וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מתכוונים אוהדי הפועל תל אביב עם שירי השואה?

דוד פרנקל

27.10.2011 / 11:30

דוד פרנקל ממשיך לחלץ את האמת ממרואייניו. ובמדור הסאטירי: ק. הפעיל באולטראס הפועל תל אביב על שירי השואה למכבי ומה באמת מרגישים אלו שעושים זאת

שלט של אוהדי הפועל תל אביב במהלך משחק מול בני יהודה. ברני ארדוב
אל תשפטו אותם, תנו להם לדבר, תאמינו לנו שתשתכנעו/ברני ארדוב

ק., אוהד מושבע של הפועל תל אביב ופעיל בארגון האולטרס, מה קורה?

הכל טוב. מתכוננים למפגן מחאה במשחק הקרוב, הולכת להיות הפקת על.

המאבק שלכם בהתאחדות ובאלי טביב הוא נושא מרתק, אבל הזמנו אותך כדי לדבר על עניין אחר. בעקבות כתובות הנאצה וצלבי הקרס שריססתם בבלומפילד, קיוינו שנציג של אוהדי הפועל יסביר סוף סוף: מה הקטע שלכם עם השואה?

אשמח לענות לך, אבל יש משהו מאד לא מכובד בניסוח השאלה. מה זה "הקטע עם השואה"? השואה היא לא "קטע", היא פרק מחריד בתולדות עם ישראל והאנושות.

אני מסכים איתך ומתנצל, אבל נדמה לי שזו בדיוק האשמה שמפנים כלפיכם, שאתם מכניסים את המושג הנורא הזה, האיום מעבר לכל דמיון, לתוך הקשר של שנאה ספורטיבית. זה פוגע ברגשותיהם של הרבה מאד אנשים.

קודם כל, אני מבקש סליחה מכל מי שנעלב מהדברים שלנו, חוץ מאוהדי מכבי תל אביב כמובן. ברור שאין לנו כוונה לפגוע ברגשות הציבור. דבר שני, אנחנו מודעים לזה שמאשימים אותנו בזילות השואה, אבל זו האשמת שווא שנובעת פשוט מאי הבנה.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חבר'ה, אתם חייבים להבין - זה לא שהם מזלזלים בשואה, הם פשוט תומכים בהשמדתכם/ברני ארדוב

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

איזו אי הבנה יכולה להיות פה? הרי אתם מאד מפורשים: מרססים צלבי קרס באופן עקבי עוד משנות התשעים, צועקים "שואה למכבי" במשחקי כדורגל וכדורסל, המילה "נאצים" לא בדיוק זרה ללקסיקון שלכם, אוהדים שלכם צולמו מצדיעים במועל יד...

בדיוק, אנחנו עקביים בנושא הזה כבר כמעט עשרים שנים, אבל רוב הציבור פשוט לא מבין אותנו. אנשים חושבים שאנחנו סתם זורקים מלים כמו "שואה", "השמדה" ו"רצח עם". על סמך ההנחה השגויה הזו, הם מסיקים שאנחנו לוקחים את האסון של עם ישראל, את פשע השנאה הכי גדול בהסטוריה, ומשווים אותו לשינאה רגילה בין אוהדי ספורט. האמת, גם הילדים שמצטרפים אלינו לשער חמש לא קולטים את העניין בהתחלה וצריך להסביר להם כמה פעמים עד שהם מבינים.

מבינים מה, בדיוק?

שאנחנו מתכוונים לזה.

מתכוונים למה?

לכל מילה. ש"שואה למכבי" זה לא סתם שנאה, אלא כוונה אמיתית וכנה שלנו, משהו שאנחנו אומרים מכל הלב.

סליחה, אבל תצטרך להסביר עוד כי אני באמת לא מצליח לעקוב.

אתה לא יודע מה זו "שואה"? אנחנו רוצים שכל אנשי מכבי תל אביב - אוהדים, הנהלות, שחקנים, מאמנים, אפסנאים, כדורגל וכדורסל, כדורעף ושחמט - כולם כולל כולם, עם המשפחות שלהם, יושמדו. יש לנו תכניות מדוקדקות איך לאתר אותם, לרכז אותם, להוביל אותם למחנות מיוחדים. שואה, נו.

מצד אחד, מרשים שאתה מצליח להתבדח מבלי לחייך. מצד שני, זו באמת הבדיחה סרת הטעם ביותר ששמעתי אי פעם.

תודה, אבל אני לא צוחק איתך. אנחנו עובדים על הרעיון הזה כבר שנים. ריכזנו עשרות אלפי שמות מכביסטים, יש לנו אחראים לכל חלק בתהליך. חילקנו בינינו את התפקידים ואנחנו ממשיכים לאמן ולהכשיר אוהדים אדומים חדשים כדי שכשיבוא היום ותגיע ההזדמנות, נהיה מוכנים.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אנחנו, מופת לקומוניזם, נושאי הפטיש והמגל - לנו אתם יכולים לקרוא גזענים? תתביישו לכם/ברני ארדוב

עוד לא השתכנעתי שאתה רציני, אבל נניח לרגע שכן - אתה לא חושב שזה נורא, שאתם מאמצים דפוסי חשיבה והתנהגות של משטר רצחני ומרושע כמו הנאצים? האם זה לא עושה אותך גרוע כמותם?

בשום אופן לא. הנאצים ביצעו את הפשעים שלהם על בסיס גזעני וכמו שאתה יודע, הפועל זו קבוצה שמתנגדת בתוקף לגזענות מכל צורה. אוהדים שלנו פעילים בארגוני אנטי-פשיזם באירופה, אנחנו מאמינים בדו קיום ויש לנו אפילו קפטן ערבי. עצם ההשוואה לנאצים מקוממת. אנחנו נשמיד את אנשי מכבי תל אביב בלי שום אפליה על רקע דת, גזע או נטיה מינית.

אבל מה עם הערך האוניברסלי של חיי אדם? מה עם הומניזם בסיסי? אתה נראה לי אדם נורמטיבי, איך אתה יכול לדגול ברעיונות כל כך אכזריים?

האמת, קצת מוזר שאתה מתפלא על זה, אנחנו מעולם לא טרחנו להסתיר את סולם הערכים שלנו, זה אתם שמתעקשים לא להבין. שכחת איך הגבנו כשעמנואל אופיר מת מסרטן? כשהבת של איציק קמרי נהרגה בתאונת מטוס? כשהתינוק של אובארוב נפצע? כשמוני פנאן התאבד? כשאהובה תומר נשרפה? ראית עוד קהל בארץ שמתייחס בכזו שמחה אמיתית למוות ולאסונות של אחרים? אנחנו מראים לכם כבר שנים שאנחנו רציניים לגמרי, אבל אתם ממשיכים לחשוב שזה... איך אמרת קודם? "קטע". אז זהו, שזה לא. בכלל, כל הפוקוס שלכם על הנאצים די מגוחך. הרי אנחנו מניפים סמל פטיש ומגל כל שבוע, ויותר אנשים נרצחו ועונו בשם הסמל הזה, מאשר בשם צלב הקרס שעושה לכם כזו חררה.

ק. נראה לי שנסתפק בדברים הלא פשוטים האלה. יש לך איזה מסר לסיום, משהו שאולי ירכך את הרושם הקשה של דבריך?

בהחלט. אני רוצה לפנות באופן אישי לכל ניצול שואה ולכל קרובי המשפחה של הניצולים ושל הנספים ולהבטיח להם: זכר שואת עם ישראל חשוב לאוהדי הפועל כפי שהוא חשוב לכם. מה שאנחנו נעשה לאנשי מכבי תל אביב, אם רק תינתן לנו ההזדמנות, יהיה מכובד ומושקע לפחות כמו מה שעוללו הנאצים לכם וליקיריכם.

* ק. לא התראיין לכתבה זו והוא לא באמת קיים

ומה באמת קורה בהפועל תל אביב שהוא לא סאטירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully