וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבר הפלילי של החשוד בהצתת בית וגן

שבירת החלון, הבקבוק השבור, הנסיעה לקנות בנזין בתחנת דלק. בדיקת וואלה! ספורט מגלה: אביתר יוסף הורשע בעבר בהצתת רכב של בן מיעוטים ונידון לחצי שנת עבודות שירות

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

אביתר יוסף, אחד החשודים במעורבות בהצתת בית וגן, הוא בעל עבר פלילי והורשע בעבירת הצתה, כך עולה מבדיקות וואלה! ספורט. בשנת 2010 הורשע יוסף, על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בעבירת הצתה. על פי כתב האישום המתוקן, יוסף ושלושה מחבריו, ליאור פטורי, מני סמרלי ויואב זכות, הגיעו למסיבה בבית חברם בשדרות, שם פרץ עימות בינם לבין שלושה אנשים ממוצא ערבי בעקבות "קריאות מתלהמות בעלות רקע לאומני" שהשמיעו פטורי, סמרלי וזכות בנוכחות יוסף.

לאחר שהתבקשו לחדול ממעשיהם ולא עשו כן, נטל קטין ערבי בקבוק זכוכית שבור ופצע את פטורי תוך שהוא מאיים שיהרוג אותו. לפיכך, יוסף וחבריו סיכמו ביניהם להצית את הרכב של אחד מחבריו של הקטין. הם נסעו לתחנת דלק ורכשו בנזין ולאחר מכן איתרו את הרכב מסוג פיאט פונטו ששייך לאחד מחבריו של הקטין. יוסף, על פי כתב האישום, ירד מהרכב ניפץ את שמשת הרכב ושפך בנזין לתוך הרכב לפני שזכות הצית את המכונית.

מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
המשרדים בבית וגן אחרי ההצתה/קובי אליהו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הפריד את גזר הדין בעניין יוסף מהנאשמים האחרים, בין היתר מכיוון שכתב האישום המתוקן לא ייחס לו את הקריאות הגזעניות או חלק בעימות שפרץ. יוסף הביע חרטה בפני בית המשפט וציין כי עבר תהליך שיקום ארוך ובגזר הדין בעניינו נכתב: "לנאשם 3 (יוסף) רישום פלילי בגין תיק אחד בו נדון לאי הרשעה. שירות המבחן התרשם כי הנאשם עבר תהליך טיפולי משמעותי ביותר, אשר במהלכו שינה דפוסי חשיבה והתנהגות. מכאן ולאור התקדמותו המשמעותית בטיפול, לאור התמשכות הליך המשפטי ועמידתו של הנאשם בכל תקופת הניסיון הטיפולי, המליץ השרות להשית על הנאשם עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות, מאסר מותנה וענישה כספית, כך, שהנאשם יוכל להמשיך בתהליך הטיפולי מבלי לפגוע ברצף ההישגים אליהם הגיע עד כה".

בית המשפט המחוזי לא רצה לקטוע את תהליך השיקום בו החל יוסף וגזר עליו חצי שנת מאסר שתרוצה בעבודות שירות בבית העלמין בקרית גת, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 4,000 שקל קנס וסכום זהה כפיצוי למתלונן. גזר הדין של יוסף היה זהה כמעט לחלוטין לעונשים שהוטלו על פטורי, סמרלי וזכות.

כאמור, יוסף הודה בחקירה במעורבות בהצתת בית וגן והבוקר (שני) הוארך מעצרו בשלושה ימים כאשר כתב אישום יוגש בקרוב. היום אמר יוסף בבית המשפט: "אני מתנצל", אבל התעקש: "זה לא היה בגלל הצ'צ'נים, ולא על רקע גזעני".

בראיון שהעניק לוואלה! ספורט אמר יוסף: "אני מתחרט על המעשה ומתנצל בפני כל מי שנפגע ממני, גם בית"ר וגם האוהדים. הגעתי מאירוע תחת השפעת אלכוהול ומאוד נסער, כמה שניות אחרי ההצתה התחרטתי על המעשה והבנתי שעשיתי טעות קשה... הייתי רוצה שאנשים יבינו שעשיתי טעות אבל אני לא בן אדם רע, ברור לי שאני צריך לשלם מחיר מסויים ואני אקבל את זה, אבל חשוב לי שכולם יבינו שזה היה ברגע של שטות ומהר מאוד הצטערתי על זה. אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל בחיים לא הייתי עושה את זה, בלי קשר לזה שנעצרתי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully