וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במפגן הגזענות של אוהדי בית"ר ירושלים

1.2.2013 / 12:22

סדאייב וקאדייב ספגו יריקות ועזבו בחסות המשטרה. אוהד פגע ברכבו של קורנפיין. איתמר בן גביר ייצג את 'לה פמיליה'

צילום ועריכה: דרור פיקלני

כ-100 אוהדים של בית"ר ירושלים הגיעו הבוקר (שישי) לאימון הקבוצה במטרה למחות על צירופם של שני שחקני הרכש, ג'יבראיל קאדייב וזאור סדאייב מפאת היותם מוסלמים. בבית"ר בדקו אפשרות לערוך אימון סגור באצטדיון, אך בשל משחקה של הפועל קטמון במגרש אין אפשרות לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד אימון בצל המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקני הקבוצה התכנסו בחדר ההלבשה במתחם האימונים לתדרוך וידאו ואחר כך יצאו לכר הדשא, שברקע כבר המתינו להם עשרות אוהדים. סדאייב וקאדייב זכו לקללות ולקריאות "תורידו את החולצה של בית"ר ירושלים". בכל פעם שאחד מהם נגע בכדור, נשמעו שריקות בוז מכיוון האוהדים.

מי שבקושי עמד העונה על הכוונת של האוהדים, המאמן אלי כהן, הפך גם הוא למטרה והאוהדים צעקו לו: "אין לך ביצים, איבדת את כל מה שהיה לך אצלנו". האוהדים גם גידפו את עוזר המאמן ז'אן טלסניקוב, שהסתובב לכיוונם ואמר: "די, גם איתי אתם רוצים לריב?".

היו"ר איציק קורנפיין זכה לקריאות "תתפטר, תתפטר" ארוכות, אבל הגיב בחיוך. האוהדים גם מחו נגד אדריכל עסקת הבאתם של השניים, הבעלים ארקדי גאידמק, ושרו: "ארקדי מת". עוד שרו האוהדים: "בבית"ר אין דו קיום".

לקראת סיום האימון ניסו כמה מהאוהדים לפרוץ את הגדר שמפרידה ביניהם לבין המגרש, ירקו על סדאייב וקאדייב וזרקו לכיוונם אבנים. אחד מהם אף טיפס מעליה ורק בהתערבות של אחד מהסדרנים נמנע עימות בינו לבין אנשי המועדון. אותו אוהד נעצר על השגת גבול וקורנפיין אמר לו: "עשית טעות ותשלם עליה. אנחנו לא חייבים לכם דין וחשבון".

שחקן בקבוצה אמר: "ראיתי אותם יושבים המומים בחדר ההלבשה והיו לי דמעות בעיניים. כבר ראיתי שחקנים שהאוהדים יורדים להם לחיים, אבל אף פעם לא משהו כזה".

בתום האימון האוהדים קיללו את המאמן אלי כהן שיצא לרכבו במגרש החנייה ושנראה מעט מבוהל מכל הסיטואציה. חלק מהשחקנים ספגו גם הם קללות. סדאייב וקאדייב נאלצו לעזוב את המקום בליווי של שני שוטרים ושל מאבטחים, שנסעו איתם ברכב ועזבו אותם רק אחרי שהם התרחקו מהמקום. אוהד שבעט בדלת הרכב של קורנפיין נעצר.

בין הסקאוט איתן מזרחי לבין כמה אוהדים נרשם עימות פיזי שכלל דחיפות. גם מזרחי וגם האוהדים כבר אמרו שהם מתכוונים להגיש תלונות הדדיות במשטרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראו מחויכים למרות ההמולה. סדאייב וקאדייב בליווי מאבטחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'יבראיל קאדייב, זאור סדאייב שחקני בית"ר ירושלים יוצאים מהאימון. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
התנפלו על הרכב. אוהדי בית"ר/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

שני הזרים החדשים יעברו בבקרת התקציבים ביום ראשון, אבל בכל מקרה לא נראה שסדאייב, החלוץ, יטול חלק במשחקים הקרובים מכיוון שהוא נפצע בתיקול עם קובי מויאל במשחק הידידות של טרק גרוזני נגד בית"ר ירושלים לפני כשבועיים וחזר לפעילות מלאה רק לאחרונה. הקשר קאדייב בעצמו לא נמצא בכושר משחק מלא, אבל עשוי להתלבש למשחק נגד עירוני רמת השרון ביום ראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסו להמשיך כרגיל. סדאייב וקאדייב היום בבית וגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק קורנפיין התראיין אחרי האימון לרדיו ירושלים, שם סיפר שגם הוא ספג בעיטות ברכבו עם היציאה ממתחם האימונים, ואמר: "למרות השבוע המאוד אינטנסיבי, מעניין וקצת מאכזב, אני מאוד אופטימי. צריך להסתכל בראייה קצת יותר רחבה. נכון שהטיימינג היה גרוע מאוד, וסביר להניח שהייתה לזה השפעה על התוצאה מול בני יהודה ושעכשיו אנחנו סופגים קללות ושירים ואיומים ונאצות ואפילו תקיפות מצד האוהדים שמתנגדים למהלך. גם אני יצאתי עכשיו ובעטו לי באוטו, אבל אני חושב שבית"ר עשתה איזשהו צעד שהוא הכרחי, כי לבית"ר לא תהיה תקומה אם לא נדע לעשות את זה".

"חשוב להבין שהנושא של המשחק מול אום אל פאחם היה באור הזרקורים ברמה הבינלאומית", הוסיף קורנפיין. "ושבשיחות שקיימתי השבוע דובר על סגירת מועדון בית"ר ירושלים אם הקריאות הגזעניות יימשכו בגלל דרישה של אופ"א. המטרה שלנו עכשיו תהיה לחבק אותם ולשמור עליהם ולתת להם תנאים כדי להצליח. גם השחקנים וגם אנחנו נעזור להם, ונצטרך עזרה גם מההתאחדות ומבתי הדין. לדוגמה אמרתי לדיין עמנואל סלע בדיון שהקריאות הגזעניות נבעו מצעד שעשינו. נצטרך עזרה גם מהמשטרה וממשרד המשפטים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחאה בעיצומה. אוהדי בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"די, גם איתי אתם רוצים לריב?". טלסניקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

איתמר בן גביר ייצג את ה'לה פמיליה'

פעיל הימין הקיצוני, יחד עם ארי שמאי יסייעו לארגון האוהדים של בית"ר למחות באופן חוקי כנגד צירופו של שני השחקנים המוסלמים צ'צ'נים סאדייב וקאדייב. בארגון הבינו בימים האחרונים כי המשטרה תעשה הכל בכדי לנקות את היציע ואוהדים נעצרים בכל יום גם ללא מחאות, הסתות וקריאות גזעניות ולאחר התייעצות פנו לפעיל הימין עורך דין איתמר בן גביר שייצג אותם מול המשטרה. הרזומה של בן גביר כעורך דין שנלחם עבור פעילי ימין שנעצרו על ידי המשטרה כולל עשרות זיכויים ופיצויים שניתנו על ידי המשטרה ובשל עובדה זאת הוא זכה לפנייה מאוהדי בית"ר.

בן גביר אמר היום: "אני מעמיד את עצמי לרשות אוהדי בית"ר. על פניו הדברים שעושה משטרת ירושלים היא עבירה על החוק וגם ההתנהגות של חלק מהגורמים בבית"ר ירושלים. מיום ראשון נתחיל לטפל בזה בצורה מסודרת ולא ניתן למשטרה לעבור על החוק ולעצור אוהדים שפועלים בצורה חוקית".

פעילי הימין הקיצוני מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר, ברוך מרזל ביציע אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"מעמיד עצמי לרשות אוהדי בית,ר. בן גביר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully