וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: אשקלון ירדה ללאומית, הפועל פ"ת במבחנים

האשקלונים הובסו 3:0 בבית על ידי הפועל פתח תקוה, המלאבסים יילכו למבחנים מול הפועל כפר סבא. צרפתי, תורג'מן ודהן כבשו לאורחת, אוהד נפצע במהלך קטטה

איזו עונה ארוכה עברה על הפועל פתח תקוה: ארבעה מאמנים, אינספור שערוריות, שורה ארוכה של שחקנים שבאו ועזבו ובעיקר רצף הפסדים בלתי נגמר. הערב (שבת) המלאבסים יכולים לחייך מעט, לפחות עד יום שלישי הקרוב. הפועל פתח תקוה הציגה היום את אחד המשחקים הטובים שלה העונה, דווקא במאני טיים, ניצחה 0:3 את הפועל אשקלון בחוץ במסגרת המחזור ה-35 והאחרון בליגת העל ותתמודד במשחקי המבחן מול הפועל כפר סבא. מנגד, לפי הדרך שבה הקבוצה התנהלה העונה, גם תומר סיני וחבריו בהנהלה יודעים שלא מגיע להם לחגוג בלב שלם.

המלאבסים כבר הריחו הישארות מתוקה, אבל שער של סכנין בדוחא בדקה ה-85 מול בית"ר ירושלים השאיר את סכנין בליגה באופן אוטומטי. הפועל פתח תקוה, מנגד, תפגוש את כפר סבא בצמד מפגשים על המקום האחרון בליגת העל, והיא תארח את הראשון ביום שלישי בשעה 19:00 ותצא למפגש חוץ בשרון ביום שישי בשעה 17:00.

מנגד, הקבוצה מאשקלון נשרה לליגה הלאומית אחרי עונה אחת בלבד בליגת העל, ונדמה שגם פרוספר אזגי יודע שהקבוצה שלו קיבלה את הגמול ההולם לה.

גיא צרפתי שחקן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
השחקן הטוב במגרש. צרפתי/ברני ארדוב

גיא צרפתי, אלון תורג'מן ורפי דהן כבשו את השערים לקבוצה של גילי לנדאו, שאולי יכול לחייך הערב, אך יודע שהוא חייב להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד קשה כבר ממחר בבוקר כדי להשאיר את הפועל פתח תקוה בליגת העל. זה היה משחק סוער, שכלל את הרחקתו של רביד גזל (64) ולא מעט מהומות ביציעים, אך לפחות המלאבסים יודעים שעדיין הכל תלוי בהם.

למרות הסיומת החיובית, בהפועל פתח תקוה חייבים לעשות בדק בית רציני לקראת העונה הבאה. הפעם אולי הכחולים שרדו בזכות מעט מזל ובעיקר בשל העובדה שיש להם קבוצה הרבה יותר מנוסה ואיכותית מאשר זו של אשקלון ובטח ובטח של הפועל רמת גן, אבל בעתיד זה עלול להיגמר אחרת. מישהו במועדון המפואר הזה חייב להבין שמשהו בהתנהלות שלו חייב להשתנות אם ברצונם להישאר בליגת העל לאורך שנים. עדיין לא ברור מי יהיה בהנהלת הקבוצה בעונה הבאה, אך מה שברור הוא שבעלי הבית יצטרכו לתת לגילי לנדאו שקט תעשייתי בקיץ.

מנגד, מה עוד נותר לומר על אשקלון? כמה עצוב וחבל לראות את הקבוצה הדרומית נראית כפי שהיא נראתה הערב. המשחק של אשקלון הערב שיקף באופן יוצא דופן את כל העונה שלה: חוסר חשק, מוטיבציה, הגנה חדירה ובעיקר יכולת חלשה היו מנת חלקם של אוהדי הקבוצה המקומית היום. לא ייתכן שקבוצה תגיע למשחק על החיים שלה ותיראה כל כך אפטית. אסור לקבוצה כזו להפסיד 3:0 בבית במשחק כזה.

הפועל פתח תקוה שלטה ללא עוררין במשחק ממש מהדקות הראשונות. הקבוצה של גילי לנדאו נהנתה מהניסיון של שחקנים כמו גיא צרפתי ויגאל אנטבי, שלקחו יוזמה, תרמו רבות להתקפה, והניעה את הכדור מצוין והגיעה לאינספור הזדמנויות. מנגד, הקבוצה הביתית הציגה משחק רע מאוד. אשקלון לא נראתה כמו קבוצה שנלחמת על חייה, כמעט ולא הניעה כדור במרכז השדה והיה נדמה כאילו השחקן היחיד שיכול לספק שם משהו בהתקפה הוא שניר גואטה, אך גם הוא שיחק רחוק מהשער וכמעט שלא סיכן את הגנת האורחת.

בדקה ה-36 הצליח גיא צרפתי להפוך את היתרון המקצועי של פתח תקוה ל-0:1 כשבעיטה חופשית שלו מ-30 מצאה את אהורלו לא מוכן וחדרה פנימה. האורחת פתחה גם את המחצית השנייה טוב וכבשה את השני כבר בדקה ה-51, כשהפעם הכובש היה אלון תורג'מן, שקבע 0:2. העצבים של אשקלון עלו לה גם בכרטיס אדום בדקה ה-64 כשרביד גזל פגע בצרפתי ללא כדור והורחק. רפי דהן השלים את החגיגה של האורחת בדקה ה-87 וקבע 0:3 גדול להפועל פתח תקוה. ואז הגיעו החדשות מסכנין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מחצית ראשונה

דקה 1: אקסברד קיבל מסירת עומק באגף ימין ויישר למרכז, שם המתין תורג'מן, שנותר לבד מול אהורלו, אך בעט מעל השער. החמצה ענקית.

דקה 6: אנטבי פרץ באגף שמאל והגביה למרכז, הכדור הורחק והגיע עד צרפתי, שבעט מ-16 מטר סמוך לקורה.

דקה 8: צרפתי הכשיל את גואטה והתעמת עם שחקן נוסף של אשקלון. תבריזי החליט להבליג.

דקה 11: הרחקה גרועה של הגנת אשקלון השאירה את אנטבי לבד מול אהורלו, אך המגן בעט לא מספיק טוב והשוער הדף.

דקה 22: צרפתי הגביה מאגף ימין כדור שהורחק על ידי ההגנה עד לדהן, שבעט חזק מ-18 מטר, אך החוצה.

דקה 25: צרפתי קיבל כדור שחזר מהגנת אשקלון ובעט חזק ומצוין מ-18 מטר, אך זה הלך החוצה.

דקה 28: פתח תקוה פשוט שולטת ללא עוררין. דהן שיחרר בעיטה חזקה מ-26 מטר, אהורלו הדף לא טוב והכדור ברח לקרן.

דקה 30: עוד טעות בהגנת אשקלון הובילה את הכדור לאקסברד, שבעט חזק מ-18 מטר, אך מעל השער.

דקה 33: דהן פרץ קדימה לתוך הרחבה והשאיר לאקסברד, שהסתובב ובעט חזק מאוד, אך נעצר במשקוף.

דקה 36: גול! צרפתי בעט כדור חופשי מ-30 מטר, שעבר את כל ההגנה וחדר פנימה אחרי טעות קשה של אהורלו. 0:1 מוצדק להפועל פתח תקוה. אוהדי האורחת שחגגו, פרצו את הגדר במקום ואוהד אחד אפילו נפצע באורח קל.

מחצית שנייה

דקה 47: הגבהה של טובול מצאה את הראש של גאוו, שגילח אותו, אך אג'ידה קלט.

דקה 48: אקסברד קיבל מסירת רוחב, נותר חופשי ברחבה ושיחרר טיל למרכז השער, אהורלו קלט.

דקה 51: גול! אנטבי יישר מסירת רוחב, הכדור הורחק לאחר בעיטה של אקסברד עד לדהן, שבעט חזק, אהורלו הדף, אך תורג'מן הגיע ראשון ודחק פנימה. 0:2 להפועל פתח תקוה. אשקלון בדרך ללאומית.

דקה 64: הרחקה! גזל דרך על צרפתי ללא כדור וראה את הכרטיס האדום אחרי תשע דקות שהוא על המגרש.

דקה 87: גול! תורג'מן הכניס מסירת עומק מצוינת לדהן, שהכניע בקלות את אהורלו. 0:3 גדול להפועל פתח תקוה.

הפועל אשקלון: סטיבן אהורלו, שי פטלק, יניב אלול, דרקו לובריץ', אדיר טובול, אמייה טגה, שי בירוק (סרג' איילי, 58), אושרי גיטא, שניר גואטה (רז אוחיון, 80), אריק גאוו, איליה יברויאן (רביד גזל, 55).

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, איאד חוטבא, דניאל אדו, גל כהן, יגאל אנטבי, פביאן סטולר, רפי דהן, גיא צרפתי (מירלאן מורזייב, 80), יניב לוזון (גיא דיין, 76), אלון תורג'מן, עידו אקסברד (אייל שן, 73).

שחקן מצטיין: גיא צרפתי

ניסיון, ניסיון ושוב: ניסיון. זה מה שעשה את ההבדל בין הפועל אשקלון להפועל פתח תקוה הערב. שני השחקנים הכי טובים בקבוצה האורחת היו גיא צרפתי ויגאל אנטבי, אולי שניים מהשחקנים המנוסים בליגה. השניים היו מעורבים בכל דבר טוב שקרה בהתקפה של פתח תקוה, הניעו את הקבוצה ולמעשה סחבו על גבם את כל הקבוצה. צרפתי הועדף על פני אנטבי כשחקן המצטיין רק בזכות השער שכבש. שחקן נוסף שראוי למילה טובה הוא אלון תורג'מן, שהיה מסוכן מאוד.

שי פטלק שחקן הפועל אשקלון. ברני ארדוב
ערב עצוב באשקלון. פטלק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully