וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: 0:1 להפועל פתח תקוה על הפועל קטמון

הליגה הלאומית חזרה: פרננדס (27) כבש מול העולה. צמד למאוולי בניצחון אשקלון, 0:1 לירושלים בראשל"צ, תיקו לעפולה

באיחור של שבועיים, הליגה הלאומית הוציאה הערב (ראשון) לדרך את עונת 2013/14. זהות הקבוצה ה-16 עדיין לא ידועה, שלוש קבוצות עברו בבקרת התקציבים רק כמה שעות לפני פתיחת המשחקים ומכבי נתניה, הפייבוריטית הברורה לעלייה, תשחק רק ביום רביעי, ובכל זאת - העונה התחילה.

זה קרה בצורה דרמטית, כאשר השער הראשון של העונה הגיע בתוספת הזמן, כשבית"ר תל אביב רמלה ניצחה 0:1 בחוץ את מכבי הרצליה. גם הפועל ירושלים רשמה ניצחון חוץ, 0:1 על הפועל ראשון לציון, בעוד הפועל עפולה ומכבי יבנה נפרדו ב-1:1. הבכורה של הפועל קטמון בליגה הלאומית הסתיימה בהפסד 1:0 להפועל פתח תקוה, ואילו אוסיי מאוולי סחף את הפועל אשקלון ל-0:3 ביתי על הפועל נצרת עילית.

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים. ניב אהרונסון
חגגו באשדוד. שחקני הפועל פתח תקוה עם האוהדים/ניב אהרונסון

הפועל קטמון - הפועל פתח תקוה 1:0

כ-1,000 אוהדים סיפקו תפאורה נפלאה לפתיחת הקמפיין ההיסטורי של הפועל קטמון בליגה הלאומית, אך לצערם הקבוצה שלהם הפסידה באשדוד להפועל פתח תקוה העדיפה. העולה החדשה מליגה א' דרום הציגה כמה שחקני רכש בהרכב, דוגמת דור הלוי, עבד מורג'אן ורז שטיין שהצטרפו לקפטן הוותיק שי אהרון, אבל פתח תקוה הייתה גדולה עליהם. המלאבסים היו יותר מסוכנים, והמאמן החדש ניסן יחזקאל קיבל את שלוש הנקודות מאדריאן פרננדס. הרכש הארגנטינאי, שחבר בהתקפה לליאור אסולין ודייויד גומז, אמנם החמיץ לא מעט אבל גם שם כדור אחד ברשת בדקה ה-27. גם החילופים ההתקפיים לא עזרו לקטמונים, שיחפשו נקודות בכורה במחזורים הבאים.

שי רביבו היה קרוב להעלות את הפועל פתח תקוה ליתרון, אבל הבעיטה שלו מהאוויר מתוך הרחבה בדקה ה-15 חלפה ליד הקורה. בדקה ה-27 עמית שמש כבר נכנע. פרננדס קיבל כדור טוב ברחבה ולא התקשתה לכבוש באחד על אחד. החלוץ הארגנטינאי היה חייב להשלים צמד בדקה ה-34 אחרי מסירה נפלאה של אסולין, אבל הפעם פגש בקורה. פרננדס הגיע למצב מצוין נוסף במחצית השנייה, כשמנגד מורג'אן כמעט השווה בדקה ה-73. הלחץ של קטמון לא נשא פרי, טל מאיר המחליף לא היה רחוק מלסגור עניין מן העבר השני, ולבסוף שער אחד בלבד וניצחון כחול.

אדריאן פרננדס שחקן הפועל פתח תקוה (בכחול, במרכז) מול הפועל קטמון. ניב אהרונסון
יכול היה לכבוש צמד. אדריאן פרננדס/ניב אהרונסון
שחקני הפועל קטמון מודים לאוהדים. ניב אהרונסון
התרגשות גדולה. שחקני הפועל קטמון/ניב אהרונסון
עבד מורגאן שחקן הפועל קטמון מול איתי אלקסלסי שחקן הפועל פתח תקוה. ניב אהרונסון
אולי במשחקים הבאים. עבד מורג'אן/ניב אהרונסון

הפועל אשקלון - הפועל נצרת עילית 0:3

לפני שתי עונות היה אוסיי מאוולי סגן מלך שערי הליגה הלאומית, עם 18 כיבושים במדי הפועל אשקלון. אז הוא רצה לעזוב והסתבך עם פרוספר אזגי וצ'יקו מגיה, באותה פרשה שהתפוצצה עם חשיפת ההקלטה בה נשמעו התבטאויות גזעניות ומכוערות. מאוולי שיחק קצת בקרית שמונה בעונה שעברה, אבל לפני שבועיים הדהים את כולם וחזר לאשקלון. כבר בהופעת הבכורה המחודשת שלו מאוולי הזכיר מה הוא שווה בלאומית, כשהבקיע צמד מצוין בדקות 44 ו-73, וסידר למאמן החדש דני גולן ניצחון בבכורה, דווקא מול האקסית שלו. ירדן אבוחצירא חתם את התוצאה בתוספת הזמן. פתיחה טובה לאשקלון, שעשתה מסע רכש מרשים (קרלוס צ'קאנה, עוז יפרח, ג'יבריל סידיבה, אופיר חמו, ברוך דגו) ונחשבת לאחת המועמדות לעלייה.

הפועל ראשון לציון - הפועל ירושלים 1:0

הבכורה הרשמית של עידן טל כמאמן הוכתרה בהצלחה. הפועל ירושלים עברה גם היא בבקרה רק ברגע האחרון, אבל זה לא הפריע לה לגבור על הקבוצה של אייל לחמן. הפועל ראשון לציון נפרדה מעומר אצילי וליאור אסולין, ובלעדיהם ההתקפה שלה הפכה אנמית ולא הצליחה להכניע את האורחים. גם הרחקתו של מעוז סמיה בדקה ה-55 אחרי עבירה על ניר נחום לא סייעה לראשון לציון, שכן אופיר עמרם כבש את שער הניצחון בבעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-61. גם פנדל לא הספיק למארחים לחלץ נקודה, כשגיא אבנד החמיץ מהנקודה הלבנה בדקה ה-88 מול אבירם זיאת שרשם עצירה גדולה. ניצחון ראשון להפועל ירושלים בראשון לציון מאז מרץ 2006.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקאמבק המוזר לאשקלון נפתח עם צמד. אוסיי מאוולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי הרצליה - בית"ר תל אביב רמלה 1:0

הקבוצה של סלובודן דראפיץ' אמנם עברה בבקרת התקציבים רק כמה שעות לפני פתיחת המשחק, אך בכל זאת הצליחה לצאת עם שלוש נקודות מהרצליה. המארחים, עם תומר קשטן על הקווים, הרשימו במשחקי ההכנה למרות שלא ביצעו שדרוג משמעותי בסגל. עומר רפס ורפי עמוס הגיעו על מנת לשפר את החלק הקדמי שלקה בחסר בעונה שעברה, אבל המשחק הראשון לא בישר על שינוי. מכבי הרצליה שוב לא הצליחה לכבוש, ובדקת הסיום ספג איתי ארקין שער ממתן לוטטי, שחזר לקבוצה אחרי עונה בהפועל אזור מליגה א', והעניק לדראפיץ' שלוש נקודות ראשונות.

הפועל עפולה - מכבי יבנה 1:1

העולה החדשה מליגה א' צפון הייתה קרובה לניצחון בבכורה ההיסטורית שלה בליגה הלאומית, אבל ספגה בדקות הסיום והסתפקה בנקודה. הפועל עפולה נאלצת לארח את משחקיה הראשונים באצטדיון גרין בנצרת עילית, ו-400 צופים ראו בדקה ה-18 את גבע ברקאי נוגח פנימה אחרי כדור חופשי של שחר סימנטוב. עפולה הייתה קרובה להגדיל את התוצאה במחצית הראשונה, אבל לא עשתה זאת ונענשה לקראת הסיום. נבו מזרחי, תושב יבנה שאחרי סיבוב ארוך הגיע סוף כל סוף לשחק בקבוצה המייצגת את עירו, היה האיש שהשווה בדקה ה-86. מכבי יבנה נמנעת מהפסד במחזור הפתיחה.

מתן לוטטי שחקן בית"ר תל אביב רמלה חוגג. דאבל פס
חתום על השער הראשון של העונה. מתן לוטטי/דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully