וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי המושבה: נציגי ההתאחדות יגיעו לדיון בבית משפט

עמותת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי משפטי) הביאה לדיון נוסף בדחיית עונשה של מכבי פ"ת שייערך ביום ב'

בעוד שבקשתן של הפועל חיפה, מ.ס. אשדוד והפועל ראשון לציון לקיים דיון נושא בנוגע לעונש הפחתת הנקודות של מכבי פתח תקוה נדחתה היום (שישי), נודע כי נציגי ההתאחדות לכדורגל דווקא כן ייאלצו להופיע בבית משפט אזרחי על מנת לדון בנושא. הדיון יתקיים ביום שני בבוקר, זאת בשל הבקשה שהגישה תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי משפטי) באמצעות עורך דין אפי מיכאלי.

"עד כה לא דן בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בשאלת מהותו של המבחן המשפטי לקביעת העיתוי - אם קיים כזה - בו הופכת החלטת בתי הדין המשמעתיים של ההתאחדות לכדורגל בישראל בדבר הפחתת נקודות לקבוצות המעורבות בהליך משמעתי לכזו שמשפיעה על המאבק הספורטיבי המצוי בשלבי ההכרעה", נכתב בין היתר בבקשה של תנועת אומ"ץ.

בין היתר, בחנה התנועה את "עיתוי השתתו של העונש במהלך עונת המשחקים" ("האם השתתו של עונש הפחתת נקודות במחזור העשרים לעונת המשחקים הנוכחית אינו "משפיע על המאבק הספורטיבי המצוי בשלבי ההכרעה" ולעומת זאת השתתו של עונש דומה במחזור העשירים וחמש לעונת המשחקים הנוכחית יחייב דחיית העונש לעונת המשחקים הבאה שכן הוא "משפיע על המאבק הספורטיבי המצוי בשלבי ההכרעה""), מקומה של הקבוצה בליגה בעת השתת עונש הפחתת נקודות, השתתם של עונשים קודמים של הפחתת נקודות במקרים אחרים בעונת המשחקים מספר הנקודות המופחת, ועוד.

לצורך הדוגמא, הביאו בתנועה את עונש הפחתת שתי הנקודות של בית"ר ירושלים משלהי חודש ינואר 2012: "... הוחלט לדחות את ערעורה של קבוצת בית"ר ירושלים על עונש הפחתת 2 נקודות שהושת עליה וזאת על-אף שבאותה העת היתה נתונה במאבקי תחתית וניתן היה לסבור בעת ההיא שהיא נתונה בסכנת ירידה וכי יש בהחלטה בכדי להשפיע על המאבק הספורטיבי המצוי בשלבי הכרעה... באופן תיאורטי, גם כיום מצויה קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים בסכנת ירידה. בתרחיש לפיו תפסיד בכל מחזורי הליגה שנותרו והקבוצות האחרות הנאבקות בתחתית הליגה ינצחו במחזורים אלה, תעמוד קבוצת בית"ר ירושלים בפני סכנת ירידה. אם תרחיש זה יתקיים, החלטתו של בית הדין העליון מיום 17 בינואר 2012 יש בה כדי להשפיע על המאבק הספורטיבי המצוי בשלבי הכרעה".

עורך דין אפי מיכאלי הינו ראש תחום הפרטה ורגולציה במרכז במרכז האקדמי למשפט ועסקים רמת גן.

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully