחבר. בנאדו, כרגע, מאמין בהרכב של חלוץ 9 אחד. קראו לזה 4-3-3, קראו לזה 4-5-1, אבל בתכל'ס, זה חלוץ בודד. אבוחצירא החל שם, ועבר לכנף, תורג'מן גם (תורג'מן, מבחינתו, מעדיף לשחק 9 ופחות באגף). ויש את גוזלן, שלא יכול לשחק בכנף. הוא יכול לשחק רק באמצע, והוא היה צריך לחכות לתורו.

וכמו שהיה לחץ על אבוחצירא ואנדלובו, היה לחץ רב גם על גוזלן. שחקנים מספרים שהרגישו את זה, לא רק מההנהלה אלא גם מהקהל. בזמן שהחלוצים החיפאים לא פגעו בכלום, גוזלן, כרגיל, חורר רשתות בנוער גם העונה. אחרי עוד משחק שבו כל החלוצים לא פגעו, בנאדו החליט שדי, וגוזלן נזרק למים. בינתיים הכול טוב ויפה, והדג כריש, אבל מה בינואר? בינואר, לפי ההערכות, יגיע חלוץ 9 חדש. אפשר להמר על שהר או דמארי או תמוז או חלוץ זר, אבל ההימור הכי בטוח הוא שחלוץ יגיע. אם גוזלן ימעד, או לא ימשיך בקצב, הכי קל יהיה שוב להזיז אותו לספסל ולהתחיל את כל הסבב הארוך מהתחלה.

השאלה היא מה עומד לנגד מכבי חיפה העונה? האם להידבק בכל מחיר לפסגה ולשוב לנסות להצדיק את הרכש גם על חשבון יכולת? או אולי לחשוב קצת אחרת, לשים תמונה של חמד ובן בסט מול העיניים ולהבין שאת הילד הזה שאנחנו יצרנו, אנחנו לא מפספסים.

***

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוזלן נגח את עכו, משה פרץ רץ לספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמישי שעבר, גוזלן הזמין את החבר'ה - אבוחצירא, גולסה, ורד, תורג'מן, אבוקרט, שושן, גבאי, קטן - ונשותיהם, וכולם הגיעו להופעה של משה פרץ בנוקיה. הירוקים התיישבו בשורה הראשונה, ואילו גוזלן ישב אפילו במקום טוב יותר, עם המשפחה. פרץ נשוי לירדן גוזלן, האחות של. בין ההופעות לשמירת השבת, הזמר משתדל להגיע לכמה שיותר משחקים של הגיס, מתעניין, תומך ומעלה לאינסטגרם תמונות וסרטונים. אחד מהם, למשל, של הראסיה מול עכו. נכון להיום, לפרץ 74 אלף עוקבים ברשת החברתית. לגוזלן רק 2,500. לכו תדעו, אולי תוך כמה גולים וכמה שנים, גם הפער הזה ייסגר.

לתגובות: orenjos@walla.co.il

שחקן מכבי חיפה שובל גוזלן חוגג עם חבריו. אדריאן הרבשטיין
מזל טוב, גול ראשון בבוגרים/אדריאן הרבשטיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני ההופעה בנוקיה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully