וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונדר: "בזמני רק חשבנו איך לחגוג את הניצחון בדרבי"

"את הפועל לא מדאיג שמכבי ראשונה", "אין שחקן בהפועל שחושש מהדרבי". מגן האדומים לשעבר בראיון לקראת המשחק

10 משחקי דרבי בליגה קיימה הפועל תל אביב בעידן אלי גוטמן וסיימה אותם במאזן נהדר של שישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. ביום ראשון, העוזר המיתולוגי יוסי אבוקסיס ינהל דרבי קריטי במיוחד עבור האדומים, שרחוקים שש נקודות ממכבי תל אביב המוליכה ומגיעים בסגל חסר ובכושר לא טוב. האם הקבוצה הנוכחית יכולה לשחזר את הישגי הקבוצה הגדולה של גוטמן? דני בונדר, כיום בוולגה הרוסית, מתייחס לסוגייה בראיון לוואלה! ספורט.

"בתור אחד שמשחק בדרבי מגיל 15 עוד בנערים ובנוער, אני עוד זוכר את ההטרפות שהיו בגילאים האלה לפני כל משחק. אני זוכר את הדרבי הראשון כאילו הוא היה אתמול. זה טירוף, זה שבוע חגיגי כזה, משהו מוזר עוטף את המועדון".

אלירן עטר, מכבי תל אביב, מול דני בונדר, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"זה שבוע חגיגי". בונדר מול עטר/ברני ארדוב

יש חשש בתור שחקן הפועל להפסיד במשחק?

"אני לא מאמין שיש שחקן של הפועל, לפחות בשנים האחרונות, שעלה לדרבי עם איזשהו חשש. אתה תמיד עולה עם התחושה שאתה הולך לנצח ולא חושב על האפשרות השנייה בכלל. אם מישהו בא עם מחשבה של הפסד זו בדרך כלל גם הקבוצה שתפסיד. מה יקרה במידה שנפסיד זו מחשבה שנעלמה בהפועל של השנים האחרונות. בתקופה שלי עלינו במחשבה אחת שהיא: איך חוגגים את הניצחון?".

המגמה בעיר משתנה לאט לטובת הצהובים

"אני חושב שזה עדיין לא התהפך. זה יקרה רק כשמכבי ינצחו כמה שנים כמו שאנחנו ניצחנו כמה שנים. הם מקום ראשון בטבלה ויותר משכנעים בתוצאות, אבל אני לא מגדיר את זה כמהפך עדיין. גם בשנים שלי תמיד מכבי היו חזקים, היו להם שחקנים טובים והיה להם יותר כסף וזה אף פעם לא עשה ההבדל בין שתי הקבוצות. היינו באים מוכנים וחדורי מוטיבציה ועשינו את העבודה. למשחק הזה לא משנה באיזה מצב היו שתי הקבוצות לפני ואף פעם זה לא שינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"לא חושב שיש הבדלים מקצועיים גדולים בין הקבוצות". אבוקסיס/מגד גוזני

עושה משהו להפועל שמכבי במקום הראשון?

"אני בטוח שלהפועל זה לא עושה כלום, זה לא מדאיג אותם ולא מפחיד אותם בשום צורה. כל עוד זה השליש הראשון של העונה ואין הבדל של איזה 20 נקודות, אין לזה משמעות. כשאתה בא למשחק הזה במיוחד זה ממש לא משנה. לא מדאיג את הפועל איך הם נראים ואיך מכבי נראים. הייתי במצבים שמכבי היו מעלינו בטבלה וזה לא שיחק תפקיד בכלל".

אבוקסיס צריך בכלל להתאמץ ולהטריף את השחקנים במשחק כזה?

"לא חושב. האווירה סביב המועדון מספיקה להטריף את השחקנים גם ככה. כולם אומרים 'מי שלא בא מוטרף לכזה משחק לא במקצוע הנכון'. בתור אחד שעבד עם יוסי כמה שנים, הוא יודע את העבודה, יכוון אותם על המגרש וייתן להם את ההוראות. לגבי השאר, האווירה של המשחק תעשה את זה לבד. במשחקים כאלה אתה לא מרגיש את הרגליים ולא נגמר לך הכח מהאנרגיות מסביב".

רועי גורדנה הפועל תל אביב מול אלירן עטר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הקישור האחורי של הפועל השתנה מאוד". גורדנה/ברני ארדוב

יש משהו שדומה ברוסיה מבחינת אמוציות בין שני מועדונים?

"ברוסיה זה קצת שונה כי שם כמעט כל משחק שני הוא דרבי. אין טירוף כזה ברוסיה כמו בדרבי התל אביבי. יש קבוצות שיש יריבות חזקה ביניהן, אבל לא בעוצמה הזו של הדרבי. זה באמת משהו מיוחד ולא סתם כל שחקן זר שמגיע לאחד המועדונים מבין מהר מאוד את חשיבות המשחק הזה. אני חושב שגם הזרים שהגיעו השנה יבינו כמה המשחק הזה מיוחד אחרי שהם ישחקו בו, למרות שהם היו בכל מיני מקומות אחרים, כי טירוף כזה וקשה לי להאמין שהם חוו משהו כזה במקום אחר".

באמת הדרבי הוא מעל הכל עבור האוהדים האדומים? כלומר, גם על חשבון אליפות?

"כשאתה מנצח דרבי, אתה הולך לפחות שבוע בתחושה מטורפת. אי אפשר להסביר את זה במילים. לראות את האוהדים מצפים לזה כל כך ואחר כך לפגוש אותם כשאתה יורד מהמגרש זו חוויה מסוג אחר ולא כל שחקן זוכה להרגיש דבר כזה בקריירה שלו. לאוהדים זה הכל, זו אפילו לא אותה הרגשה שהם לוקחים אליפות, הם באמת מעדיפים לקחת דרבי תמורת כל תואר באירופה או אליפות. מאוד קשה למצוא להרגשה הזו תחליף".

מגן הפועל תל אביב דני בונדר. ברני ארדוב
"המשחק של מכבי לא הרבה יותר מהמשחק של הפועל". בונדר/ברני ארדוב

מקצועית איפה נקודות התרופה של הקבוצות?

"אני לא חושב שיש הבדל גדול מקצועית בין הקבוצות. המשחק של מכבי לא הרבה יותר טוב מהמשחק של הפועל. לשתי הקבוצות יש שחקנים טובים ושחקנים שיכולים להכריע משחקים. בכזה משחק כל התיאוריות ודיבורים על עצירה של שחקן כזה או אחר לא תופסים. הקישור האחורי של הפועל השתנה. זה לא אותו קישור שהיה בהפועל בשנים האחרונות וזה מה שיקבע את גורל המשחק - איזו קבוצה תהיה דומיננטית יותר ואגרסיבית יותר במרכז השדה. המאצ' אפ בין גורדנה ודג'מבה דג'מבה לבין אלברמן וראדי יכריע את המשחק".

בהפועל יש תלונות על עייפות ועומס משחקים, זה משהו שמורגש במשחק כזה?

"ממש לא, יצא לי לעקוב אחרי כל מיני אוהדים בפייסבוק שרשמו שהפועל צריכה את הדרבי בכדי להתרומם, הגיע הזמן לדרבי כי אנחנו לא נראים טוב. למשחק כזה אתה לא בא עייף ולא משנה מה יש לפני. יש צוות רופאי ומאמן כושר הכי טוב בארץ ואני מאמין שלמשחק הזה הם יבואו עם כוחות".

היית מוכן לחזור לאיזה דרבי אחד?

"יש לי עוד כמה שנים טובות לשחק. אני מאמין שאני אספיק לשחק עוד דרבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully