וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב הלל: "העצורים הם לא אוהדי הפועל תל אביב"

11.3.2012 / 13:20

הסתיים הדיון בבית הדין על האירועים האלימים בדרבי. הלל: "אין לנו אחריות משפטית". השופט משיח: "הרגשתי שרוצים לפגוע בי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

מנהל הפועל תל אביב יעקב הלל וושחקני הקבוצה, סלים טועמה ואביחי ידין, הגיעו הבוקר (ראשון) לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בעניינם בעקבות האירועים במשחק נגד מכבי תל אביב ביום שני שעבר. על פי התקנון, הקבוצה לא הייתה יכולה להתייצב לדיון עם עורך דין והיא תוכל לעשות שימוש בכזה רק אם תחליט להגיש ערעור על החלטת בית הדין.

כזכור, לקראת סיום המשחק ספגו טועמה וידין כרטיסים אדומים אחרי עימותים מילוליים ופיזיים עם שופט המשחק מנשה משיח, ולאחר שריקת הסיום השליכו למגרש אוהדי הפועל מוטות פלסטיק, כוסות שתייה, שקיות גרעינים ועוד במשך דקות ארוכות.

לקראת הדיון העמידה ההתאחדות לכדורגל כוחות אבטחה גדולים מהרגיל מחשש להתפרעויות, אך למקום לא הגיעו אוהדים. הדיון התקיים בפני שלושה דיינים: עמנואל סלע, חיים אלחדיף וישראל שמעוני. לדיון הגיעו גם מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר ושופט המשחק מנשה משיח. הדיינים אמרו שהם שואפים להגיע לגזר דין כבר היום.

יעקב הלל (מימין), סלים טועמה, אביחי ידין, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הגיעו לדיון עם נוכחות גדולה של כלי תקשורת. הלל, טועמה וידין/ברני ארדוב

יעקב הלל פתח ואמר: "הפועל תל אביב מוקיעה ודוחה בשאט נפש את מה שקרה במשחק. אנחנו כופרים באישום באופן כולל ביותר. כל מה שקרה הוא פועל יוצא של התנהלות במשך תקופה ארוכה. אלה שנעצרו הם מתפרעים ולא אוהדים של הקבוצה. אין לקבוצה אחריות משפטית עליהם. אני מאשר שהדברים קרו אך אנחנו לא אחראים עליהם. לא היתה דרישה של המשטרה שלא נענתה. מבחינתנו נעשה כל מה שצריך להיעשות כדי שהמשחק יעבור בשלום. יש אוהדים שרוצים לפגוע בכוונה בהפועל תל אביב".

הדיין שמעוני שאל: "מי מכר מנויים לאוהדים האלה?".

הלל השיב: "אנחנו מכרנו להם וצריך למצוא פתרונות כדי שדברים כאלה לא ישנו. יש המון אוהדים טובים להפועל תל אביב ואי אפשר להשליך ממקרה כזה או אחר על כלל האוהדים".

הבא לדבר היה סלים טועמה, שכאמור הורחק לקראת סיום המשחק. הקשר הוותיק אמר: "קודם כל אני רוצה להתנצל בפני שופט המשחק שנמצא כאן. זה לא ראוי ולא מכובד. זה לא מתאים לאופי שלי. יש לי הרבה כבוד כלפי השופט וההתפרצות שלי היתה בכדי לקבל תגובה מהשופט על מה קיבלתי צהוב שני. אני לא מבין איפה כאן יש העלבה. ההתפרצות שלי לא היתה מכובדת ועל כך אני מתנצל".

סלים טועמה התייחס לטענות כי פלט דברים לעבר השופט והוסיף: "לא זוכר שאמרתי דברים כאלה. אחרי האדום ירדתי למנהרה ושם נשארתי עד שריקת הסיום. חזרתי לכר הדשא רק אחרי שריקת הסיום".

אביחי ידין אמר: "לא ניסיתי לפגוע בשופט. לא הייתי צריך לרוץ למגרש אחרי המשחק. אני יודע שטעיתי. רק רציתי לדעת על מה קיבלתי את האדום. לא היה שום נסיון לפגוע. עמדתי ולא נגעתי בו. לא זזתי ולא ניסיתי לפגוע בשופט".

על האשמות השופט לגבי ההתפרעות אחרי האדומים אמר ידין: "לא נגעתי בשופט ולא אחזתי בו מאחור. עמדתי ליד השופט ולא אמרתי לו שהוא בושה. ירדתי למנהרה אחרי האדום, חזרתי לכר הדשא רק אחרי שריקת הסיום".

השופט משיח סיפר: "הרגשתי שרוצים לפגוע בי. הרגשתי שאם אני אהיה לבד, אפגע. רק שחקנים והצוות מנעו פגיעה בי. במחצית השנייה, ככל שהדקות נקפו, הרגשתי שהקהל מביע את מחאתו בצורה ישירה לתגובות השחקנים כולם, ולא רק כלפי השניים האלה. כל דקה במשחק כשהתקרבתי לשער 5-4, הרגשתי שאני יכול לספוג כוס שתייה. בנוגע לאירועים הספציפיים האלה, לא חושב שהייתי פועל אחרת".

דייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ישראל שמעוני (שמאל), חיים אלחדיף (מרכז), עמנואל סלע (ימין). ברני ארדוב
מה יהיה גזר הדין? הדיינים שמעוני/ברני ארדוב

בתום הדיון יצא יעקב הלל לכלי התקשורת ואמר: "התחושה לא קלה. כל מה שקרה סביב המשחק הזה יצא מכל פרופורציה וההמולה התקשורתית יצרה הד מאוד גדול. לראייה כמות התקשורת כאן וגם העובדה שבדיון נכחו שלושה דיינים ולא אחד. זה נראה כאילו אביחי וסלים מועמדים לגזר דין מוות. צריך לחשוב טוב, אנחנו מתעסקים פה בספורט והשחקנים התנצלו. ברגעים כאלו לפעמים החמצן לא עולה לראש ועושים טעויות. ראיתי מקרים הרבה יותר קיצוניים שהסתיימו בצורה אחרת. אני מקווה שהחלטת הדיינים לא תושפע מההמולה התקשורתית".

הלל המשיך: "אלפי אוהדים לא צריכים לסבול מזה ששלושה-ארבעה מביעים את המחאה שלהם. כדורגל צריך להיות משוחק מול קהל וצריך למצוא פתרונות יצירתיים כדי שהקהל יהנה ולא יקרה מצב שאותם אנשים ששילמו ממיטב כספם, לא יוכלו לראות את הקבוצה".

המנהל הוסיף: "ראיתי מספר פעמים את המשחק ואת הארועים. יש לנו יועץ משפטי מהטובים בארץ. הוא ניסח את כתב ההגנה שלנו. הטיעון שלנו הוא טיעון ברור: אנחנו אמורים להתנקות מכל ההאשמות כלפי הקהל כי בסופו של דבר ראינו שיש מספר אוהדים שרוצים לפגוע מסיבה כזו או אחרת ואסור לתת להם את הפריביליגה הזו. הגיע הנזמן שההתאחדות, הדיינים וכולנו, נעשה מהלך בכל קבוצה - לאו דווקא בהפועל תל אביב - שאותם מתפרעים יקבלו את העונש המגיע להם. העונש מבחינתי צריך להיות יצירתי. אולי לתת להם סדרת חינוך, שיבואו להרצות במקומות מסוימים. כל דבר שימנע מאותם אנשים לפגוע בקבוצה".

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully