וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרואי כהן: "הדג מסריח מהראש בהפועל תל אביב. זו התנהלות של טיפשים"

"ההנהלה הנוכחית התנהלה בפחדנות ושקרים בגלל הקהל. שמו אותי כשעיר לעזאזל, דוד קיבל הוראה להתייחס אליי כמו קונוס". אלרואי כהן, שהגיע להפועל תל אביב כיורש של ורמוט, משחזר בראיון לוואלה! ספורט את התקופה המסויטת באדום. הפועל בתגובה: "טענות הזויות"

צילום: קובי אליהו. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

ב-12 ביוני האחרון חגג אלרואי כהן יחד עם אשתו הטריה הדוגמנית, שיר אלמליח , את ירח הדבש במילאנו. כהן היה בטוח אז שאימוני הפועל תל אביב נפתחים ב-20 בחודש ולכן הזמין לעצמו טיסה חזרה ארצה ל-17 ביוני. באותו יום החליט הקשר לבדוק את עצמו והתקשר לחברו עומר דמארי בכדי לוודא את מועד פתיחת האימונים. "ב-16 זה מתחיל", אמר דמארי וכהן המופתע השיב: "אתה בטוח שלא ב-20?". מיד ערך הקשר מספר טלפונים והקדים את הטיסה לארץ. אחרי ששילם לא מעט כסף, התעורר כהן בבוקר יום ראשון ואף הצהיר בפני האומה בחשבון הטוויטר שלו: "איזה כיף, מתחילים האימונים היום". הטלפון מאחת העיתונאיות המסקרות את הפועל תל אביב לא איחר לבוא. "אתה מגיע לאימון?" שאלה. "כן, ברור", ענה הקשר, "יש סיבה שלא?". הכתבת שתקה לרגע ואמרה: "הפועל הוציאה הודעה רשמית שאתה לא בסגל לעונה הקרובה, לא הודיעו גם לך?".









לפני שבוע: אלרואי כהן שוחרר רשמית מהפועל תל אביב

אלי טביב שיפר את ההצעה הכספית עבור אלרואי כהן

אלרואי כהן קיבל הודעה מבן שמעון: "אתה לא בתוכניות"

אביו של אלרואי כהן לפרדי דוד: "חבל שאתה נותן יד לחרפה"

אלרואי כהן כדורגלן ישראלי. ניב אהרונסון
"ככה זה נראה בהפועל תל אביב, מדברים איתך דרך התקשורת, אף אחד אפילו לא הודיע לי שאני לא יכול להתאמן". אלרואי כהן/ניב אהרונסון

ככה זה נראה בהפועל תל אביב", אמר היום (רביעי) כהן בראיון לוואלה! ספורט. "מדברים איתך דרך התקשורת. אחרי שנתיים וחצי בקבוצה, אף אחד אפילו לא התקשר להודיע לי שאני לא יכול להתאמן. חשבתי עם עצמי קצת באותו יום והגעתי למסקנה שזה יהיה משפיל להגיע לאימון ואז להיות מסולק משם".

לפני שנתיים וחצי חתם אלרואי כהן בקול תרועה רמה בהפועל תל אביב. אחרי חצי שנה בלבד בליגת העל, הקשר הצעיר כבר סומן ככישרון גדול בעירוני קרית שמונה, והפועל החליטה לשלם עליו כ-800 אלף יורו בנוסף ל-20 אחוזים מכרטיסו של שכטר. הכול כדי להבטיח יורש לגילי ורמוט. כיום, לאחר יותר משנתיים באדום, כהן בן ה-24 שוחרר מהפועל תל אביב, הרואה בו כאחד הכישלונות הגדולים שלה. אחרי שיובש ביציע מסיבות לא מקצועיות ורגע לפני שכנראה יחתום בקבוצה אחרת, כהן משיב מלחמה על כבודו האבוד, מסכם את הסיוט ובעיקר מאשים את הנהלת הפועל תל אביב בפגיעה מכוונת בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אלרואי כהן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"כששחקן עובר ממצב שהוא שיחק בצורה אינטנסיבית כל משחק למצב של שחקן ספסל ולהתחיל לבנות את עצמך לאט לאט, זה מוריד מהביטחון"./ברני ארדוב

נחזור אחורה. איך היה אז בשבילך לקבל את ההצעה מהפועל תל אביב אחרי חצי עונה בלבד בליגת העל?

"זה היה שוק אדיר. ידעתי שהיו דיבורים, אבל כבר הגיע היום האחרון של מועד העברות. הייתי בנבחרת ואז דמארי בא אליי ושאל אותי: 'תגיד עברת להפועל?'. לא היה לי מושג על מה הוא מדבר ואז הוא הראה לי באינטרנט שכתוב שסוכמה ההעברה שלי להפועל. נפגשתי אחר כך עם ההנהלה ולקח עוד יום לסגור ממש את הכול. היינו אז בשוק ענק".

בדיעבד, היית עושה את אותה החלטה וחותם בהפועל תל אביב?

"כל שחקן חייב להכות בברזל בעודו חם. אי אפשר לדעת בקריירה מה יהיה עוד שבוע או חודש, ואז תיפצע פתאום או אלף ואחד דברים שיכולים לקרות. זו הייתה הזדמנות מאוד טובה ואני לא מצטער על שום דבר. הדבר הכי פחות טוב בכל המעבר זה הסכום הגדול ששילמו עליי. כך גם היו המון ציפיות. אחרי חצי עונה בליגת העל, וכבר רצו שאני אהיה מנהיג. למרות ששיחקתי בערך כל משחק כ-20 דקות, במועדון כזה אם רוצים שתצליח חייבים לתת לך כמה שיותר דקות בכדי שתקבל ביטחון, ולא קיבלתי את זה. זה היה מאוד קשה בהתחלה, גם המעבר מהצפון למרכז. זו הייתה חצי שנה של הסתגלות, כמו סטאז'".

לא היה קצת גדול עליך להיות מסומן כיורש של ורמוט?

"אין ספק. פה בארץ אוהבים להכתיר יורשים. סגנון המשחק שלנו שונה לגמרי, אבל לא הייתה לי בעיה עם רמת הציפיות. הכול היה בסדר והייתי מוכן לזה. העניין זה שברגע שלא הולך, ישר התחילו כל מני האשמות כאילו אני קיבלתי את סכום ההעברה לכיס שלי. אם הפועל החליטה לשלם כזה סכום, אף אחד לא הכריח אותה. אף אחד לא שם אקדח על הרקה, אבל אני חושב שהסכום הזה עשה לי רע. אם היו משלמים עליי 200 אלף דולר, זה היה נראה אחרת. אני חושב שהסכום לא היה הגיוני לשחקן של חצי שנה בליגת העל, וזה הזיק לי".

אז הסכום הוא זה שגרם לך לא להצליח או המחסור בהזדמנויות?

"כששחקן עובר ממצב שהוא שיחק בצורה אינטנסיבית כל משחק למצב של שחקן ספסל ולהתחיל לבנות את עצמך לאט לאט, זה מוריד מהביטחון. בכל מקרה, בעונה השנייה הייתה לי תקופה שהייתי טוב במשך שמונה-תשעה משחקים. עם אלי גוטמן היה לי קשה. גם אם הייתי מוכיח את עצמי במשך 20 הדקות שהוא נתן, לא הייתי פותח על חשבון אחד השחקנים שלקח איתו את הדאבל. למרות שהם היו מאוד שבעים, גוטמן העדיף אותם, ואולי בצדק, אבל זה מנע מצעירים כמוני לקבל הזדמנויות בהרכב. מבחינת כישרון, היינו הקבוצה הכי טובה בליגה, אבל כולם שם ראו בהפועל תל אביב כתחנת מעבר וזה מלכוד כזה, כי אי אפשר היה להושיב אותם על הספסל אחרי עונת הדאבל".

גילי ורמוט הפועל תל אביב. דרור פיקלני
"סגנון המשחק שלי ושל ורמוט שונה אבל לא הייתה לי בעיה עם רמת הציפיות"/דרור פיקלני

הייתה תחושה בהפועל שכולם מסירים מעצמם אחריות. אולי ככה כן היית מצליח לקבל את הזדמנות שוב?

"לצערי זה לגמרי היה ככה בהפועל. זו התנהלות פחדנית ושכונתית. זה מה שחבל בהפועל. דרך התנהלות של הנהלה היא זו שמורידה את הרמה של הקבוצה. הצוות המקצועי היה מצוין, סגל מצוין, המאמן טוב מאוד וכל הדברים הקטנים של הנהלה, כמו איך שהם מצטיירים בתקשורת או איך שהם מתנהלים מול שחקנים, הם אלה שפגעו. להם חשוב שהם יצאו טוב מול הקהל, ולא משנה את מי הם דורסים בדרך. הם פשוט דורכים על שחקנים ,ואיך אפשר ששחקן ייתן הכול כשהוא יודע את הדברים האלה? עובד לא יכול להיות טוב כאשר הוא יודע שהבוס שלו מלכלך עליו".

זו אולי הסיבה לחוסר ההצלחה של הקבוצה בעונה שעברה?

"הדג מסריח מהראש. זה המשפט על ההנהלה של הפועל, אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה. הם חייבים לשנות את זה בכדי להצליח. בכל השלוש השנים האחרונות להפועל היו קבוצות מצוינות, וקצת שהתחיל לא ללכת כל הדברים הרעים צפים. הם חייבים לתקן את זה בשבילם כי אם ימשיכו ככה הצלחות לא יכולות להגיע. הרי בכל עונה יש משברים וכשטוב זו לא חוכמה, אבל כשרע - שם נמדדים הדברים. זה לא סתם שהשחקנים לא נתנו מעבר. זה בא מאיזשהו מקום, בגלל התייחסות כזו אחרת של ההנהלה. שחקן לא יכול לתת מעל ומעבר עם יחס כזה".

לא שמחת שרן בן שמעון חתם בהפועל?

"שמחתי קודם כל בשבילו וחשבתי שנוכל לחזור לשתף פעולה כמו בימים הטובים ביחד. גם הוא חשב ככה. כשנותנים למאמן הוראה לקצץ יותר מ-50 אחוז בשכר לשחקן בלי שום אפשרות למשא ומתן, אז אתה מרגיש שאין שום רצון אמתי שתישאר. רק שאנשים יבינו שיכולתי להרוויח את אותו שכר מבלי לשחק, והם רצו שאני אלחם בשבילם בכדי להגיע לאותה משכורת. שוב, זאת שהייתי אמור להרוויח בלי לשחק בכלל. זו הצעה רק בשביל שתגיד לא. אני הרגשתי מרן שהוא מבין שיש אנטי נגדי - גם מהנהלה וגם מהקהל - והוא לא רצה להתנגח איתם על ההתחלה. שנינו הרגשנו שזו מלחמה אבודה מראש. הבנתי את הדרך שבה הוא התנהל וגם אני אמרתי לו שעדיף שאני אלך ואתחיל במקום נקי - גם בשבילי וגם בשבילו. אני מרגיש עכשיו נקי, מרגיש שהשתחררתי מאנשים שרצו לעשות לי רע".

עד כדי כך?

"כן. זה הגיע למצב שאנשים באו ואמרו לי שההנהלה נפגעה מאוד מהבוררות שהגשתי, ועכשיו מצדם שאני אשב ביציע עוד שנתיים והם יהרסו לי את הקריירה. מאיפה זה בא ולמה? קבוצת כדורגל לא יכולה שלא לתת לשחקן להתאמן עם הקבוצה או לא להוציא למחנה אימונים ולא לתת תחליף. אלה דברים מנוגדים לחוק. זה מסר לכל השחקנים, שאסור לקבוצות לעשות את זה. שתבין, התאמנו שלושה שחקנים עם מאמן השוערים ונתנו לנו להתלבש בחדרים-לא חדרים במחלקת הנוער. תת תנאים. לא משנה שלא נתנו לנו להתאמן עם הקבוצה, גם השפילו אותנו. עשו הכול בכדי שנעזוב. הם התנהלו באימפולסיביות וטיפשות. בלי הגיון. כל ההתנהלות של הפועל היא לפי רגש ולא על פי הגיון מקצועי".

בעלי הפועל תל אביב חיים רמון. ניב אהרונסון
"הדג מסריח מהראש. זה המשפט על ההנהלה של הפועל, אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה. הם חייבים לשנות את זה בכדי להצליח. בכל השלוש השנים האחרונות להפועל היו קבוצות מצוינות, וקצת שהתחיל לא ללכת כל הדברים הרעים צפים. הם חייבים לתקן את זה בשבילם כי אם ימשיכו ככה הצלחות לא יכולות להגיע". חיים רמון/ניב אהרונסון

הייתה לך תקופה טובה בסך הכול עם דרור קשטן?

"בהתחלה לקח לו זמן ללמוד אותי קצת, אבל אחרי שהבנו אחד את השני הוא נתן לי הזדמנות אמיתית. כשהרגשתי את זה, גם הרגשתי הרבה יותר במגרש. פתאום הוא פוטר ואז שוב פעם צריך היה להסתגל מאמן חדש, ואז אחרי כמה חודשים שוב מאמן חדש".

גם אחרי התקופה הטובה שלך, הגיעו שני משחקים לא טובים והקהל לא עשה איתך חסד.

"זו הבעיה. גם אחרי תקופה טובה, אף אחד לא זוכר את הטוב שעשית, אלא את הדבר האחרון. זה בסדר וצריך להתרגל לזה, לצערי ככה זה פה. היה חוסר סבלנות כלפיי והרגשתי את זה גם בעונה הראשונה וגם בעונה השנייה".

אולי העובדה שאשתך דוגמנית ואתם זוג מפורסם, משכה אלייך יותר אש ולכן הייתה פחות סבלנות כלפיך?

"תמיד כשרע או לא טוב, כולם מנסים למצוא סיבות. כשהכול היה טוב לא הייתה שום בעיה עם זה והכול זרם, אבל ברגע שהיה רע יש אנשים שלקחו את זה למקומות האלה. אני אישית לא חושב שזו בכלל סיבה. זה לא משהו שאני לוקח אותו לחיים המקצועיים שלי. אני יודע שזה שם אותי יותר באור הזרקורים, אבל בעיני זו לא סיבה. יש צרות עין בארץ, ללא ספק. קשה לאנשים בארץ לפרגן, כאילו זה דורש מהם משהו מיוחד. אנשים פה לא יודעים לפרגן מכל הלב ובאמת ורק מחכים לרגע שתמעד".

"אני חושב שאנשים לקחו את זה למקום הזה. בכל העולם יש לשחקנים הרבה יותר גדולים ממני חברות או נשים דוגמניות ורק בארץ עושים מזה סיבה. אתה אף פעם לא תשמע שרונאלדו פחות טוב בגלל החברה שלו. זה אבסורד שאני צריך להסביר למה יש לי אישה כזו או שאני צריך להתנצל על זה בארץ. בכל העולם מסתכלים על זה כמשהו חיובי, כמימד נוסף לכדורגל ורק פה מסתכלים על זה כמשהו שלילי".

אתה חושב שהקהל של הפועל אף פעם לא נתן לך צ'אנס אמיתי?

"אולי חלק ממנו. יש הרבה שתמכו בי, העריכו אותי ולא הבינו למה קרה ככה. יש גם חלק שהרגישו כאילו לקחתי להם את הכסף שהשקיעו בי. העניין זה שוב הסכום שקנו אותי. לא משנה מה הייתי עושה, לא יכולתי לעמוד בציפיות שלהם".

אלרואי כהן שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם בת זוגו שיר אלמליח. קובי אליהו
"בכל העולם יש לשחקנים הרבה יותר גדולים ממני חברות או נשים דוגמניות ורק בארץ עושים מזה סיבה. אתה אף פעם לא תשמע שרונאלדו פחות טוב בגלל החברה שלו. זה אבסורד שאני צריך להסביר למה יש לי אישה כזו או שאני צריך להתנצל על זה בארץ"/קובי אליהו

מה חלקך מבחינה מקצועית באי ההצלחה שלך בהפועל?

"יש לי גם חלק גדול בזה ואני לא בורח מאחריות. יש לי חלק משמעותי בזה ואני לא אגיד באי ההצלחה אלא באי מימוש כל הפוטנציאל שלי. יכולתי לתת יותר. נקודה. לא היו לי רגעי משבר ולשנייה לא אמרתי לעצמי 'אני לא רוצה את זה יותר', תמיד האמנתי בעצמי. אין לי גם טענות לקהל אלא רק להנהלה הנוכחית שיצרה את האנטגוניזם כלפיי. במשך כל העונה הקודמת הם התנהלו בפחדנות ושקרים. פחדו בעיקר מהקהל".

אתה אומר שאין לך טענות לקהל, אבל בעונה שעברה ההנהלה התקפלה לרצונות של האוהדים.

"אני לא יודע אם זה היה רצון של הקהל שאני לא אשחק. זה נוצר בגלל הסיפור של מכבי תל אביב. לא הרבה אנשים ידעו שהנהלת הפועל הציעה אותי למכבי. אני בכלל לא ידעתי על העניין הזה. היו כל מיני פרסומים שקריים שהנהלת הפועל הוציאה לתקשורת בכדי לגרום למכבי להסכים לעסקה. מכבי ביקשו לחשוב על זה ובינתיים הפועל הוציאו הודעות שאני כבר סגור במכבי, וזה עשה לי מאוד רע. אחרי שמכבי סירבה, אף אחד בהנהלה לא בא ואמר זה אנחנו שהצענו אותו או ניסה להגן עליי בצורה כלשהי, אלא שמו אותי כשעיר לעזאזל שלהם, בלי שום דרך להגיב. כשרציתי להגיב, לא היה אישור של הדובר ופחדתי מקנסות. הרי גם ככה השכר שלי היה מושפע מפרמיות ולא רציתי לעשות את זה בלי אישור. נתנו לקהל להבין שאני זה שרציתי לעבור, בכדי שההנהלה תצא בסדר מול הקהל".

פרדי דוד מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"באימון השני שלו פרדי דוד לקח אותי לשיחה שבה הוא אמר לי שהוא מאוד מעריך אותי, אבל הוא קיבל הוראה מההנהלה להתייחס אליי כקונוס. הוא אמר שהוא עושה מלחמה על זה והוא רוצה שאני אוכיח לו שהוא לא סתם נלחם בשבילי"/ברני ארדוב

כשפרדי דוד הגיע אז כן הוא רצה לתת לך הזדמנות, מה מנע ממנו?

"באימון השני שלו הוא לקח אותי לשיחה שבה הוא אמר לי שהוא מאוד מעריך אותי, אבל הוא קיבל הוראה מההנהלה להתייחס אליי כקונוס. הוא אמר שהוא עושה מלחמה על זה והוא רוצה שאני אוכיח לו שהוא לא סתם נלחם בשבילי. הוא נתן לי לשחק אחרי ארבעה חודשים של פציעה חוזרת, ישר להרכב מול עכו. ואחרי זה הוא הרכיב אותי מול ראשון לציון ואז האשימו אותי בהפסד. לאחר מכן לא ראיתי יותר דשא. עכשיו שמישהו יעז להגיד שזה משהו מקצועי. כי זו באמת בדיחה, שהמאמן אומר לי שהוא מאמין בי ואז עד סוף העונה לא לקבל דקה. איפה זה נשמע?".

אולי היית צריך להיות ילד רע וללכת לתקשורת בלי אישור?

"אני לא אחד כזה. אבא שלי כן ניסה לעשות קצת הדים וזה לא עבד. אולי המנטליות שלי היא יותר אירופאית. יכול להיות שחסר לי את זה, אני רגיל לצפון ושם זה לא ככה. חבל שצריך לצאת נגד הקבוצה שלך בתקשורת בכדי לקבל דקות".

רביד גזל, עירוני קרית שמונה, במאבק עם קשר הפועל תל אביב אלרואי כהן. ברני ארדוב
"עד שלא ישנו גישה בהפועל ויעשו חושבים למה כל שחקן שעוזב את המועדון בשנים האחרונות גומר עם טעם רע בפה, לא יהיו שם הצלחות. שחקנים מרגישים את חוסר המקצוענות"/ברני ארדוב

אם היום יגיע אלייך שחקן צעיר מקרית שמונה וישאל אותך אם כדי לחתום בהפועל, מה תגיד לו?

"אני אגיד לו שאם יש לו אופציה יותר טובה באחת הקבוצות הגדולות בארץ שההנהלות שם חזקות, אז עדיף ללכת לשם. עד שלא ישנו גישה בהפועל ויעשו חושבים למה כל שחקן שעוזב את המועדון בשנים האחרונות גומר עם טעם רע בפה, לא יהיו שם הצלחות. שחקנים מרגישים את חוסר המקצוענות".

איך אתה רואה את הקריירה שלך עכשיו?

"קודם כל, אני שמח מאוד שהגעתי למצב שבו אני שחקן חופשי בן 24 וכל הדלתות פתוחות בפני. יש כמה אופציות שאנחנו בודקים בארץ שאולי יתממשו, אבל בודקים גם אופציות בחו"ל. לבוא כשחקן חופשי לקבוצות מחו"ל זה יכול להיות מעניין. עוד שבוע בערך אני כבר מאמין שאדע לאן אני הולך".

אתה מרגיש שאתה צריך להוכיח את עצמך מחדש?

"כן, באיזשהו מקום. קודם כל חשוב לי לשחק כדורגל ולחזור לקבל דקות. אני צמא לדקות משחק. קשה להגיד שאני צריך להוכיח, יותר חשוב לחזור וליהנות ולשמוח. אם זה יהיה בארץ מה טוב ואולי זה יעשה משהו לאנשים, אבל זו לא המטרה. אני צריך לראות מה האופציה הכי טובה גם מקצועית וגם כלכלית. התנהלות של הפועל בלי ספק עשתה לי רע. לא סיימתי חוזה אחרי עונה מדהימה וזה קורה לשחקנים. כרגע גם אני לא חושב לחזור לנבחרת. הלוואי שזה יקרה".

שוב, בדיעבד היית חותם בהפועל?

"זה כמו כשהייתי ילד ועזבתי את הבית לשלוש שנים ושיחקתי בכמה מועדונים. כשחזרתי שאלו אותי אם זה היה שווה. הניסיון שרכשתי וההשתפרות בכדורגל זה חלק, אבל שום דבר לא היה נותן לי את הניסיון לשחק עם קהל כזה שדוחף אותך ומעודד אותך, וזה דבר ששחקנים שבאים מקבוצות קטנות מתקשים להתמודד איתו. עכשיו גם אני יודע מה זה להיות חלק מקבוצה גדולה - גם במגרש וגם בתקשורת. רכשתי ניסיון שלא יכולתי לרכוש בשום מקום אחר".

אלרואי כהן כדורגלן ישראלי. ניב אהרונסון
מקווה לחזור לחייך בקרוב על הדשא. אלרואי כהן/ניב אהרונסון

הפועל תל אביב מסרה תגובה חריפה: "טענות כהן הזויות והוא חוזר עליהן תחת כל עץ רענן, כנראה כדי לשכנע את עצמו באמיתותן. המציאות הייתה שהוא שיחק תחת שלושת המאמנים בעונה הקודמת וכשלא מצא את מקומו אצל אף אחד מהם, החל להאשים את כולם במצבו, אבל שכח להסתכל על עצמו ולבדוק מה הוא עשה ובמה התעסק כל הזמן, שהביא אותו למקום בו הוא נמצא. עם זאת, הפועל תל אביב לא תחרוג ממנהגה ולא תדבר סרה באף שחקן שעזב את המועדון ותשמור לעצמה את הזכות להגיב על דבריו נטולי האמת במקום ובזמן הראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully