וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - הפועל חיפה: יספרו עד 10?

אחרי תשע שנים ללא ניצחון, האדומים רוצים לסיים את רצף הכישלונות בדרבי (ב', 20:45, ער' 1). רואש כשיר ויפתח בהרכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

תשעה משחקים, תשע וחצי שנים ואינספור חגיגות בירוק עברו מאז הניצחון האחרון של האדומים בדרבי. זה קרה במאי 2001. הפועל ניצחה 1:3 (אם זה משנה, אז מכבי אירחה את המשחק) בקריית אליעזר, הישג די נדיר בהשוואה לסטטיסטיקה הכללית שעולה מתוך מאזני הדרבי בשנים האחרונות. בכלל, עונת 2000/1 הייתה שנה משפילה עבור הירוקים. הפועל ניצחה במפגש נוסף 0:3 (שלושער לעמיר תורג'מן בשני המפגשים הללו), השלישי נגמר בתיקו. רק ניר דוידוביץ' ואריק בנאדו נותרו ב-11 מאז. ואיך אפשר בלי נתון פיקנטי: מתוך חמשת המפגשים האחרונים חיפה כבשה שלוש פעמים שני שערים ומעלה, בכולם שחקן אחד כבש צמד. ואלו שמות: עידן טל, רוברטו קולאוטי ואליניב ברדה.

אגב, זהו לא הרצף הכי גדול של אי ניצחונות של הפועל בדרבי. בעונת 1995/6 הפועל שברה 19 שנות בצורת כשראובן עטר ועמיר תורג'מן דאגו להחזיר את הגאווה העירונית לאדומים עם ניצחון (1:2) ראשון מאז 1976. אם יש משהו שמעודד את הפועל חיפה לקראת המפגש מחר היא העבודה שעדן בן בסט יעלה בהרכב. החלוץ עדיין לא היה שותף להפסד העונה של האדומים.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

אלישע לוי לא הפתיע באימון המסכם כשתרגל את ההרכב שניצח את הפועל רמת גן, וזה אומר – אריק בנאדו, גוסטבו בוקולי ומוחמד גדיר בהרכב, איגנסיו קאנוטו ואדריאן סילבה על הספסל. הבשורה העיקרית מהאימון היא חזרתו של אייל גולסה, שיחזור לסגל על חשבון שלומי אזולאי שנבדק ונמצא פצוע. ליאור רפאלוב ישחק עם זריקה למרות הפציעה ויפתח בהרכב.

מלבד אזולאי שייעדר מהסגל, גם עידן ורד יקבל זמן מנוחה נוסף ולא יישב על הספסל. טאלב טואטחה לא ייכלל בין ה-18 עקב סיבות מקצועיות, אלכסנדר זהבי נמצא עם נבחרת ארצות הברית עד גיל 20 ותום אלמדון נותר בחוץ בעקבות חזרת ניר דוידוביץ'. אלישע לוי ערך אסיפה ואמר לשחקנים: "אתייחס להפועל חיפה בהרחבה מחר במלון, אבל הדגשים הם שאנחנו צריכים להיות סבלניים. הם משחקים אגרסיבי במרכז המגרש ובונים על מתפרצות. הם שולחים קדימה חלוץ, חלוץ וחצי, ויש להם יכולת להגיע למצבים טובים. כך הם שיחקו נגד מכבי תל אביב וצריך להיזהר".

הקשר אנדריי פיליאבסקי ממשיך להתאמן עם הקובצה והחלטה לגביו תתקבל בקרוב. בפולין פורסם כי הפועל תל אביב מנסה לרכוש את לרכוש את החלוץ הליטאי דרוידאס שרנאס מקבוצתו וידז'ב לודז', אך היא דורשת סכומי עתק. הקשר הגנאי סיידו יאיא, עימו מנהלת חיפה משא ומתן, חזר ליוון ואמור לחתום על יום רביעי. על פי דיווחים בספרד ואיטליה, חיפה אמורה למכור בקיץ את החלוץ הגנאי אוסיי רנספורד לאודינזה, לאחר שסוכמו תנאי העברתו מגרנדה הספרדית.

הפועל חיפה:

האדומים ערכו את האימון המסכם ויודעים שעל הכף מונחות לא רק שלוש נקודות, אלא גם הרבה מאוד יוקרה. אחרי מספר משחקים בהם הציגו יכולת טובה, הם מקווים להפתיע מחר. "אנחנו יודעים בדיוק מה אומר הדרבי עבור האוהדים שלנו", אמר היום הקפטן אייל טרטצקי, "נעשה הכל כדי להביא למועדון ניצחון ראשון אחרי כמה שנים".

למרות האופטימיות, קיבלה הקבוצה חדשות לא משמחות כאשר אושרי רואש נעדר מהאימון בשל חום גבוה. האדומים דאגו מכיוון שגולן חרמון הפצוע ייעדר בוודאות מחר, ורואש היה זה שאמור להחליפו במרכז ההגנה, אבל בסופו של דבר הבלם התאושש מהמחלה ויפתח בהרכב.

הקשר סשה סטויאנוביץ' שוב לא השלים אימון מלא וכמו חרמון לא צפוי להיכלל בסגל מחר. מי שכנראה יתפוס את מקומו הוא אמיר אבו ניל, שיעלה בהרכב במקומו של ניקולה גרוביישיץ' שהציג יכולת לא משכנעת נגד הפועל באר שבע. עוד מתלבט המאמן ניצן שירזי מי יתפוס את תפקיד הקשר האחורי לצד יוסי דורה, כשהאפשרויות הן עידן ויצמן המנוסה או רועי שוקרוני הצעיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יעמדו למבחן

מכבי חיפה - ולדימיר דבאלישווילי

למרות שמדובר באחד החלוצים המסוכנים בליגה, ולדימיר דבאלישווילי נמצא בתקופה פחות טובה בקריירה הישראלית שלו– רק שער אחד בשבעת המשחקים האחרונים. ההיסטוריה של החלוץ הגאורגי מלמדת אחד מהשניים: כשם שהוא נכנס למשבר ומוריד את הראש, כך הוא מסוגל להיכנס לתקופה היסטרית של הבקעת שערים מכל מצב. השער הראשון חשוב לו מבחינה מנטלית, הרבה יותר מאשר מבחינה מקצועית. היתרון הוא במאמן – אלישע לוי לא מפסיק להאמין בו. בעיקר בגלל שמדובר בסוס עבודה.

הפועל חיפה - יוסי דורה

אם יש משהו שמסמל את הפועל חיפה כבר שנים הוא משפחת דורה. מאז טל בנין ורוני דורה נראה שיש חיבור בין המשפחה הזו לצבע האדום. אם יש סיבה אולי מדוע מכבי לא ניצחה את הדרבי האחרון היא היכולת והאגרסיביות שדורה הציג באותו משחק. מחר יעלה השריד האחרון של משפחת דורה בהפועל כאחד השחקנים המנוסים בסגל של האדומים ויצטרך להנהיג את הקישור של קבוצתו כשמסביבו חבורת אדומה צעירה. יכולת דומה לזו שהפגין בדרבי האחרון ואולי הפועל תחגוג ניצחון אחרי תשע וחצי שנים שחונות.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, ליאור רפאלוב, מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלישווילי.

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, עומר ורד, סביטי ליפנייה, אושרי רואש, אייל טרטצקי, יוסי דורה, רועי שוקרני (עידן ויצמן), גל אראל, חנן ממן, אמיר אבו ניל, עדן בן בסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully