וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחקנים ירדו עלי שאני ממשיך להתאמן"

ההשפלות של טביב, הפער האנושי הענק בין שירזי לגוטמן, ומה לא בעצם. מהראן לאלה מתאר לכם פרט אחרי פרט מה קרה לו ולהפועל תל אביב העונה. ראיון קשה במיוחד

אחרי ארבע שנים בהפועל תל אביב ועם לא מעט רגעי אושר, מהראן לאלה עוזב את המועדון האדום. נכון לעכשיו, לפחות. העונה האחרונה הייתה בשבילו סיוט. מעמדו נרמס, כבודו נשחק, שמחת המשחק שלו נפגעה – היום הוא פותח הכל באמת. "אף פעם לא באתי בדרישות להפועל", אומר החלוץ. " אני לא אלכלך על הפועל אף פעם כי הפועל זה לא רק טביב, הפועל זה אוהדים שאני מת עליהם ומועדון שאני גדלתי ופרחתי בו ואין לי מלה רעה אחת. אני רק שואל את טביב - מה עשיתי לך שאתה מתנהג אליי ככה? אני והחבר'ה הבאנו רק כבוד, כל המצב הזה וההשפלות שהגענו אליהם, שווים לך את הכסף?".

מהראן לאלה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"שאלתי את טביב: מה עשיתי שאתה מתנהג אלי ככה?" מהראן לאלה/ברני ארדוב

כמה זמן אתה מסתובב עם התחושה הזאת?

"שמרתי בבטן המון ויש לי תחושות מעורבות. מצד אחד המועדון נתן לי המון, מצד שני אני מאוד מאוכזב ופגוע. עד לפציעה הגדירו אותי בין חמשת השחקנים הבכירים של הקבוצה. הם יזמו לשדרג לי את החוזה, הם יזמו שיחות איתי ועם המנהל האישי שלי פואד, הם הבטיחו מענק לליגת האלופות וגם יזמו את המקדמה של 300 אלף שקל ולא 200 כמו שאומרים. ובתוך חודש ימים כבר סגרנו כמעט את כל הפרטים שאני אפילו הייתי נוכח. שחקנים אז קיבלו סכומים גבוהים מאוד והיה מגיע לי לקבל מה שמקבלים אחרים. אני לא הייתי מעורב בזה ומי שדיבר איתי זה לובין וקצרה, שרצו שאסגור את זה כמה שיותר מהר לחמש שנים ואמרו שהפערים לא גדולים. הסכמתי והם אמרו שתוך חודש שזה ייסגר. אחרי זה הם טענו שפואד מתעקש והפכו את קובי סידי למגשר ולא רצו לשבת עם פואד. פואד אמר לי 'אין לי בעיה שתלך, אם יסגרו לפי מה שאני סיכמתי איתך. אני לא רוצה שתחתום להם על מקדמה ולא על כלום. אם נותנים לך כפי שהתחייבו 300 אלף שקל, אתה לוקח 300 אלף שקל. אם רוצים לתת חוזה כפי שסוכם אז אין בעיה, אתה לא חותם על כלום'. ואז זה כנראה פגע בהם שפואד התעקש. אמרו לי, 'תרגיע את פואד אנחנו נסגור את העניינים'. מה קרה אחר כך? פתאום זה הפך להלוואה וכל מיני שטויות כאלה".

אתה חושב שזה בגלל הפציעה?

"לא. אני זוכר שטביב יצא לתקשורת ואמר שהוא רוצה את לאלה להרבה שנים. ואם הוא אומר את זה כשהוא יודע את הדרישות של פואד, אז מה זה אומר? אני עד הרגע הזה לא יודע להסביר את זה ואת מה שנעשה. אני לא יודע לומר אם הוא שקרן או לא, אני פשוט מאוד מופתע, זה פשוט מתסכל אותי. אני לא יודע מה עשיתי רע להפועל שאני צריך להרגיש לא טוב. השנה יכולתי לשחק גם עם תמוז וגם עם דמארי. אני מכבד את כל החברים שלי בקבוצה, אבל הרגשתי שגם לי היה מקום. אני מרגיש טוב ויש לי ביטחון וראוי לשחק. אני לא רוצה להיכנס לזה ולומר דברים קשים, את מה שיש לי אמרתי לשירזי ולכל מי שצריך בארבע עיניים. אני לא כופה את עצמי על אף קבוצה ואשחק איפה שיהיה לי טוב. יש לי הצעות מהארץ ומאירופה, אני לא אחזור בחיים למצב של אי נעימות כמו בשנה האחרונה. עוד דבר אחד שלמדתי הוא שאני לא אתערב לפואד בשום דבר יותר. הפוליטיקה הזו לא בשבילי. לא כל שחקן שלא היה מקבל משכורת ארבעה חודשים היה בא ככה לאימונים ומשקיע. אני מרגיש פראייר, פשוט הייתי נאיבי".

יכול להיות שטביב לא מאמין בך?

"לא חושב. לא שיחקתי בגמר גביע, אבל כשהוא ירד הוא לחץ לי יד וחיבק אותי וגם אני אותו. אני לא כמו אחרים - לא שומר טינה ולא עושה ברוגז. אנחנו קודם כל בני אדם. לחצתי לו יד למרות שהוא לא נותן לי משכורת. לא מגיע לי מה שאני מקבל מטביב ואני לא יודע למה הוא עשה את זה. אני חושב שאם טביב היה מתקרב לחדר ההלבשה ומדבר עם אנשים, הכל היה אחרת. אם הוא היה מדבר איתי, עם טועמה, עם שי אבוטבול, עם ידין, הכל היה אחרת. אלה שחקנים שלך, אנשים שעובדים אתך. יש משהו מוזר פה. מה שקורה עכשיו זה כבר לא ספורט, זה לא כדורגל, אני מגנה את זה ואת כל התופעות האלה".

מאיפה המחשבה שזה לא מקצועי?

"זה לא טוב ששחקן מדבר ככה על עצמו כי אף אחד לא יאמין לו, אבל אני מרגיש שאני מוכיח את עצמי בעיקר באימונים. בחודש האחרון נאמר לי גם שהייתי שחקן החודש ועדיין לא שותפתי אפילו בגמר. זה משחק שכל שחקן רצה לשחק בו. אצל גוטמן הייתי פצוע בגמר הגביע והייתי כשיר ל-10 דקות, אז הוא נתן לי את הכבוד להיכנס. זה היה כדי להראות לי כמה הוא אוהב אותי ומעריך אותי. הייתי פצוע חודש וחצי לפני המשחק המפורסם עם חיפה, גוטמן קרא לי ואמר לי שאני אקבל זריקה ואשחק. הוא לקח אותי לחוף, עשה לי אימון וקרע אותי, אבל הרגשתי מחויבות. אמרתי שגם אם אתאבד על המגרש עם שתי זריקות, אני משחק. עובדה שזה עבד וזה היה שער ומשחק הכי משמעותיים לאליפות".

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. נמרוד סונדרס
על טביב: "אני לא יודע לומר אם הוא שקרן או לא, אני פשוט מופתע, זה מתסכל אותי"/נמרוד סונדרס

באיזשהו שלב האשימו כמה שחקנים בכך שהם עושים בלגן במועדון, ושמך שורבב לרשימה.

"אני חי בחדר הלבשה. אין שחקן אחד שרצה לעשות בעיות. בסך הכל רצינו שיהיה הכי טוב. פשוט, הנתק בין טביב ואנשיו, שלא הייתה להם סמכות לקבוע, יצר בעיה אמיתית. אתה צריך במועדון אבא לדבר ולתקשר אתו. אני עד הרגע הזה לא מבין איך במועדון כזה גדול אין דרך. עם כל כך הרבה כסף שנכנס, כסף שלא חלמו עליו. לא אני והחברים שלי הורדנו את המועדון למצב הזה. מי שהאשים אותי פעם בדבר הזה עשה טעות קשה. אם אני אחד כזה, אז איך זה שלא קיבלתי ארבעה וחמישה חודשים משכורת ולא עשיתי בעיות? נתתי את הנשמה שלי עד לקטע ההוא, שזה לדרוך על השחקן ולהשפיל אותו, להכניס שחקן נוער במקומי במשחק נגד קרית שמונה שאפשר לנצח אותו, ואני בכלל לא נכנס. גם אם מאמן רוצה לעשות איזה משהו, צריך לקרוא לשחקן ולדבר איתו במצב כזה. זה הקטע היחיד שלא יכולתי להתאפק והגבתי. הם קישרו את הדברים של פואד עם מה שאני אמרתי, ונתנו קנס של 15 אלף שקל. לא יודע על מה. לא מקבל משכורת, אבל קנס כן".

למה לא ביקשת לעזוב בינואר?

"כן ביקשתי לעזוב. ביקשתי מקשטן, אבל הוא לא שיחרר אותי. הלכתי לקשטן אישית וביקשתי. פואד פנה לדורון אוסידון וביקש ממנו בסוף העונה כבר לשחרר אותי, הייתה לי קבוצה, ודרור אמר לו שאין על מה לדבר. אף פעם הם לא אמרו לא רוצים, אלא תמיד "ניפגש בעוד שבוע", "נסגור עוד כמה ימים" וכאלה. הבעיה היא שלא היה באמת עם מי לדבר כי לא היה להם כח אמיתי. אני מנסה להבין איך הצלחתי לשרוד שנה שלמה במצב הזה".

לא כאב לך לראות שמשלמים 1.5 מיליון יורו על עומר דמארי וכאלה?

"זה מה ששאלתי כל הזמן. זאת זכותם. אבל הם משלמים על אנשים שעוד לא הגיעו למועדון ורבים איתי על גרושים. אני בין השחקנים הבכירים שהביאו את כל הכסף הגדול שנכנס למועדון הזה. לא מגיע לי פיצוי? אם מגיע לי מענק על ליגה אירופית של 40 אלף שקל, אז תעשה חישוב. אם הרווח של הליגה האירופית היה שבעה מיליון ושל הצ'מפיונס היה 70 מיליון, אז מגיע לי 400 אלף שקל מענק כפי שהבטיחו לנו. צריך לשלם לשחקן את מה שמגיע לו. תכל'ס הרגשתי שאני מבקש נדבות ולא מתייחסים אליי. קח דוגמה - עשיתי את הניתוח שלי בקופת חולים, וחזרתי לשחק לפני ברק יצחקי שנפצע אז במכבי. ברק יצחקי מקבל חוזה פי חמישה ממני, נותח בברצלונה, חזר ונתנו לו את הבמה רק כדי לחזור לעצמו כי מחזיקים ממנו ומאמינים בו. אני הרגשתי לבד".

מאמן הפועל תל אביב דרור קשטן. ברני ארדוב
"הלכתי לקשטן אישית וביקשתי להשתחרר. פואד פנה לדורון אוסידון וביקש ממנו לשחרר אותי, דרור אמר שאין על מה לדבר"/ברני ארדוב

בסך הכל סיפרו לך סיפורים?

"כל מה שדרשתי מהפועל תל אביב מגיע לי ואני אשיג את כל מה שמגיע לי. אני שחקן שנתן למועדון הרבה יותר ממה שקיבלתי ממנו. ואני לא מצטער על זה, כי המועדון נתן לי את הבמה ויש לו חלק גדול בעלייה שלי אבל כנראה שההנהלה בראשות טביב לא רצתה אותי. חבל שהוא לא אמר לי את זה, היינו מוצאים פתרון. למה להחזיק אותי בכוח? היתה לי הצעה מקבוצה לא פחות גדולה מהפועל תל אביב שהמאמן שלה מאמין בי, ולא שיחררו אותי. לא נתנו לי דקות משחק, לא נתנו לי משכורת וסתם סבלתי בשנה הזאת".

ושחקנים אחרים שלא היו מקבלים משכורת היו מפסיקים לשחק?

"היה שלב שהם אפילו ירדו עליי שאני ממשיך להתאמן, אבל אני לא חושב שזאת הדרך. אני מקצוען ואני משחק גם בשביל עצמי ולא רק בשביל ההנהלה והמועדון. חבל שפשוט לא אמרו לי בכנות שלא רוצים אותי והיינו מחפשים פיתרון. למה להושיב אותי על הספסל? הוא יכול להגיד שהוא לא מתערב למאמנים, אבל ברגע שמאמן רואה ששחקן לא מקבל משכורת הוא מבין מה זה אומר מבחינת הבעלים ופועל בהתאם. אני לא החרמתי אימון אחד וגם ההתפרצות האחרונה שלי זה לא מה שצוטט בתקשורת. כשיש יש מה לומר למאמנים אני אומר להם את זה בפנים. אני אומר להם שמגיע לי יותר דקות משחק ואני צריך לשחק. אף פעם לא אמרו לי "אתה לא מספיק טוב", "אתה צריך להשתפר", גם קשטן וגם שירזי אמרו לי תמיד שאני צריך לשחק וזה יגיע ואף פעם לא העירו הערה מקצועית".

אתה מבין את המחאה של הקהל?

"אני מבין אותה ואני חי את המצב. יש נתק אדיר בין הקהל, השחקנים והמועדון כולו עם טביב. אם טביב היה יותר קרוב ומנסה לחיות את המועדון היה עושה שינוי. הוא הבעלים והוא החליט לעשות דברים בדרך שלו. לא יכול להיות שיש כזאת איבה מצד אחד. זה לא צד אחד, תמיד האחריות נופלת על מי שמוביל את המערכת. אני חושב שטביב יכול היה לעשות דברים אחרת, אבל אני לא מסכים עם ההתנפלות על המשפחה שלו ועליו. אלימות זאת לא הדרך ואני מגנה אותה, אבל יש סיבה לכל דבר. רוב האוהדים של הפועל הם אנשים הגונים וטובים, נותנים אהבה ומקבלים, ואני לפעמים קורא דברים שלא מתאימים להם. הבעיה היא שברגע שמאבדים שליטה אז הקומץ הקטן ואפילו כאלה שהם לא אוהדי הפועל מוסיפים למדורה, אבל מי שצריך לעצור את זה הם גם אוהדי הפועל וגם טביב עצמו".

אוהדי הפועל תל אביב מניפים שלטים נגד אלי טביב. ברני ארדוב
"אני חושב שטביב יכול היה לעשות דברים אחרת, אבל אני לא מסכים על ההתנפלות על המשפחה שלו ועליו. אלימות זאת לא הדרך ואני מגנה אותה, אבל יש סיבה לכל דבר"/ברני ארדוב

אתה מבין את הסכסוך בין אבוטבול לטביב?

"יש לנו בעיה דומה. אני יודע מה הובטח לו קודם. באיזשהו שלב בן אדם יכול לאבד שליטה שהוא מרגיש שהוא לא מקבל את מה שסגרו איתו. כמו הסיפור שלי - בוא תגיד לי 'לא' ותשחרר אותי. לא יכול להיות שאני שולח נציג, סוגרים דברים ואחר כך אומרים לא. לא מתנהלים ככה. לא יכול להיות שעושים מסיבת עיתונאים עם דורון אוסידון ואבוטבול ואחרי זה אומרים עוד פעם לא. במקרה של אבוטבול יש כבר חתימה עם דורון על השינוי בהסכם. אני לא יכול לדעת איך אבוטבול מגיב אבל אני מבין אותו, זאת הפרנסה של הילדים שלו. מה זה חוזה? מתי שנוח להם? יש גם דברים מעבר לחוזה. אתם רוצים לשנות חוזה תשנו, לא רוצים אל תשנו אבל אל תתפסו אותי כבן ערובה? יש חוזה בבקרת התקציבים והוא בן ערובה שלא יכול ללכת. אם אתה לא רוצה תגיד לו שאתה לא רוצה לשדרג אותו ושיילך להביא קבוצה. לא יכול להיות שכל הזמן הוא נוסע למיאמי, יש נתק ואין עם מי לדבר ואף אחד לא נותן תשובות?"

לפני ארבע שנים דשדשת בליגה הלאומית, האמנת שתהיה היום עם אליפות, שלושה גביעים וכמעט הופעה בליגת האלופות?

"אני תמיד חולם. איך שהתחלנו בהפועל תל אביב, אם היית שואל אותי שנגיע למקום השני הייתי אומר לך שזה בסדר, אבל בשנה השנייה הגיע לנו להגיע לטופ עם הדאבל וכל התארים. בלי הבלגן השנה היינו לוקחים בהליכה את האליפות. בליגה החלשה הזאת, אם הייתי מקבל דקות משחק והייתי מבקיע פחות מ-20 שערים, הייתי מתאכזב מעצמי. השנה הזאת היא פספוס גדול להפועל תל אביב".

יש סיכוי שבכל זאת תישאר בהפועל תל אביב?

"אני יודע שבהפועל כן רוצים אותי. אבל זה לא מספיק שירצו אותי כי אתה רואה לאיפה הגענו. במקרה כזה צריך קודם כל לפתור את הבעיות וחילוקי הדעות. צריך לראות איזה הפועל הולכת להיות. אני רוצה לשחק בקבוצה גדולה ומגיע לי לשחק בקבוצה גדולה. כמו שהפועל הולכת להיות לא נראה שהרבה שחקנים ירצו להיות. זה לא מספיק שהפועל מועדון גדול, גם בית"ר ירושלים היה מועדון גדול. אני אישית חולם לשחק בחו"ל, אני שחקן חופשי ואני רוצה למצות את האופציה הזאת עד הסוף ורק אם לא אצליח אז כמובן יש לי הרבה הצעות בארץ ואשחק איפה שהכי ירצו אותי. נשארו לי עוד 10 שנים לשחק כדורגל ואני רוצה ליהנות בהן מכדורגל כי זה הדבר שאני הכי אוהב בחיים".

בהפועל תל אביב מסרבים להגיב לדברים.

התחנה הבאה של לאלה: הפועל באר שבע?

אוהדי הפועל תל אביב גם נגד ההתאחדות לכדורגל

מהראן לאלה שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
"בלי הבלגן השנה היינו לוקחים בהליכה את האליפות. בליגה החלשה הזאת, אם הייתי מקבל דקות משחק והייתי מבקיע פחות מ-20 שערים, הייתי מתאכזב מעצמי". לאלה אחרי שער/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully