וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עומר אליפות?

20.10.2011 / 10:00

הקליטה המצוינת של עומר דמארי בהפועל תל אביב כבר מבליטה את היתרון שלה על יריבותיה. כך נולד החוד הכי קטלני בארץ

למרות התדמית השקטה, אולי שקטה מדי שלו, עומר דמארי יודע לעמוד על שלו ולכוון למטרה מסוימת. באמצע העונה שעברה, למשל, עוד כשחקן מכבי פתח תקווה, דמארי הביע את מורת רוחו מהמגעים שעלו על שרטון עם הפועל תל אביב. אף שהוא הצטייר כחייל צייתן, הוא ידע לומר בצורה הכי ישירה לעמוס לוזון את דעתו בנושא. בסביבתו אף הפנו אצבע מאשימה לבעלים של הקבוצה, ואמרו: "כובלים את עומר באזיקים למועדון".

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי חוגג שער מול הפועל פתח תקוה. דרור עינב
שקט, שקט, אבל עוקץ. עומר דמארי בפעולה בשבת/דרור עינב

לא שלדמארי (21) אין מה לשפר בתחום הרוע החיובי שכוכב מסוגו צריך, אבל הדוגמה הקטנה הזו מלמדת לא מעט על האיכויות של השחקן שהגיע לבסוף להפועל תל אביב במחיר (1.5 מיליון יורו למחצית מהכרטיס) שכל אחד אחר במקומו היה קורס. היום כבר אפשר לסמן אותו ככלי מוביל בהתקפה הטובה בארץ, התקפה שרק תלך ותשתפר. "גם מסי, שהוא השחקן הכי טוב בעולם, הכי רחוק מלהיות מנהיג. אני מאמין שככל שהזמן יעבור והוא ירגיש עוד יותר טוב ויצבור עוד ביטחון, וכולם יראו עד כמה אח שלי מוכשר", אומר ניצן דמארי.

"גם עומר בזמנו הרים ידיים", ממשיך האח, "וכולנו חשבנו שהוא לא יימכר בסכום הגבוה ,ולפחות יהיה גם בעונה הזו במכבי פתח תקווה. כעת אני ממש שמח שעומר מצא בית חם בהפועל תל אביב והתאקלם בצורה ממש טובה במועדון. טוב לו בהפועל ורואים את זה, אבל הוא רק ממצה 30 אחוז מהפוטנציאל שלו. עומר הוא בחור שקט והוא לא בחור שייקח בכוח. אבל מנהיגות זה לא רק במילים, אלא במעשים. והוא יהיה שם שהקבוצה תצטרך אותו".

ניצן דמארי, בלם מכבי פתח תקוה, מעל לורן בן ארי, הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"כולם יראו כמה אח שלי מוכשר". ניצן דמארי/ברני ארדוב

החוד החדש

מיליון וחצי יורו – זה המחיר שהביא את עומר דמארי להפועל תל אביב. את המחיר הזה הוא גם אמור היה לשלם, ונכון לעכשיו הוא לא באמת הכוכב הענק שציפו שיהיה. אבל יחסית לזמן הקצר, ללחץ האדיר שמביא איתו תג מחיר כזה או מעבר לקבוצה גדולה – 10 שערים בכל המסגרות הוא נתון בהחלט מעודד לקראת ההמשך.

לנתון הזה יש סיבה וערך מוסף: שיתוף הפעולה עם טוטו תמוז – מה שמרכיב את ההתקפה הקטלנית בארץ. גם בעונה שעברה תמוז הרכיב את חוליית ההתקפה הטובה בארץ יחד עם בן שהר, אבל השילוב היה סוליסטי מדי ולא מספיק מפרגן כיאה לשני חלוצים שאמורים להוביל יחד קבוצה לאליפות. עם דמארי, טיפוס הרבה יותר שקט ושונה, לתמוז הדומיננטי יש פחות נקודות חיכוך. הם לא החברים הכי טובים מחוץ למגרש, אך עוד במחנה האימון ניכר שיתוף פעולה פורה וחברי וכבר מהמשחקונים הראשונים שני הסקוררים מפתח תקווה חיפשו אחד את השני באופן בולט לעין.

דמארי, בניגוד אולי לשהר, לוקח את הלחץ שמפעיל קהל אוהדי הפועל תל אביב על חלוצי רכש שלא ממהרים לפרוע שטרות, בצורה יותר חיובית. 42 שערים כבשו יחד תמוז ושהר בעונה שעברה, אבל יש מי שרואה את השינוי בכימיה בין צמד החלוצים הקטלני החדש. קוראים לו איתי שכטר, שיודע שזה לא קל לבסס שיתוף פעולה עם חלוץ סוליסט כמו טוטו תמוז. "טוטו התבגר מאוד במשחק שלו ודמארי יכול להרוויח מאוד מזה", טוען שכטר. "יצא לי לראות את המשחקים של הפועל העונה ואם בעבר תמוז שיחק יותר בשבילו ופחות בשביל הקבוצה, העונה רואים שזה השתנה והצלחת הקבוצה מאוד חשובה לו. כשיש עוד חלוץ ברמה גבוהה לידו כמו דמארי, הפועל רק יכולה להרוויח".

איתי, איך דמארי לוקח את זה צעד אחד קדימה, בדרך לשחזור ההישגים שלך בהפועל תל אביב?

"הדבר הראשון שהייתי ממליץ לעומר הוא להתחבר לקהל של הפועל. הוא קהל מדהים שיכול לדחוף אותו מאוד ולחזק לו את הביטחון גם ברגעים פחות טובים. לדעתי הוא חלוץ עם פוטנציאל אדיר ויש לו את כל הכלים להצליח. יכול להיות שהוא פחות מהטיפוסים הבולטים כמוני, אבל גם בתקופתי בהפועל היינו כמה מנהיגים והוא צריך להיות אחד כזה. גם אם לא במילים, אז על המגרש. לא צריך לדאוג לו. הוא יודע לדאוג לעצמו, וצועק ולוקח אחריות. לטעמי, דמארי ותמוז הם צמד החלוצים הטוב ביותר בליגה, צמד שיכול להביא בסוף העונה אליפות לקבוצה".

איתי שכטר חלוץ קייזרסלאוטרן. GettyImages
"תמוז משחק יותר בשביל הקבוצה, ועם עוד חלוץ כמו דמארי, הפועל יכולה רק להרוויח". איתי שכטר/GettyImages

החבר החדש

לפני מספר שבועות העבירו גורמים בקבוצה ביקורת על המספרים שדמארי מספק, דבר שהוציא את מנהיגי הפועל תל אביב מהכלים. בניגוד למקרים אחרים בקבוצה ובמועדונים אחרים, הם בחרו להגיב להאשמה האנונימית. הסיבה לכך היא אופיו הנוח של החלוץ, האנטי כוכבני, פשטות שקל להתחבר אליה. גם רונן חרזי, הסקורר הגדול של הפועל תל אביב בעונת הדאבל בשנת 2000, מזהה חיבור טוב. "הוא צלח יותר מהמצופה את תקופת ההתאקלמות. כמות השערים שלו מוכיחה זאת", אומר חרזי.

כבר במחנה האימונים זה נראה טוב. החלוץ התחבר מהר מאוד לקבוצה בעיקר בזכות סלים טועמה שקלט אותו חברתית והיחסים עם טוטו תמוז, כאמור , שותפו להתקפה, נראו כאילו השניים משחקים יחד שנים. "אפילו מבחוץ רואים הוא שנקלט ואוהבים אותו מאוד בקבוצה", אומר עודד מכנס. "זה דבר כל כך חשוב לשחקן, לא משנה באיזה תפקיד הוא משחק, ובעיקר לחלוץ שהקבוצה עובדת בשבילו. אפשר להסתכל על המעבר של אלרואי כהן שרק עכשיו מתחיל להראות את הכישרון שלו ולהבין כמה הפתיחה של דמארי בהפועל היא מצוינת. אני לא חושב שהוא צריך להיות יותר רע במשחק שלו, כי זה מנוגד לאופי שלו, ואני לא יודע אם הוא יכול להפוך למנהיג של הקבוצה, כי לא כל שחקן יש לו את זה. הוא צריך להמשיך לצבור ביטחון ולקחת יותר אחריות ממשחק למשחק. כן הייתי ממליץ לו לחשוב יותר על השער כי לפעמים הוא נוטה לפרגן יותר מדי. אם דמארי ימשיך כך, אני לא רואה הרבה קבוצות שעוצרות את הפועל".

שחקן העבר עודד מכנס. ברני ארדוב
אם דמארי ימשיך כך, לא הרבה קבוצות יעצרו את הפועל תל אביב. עודד מכנס/ברני ארדוב

האתגר החדש

בין השורות, קשה שלא לשים לב לביקורת הבונה. דמארי היה רגיל להיות חלוץ שכל הקבוצה עובדת בשבילו. בהפועל תל אביב הוא לומד להיות בורג. בורג גדול, אבל בורג. בפתח תקווה נאמר לו לעשות מה שהוא רוצה בהתקפה, שיחק בעמדה שמתחת לחלוץ שאפשרה להיות מעורב בבניית המשחק, בעוד שאצל קשטן הוא חלוץ רחבה נטו, רגל מסיימת.

דמארי התלונן על כך לא אחת, אבל למד להתאקלם ממשחק למשחק למציאות החדשה. "לעומר יש פוטנציאל גדול יותר מטוטו תמוז, ואפילו יותר מאיתי שכטר", אומר שחקן בהפועל תל אביב. "יש לו צעד ראשון יותר מהיר משניהם והוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות, אבל הוא בחור צנוע ושקט על המגרש ומחוץ לו, והוא לא ייקח את המנהיגות בכוח. ברגע שהוא ירגיש יותר חופשי לעשות דברים בחלק הקדמי, אנשים לא ידברו בכלל על המחיר שלו".

אלון מזרחי מסכים שדמארי חייב לנשוך יותר בדרך לפסגה: "ראינו בשבת עד כמה הוא מסוכן ואני חושב שלדמארי יש המון פוטנציאל, אבל הוא חייב להיות הרבה יותר רע על המגרש ויותר קילר בגישה שלו כמו מול הפועל פתח תקווה. כי זה מה שחסר לו כרגע בכדי להצליח ולהפוך לשחקן שכולנו רוצים שהוא יהפוך. עומר בחור מאוד טוב, ושקט מחוץ למגרש, אבל על המגרש הוא צריך להיות שונה לגמרי".

שחקני הפועל תל אביב טוטו תמוז, עומר דמארי. ברני ארדוב
איזה יופי של חיבור. טוטו תמוז עם דמארי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully