וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ב"ש - מכבי חיפה: מסיללה יהיה הקפטן

13.9.2010 / 10:39

לוי החליט שהמגן יקבל את הסרט ולא רפאלוב (ב', 20:00, ער' 1 ו-HD) ורוצה "שהוותיקים ייקחו אחריות". ז'אן בהרכב ב"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

הפועל באר שבע:

בפעם האחרונה שהפועל באר שבע גברה על מכבי חיפה, היא חגגה עליה בגדול. ולא רק היא, גם ניר קלינגר. חיפה של עונת 2002/3 עשתה דרך ארוכה כדי לראות את רמי אבו לאבן ותומר חליבה שולחים פצצות לרשת של אוואט ובועטים ביצחק שום והקבוצה מליגת האלופות 300 קילומטר חזרה צפונה. בפעם השנייה שחיפה הגיעה לבאר שבע באותה עונה, זה קרה בגביע המדינה. היא חטפה שלישייה, אחד מהם עצמי של אריק בנאדו, שהפעם מקווה להריח את הדשא של וסרמיל, שמאוד מתגעגע לתקופה ההיא. הניצחון בליגה היה אחד מאלה שהכריעו את האליפות, שהלכה למכבי תל אביב. אוי לא, זוכרים מי אימן אותה?

מכבי חיפה:

בכל ההיסטוריה מכבי חיפה התמודדה רק פעם אחת נגד הפועל באר שבע במחזור השלישי. זה קרה באוקטובר 2003 ונגמר בניצחון 2:3. למרות היתרון הסטטיסטי, עושה רושם שלחיפה יש ממה לדאוג. היא אמנם ניצחה ב-33 מפגשים ו-18 הסתיימו בתיקו, אבל 22 פעמים היא ירדה מנוצחת מול הקבוצה מהדרום. בחיפה רוצים להיזכר דווקא בשביעייה שהשחילה לקבוצה מהדרום בעונה שעברה. 1:4 בראשון, 1:3 בשני. עכשיו נותר רק להצטער שהחלוץ שכבש רביעייה מול האדומים בשני המפגשים משחק בבלגיה. מצד שני, למה לא להסתפק בצמד שכבש דבאלישווילי במפגש האחרון בוסרמיל?

מפתחות והכנות

הפועל באר שבע:

ניר קלינגר פוגש את המועדון בו גדל, אבל הוא גם מודע לעובדה שהפסד ביתי שני ברציפות לא יתרום למערכת היחסית עם האוהדים שלו. השחקנים המתגוררים במרכז שוב נתבקשו לישון במלון בעיר לפני המשחק ונדמה שמפלס הלחץ בבאר שבע עולה – במועדון סיפרו השבוע שהם מתגעגעים לתקופה בה הם היו מנצחים את הקבוצות הגדולות. קלינגר עצמו יודע שהוא יצטרך לעשות הרבה עבודה הגנתית, ולכן הוא עיבה את הקישור ההגנתי שלו ויפתח עם שלושה קשרים אחוריים.

ליאור ז'אן יפתח בקישור האחורי לצד משה אסולין או ג'יימס ביסו (המאמן מתלבט, עדיפות לאסולין), כשריקרדו פרננדז ימשיך לקבל קרדיט לצדם. בכנפיים, המאמן יציב את מאור מליקסון ודוד רביבו, למרות ההתלבטות האם לפתוח במקומו עם סיראז' נאסר. לפי האימון, ישנה התלבטות גם בעמדת החלוץ – ברנרדו ואשקונסלוס תורגל בהפוגות, אבל ליאור אסולין גם חזק בתמונה. "במשחקים כאלה צריכים ליהנות ולהשקיע, להוכיח דברים. זה מבחן אופי בשבילנו". 7,000 אוהדים צפויים להגיע למשחק, כשבכניסה לאצטדיון תמתין מלכת היופי לשעבר רוית אסף, שיחד עם צוותה תאפר את האוהדים בצבעי קבוצתם.

מכבי חיפה:

"הבעיה של מכבי חיפה לפי שני המשחקים הראשונים הייתה הגול הראשון. נהיה חייבים להבקיע מהר כי אחרת ניכנס ללחץ", אמר שחקן במכבי חיפה לקראת המשחק. המאמן אלישע לוי אמר לשחקניו: "קבוצה שרצה ורוצה, מנצחת. אין הוקוס פוקוס בכדורגל. השחקנים שלנו צעירים, צריכים לרוץ ולקחת אחריות, לעבוד. היותר ותיקים צריכים לקחת אחריות, לדבר עם הצעירים".

ההפתעה באימון המסכם הייתה הצבתו של עידן ורד במקום אדריאן סילבה בהרכב. סילבה אמור לעבור MRI, אבל הוא כשיר לשחק. חוץ מזה, ללוי אין יותר מדי ברירות. בהיעדרו של יניב קטן הוא יהיה חייב לפתוח עם ליאור רפאלוב ואייל גולסה ישחק כנראה בצד שמאל ויעזור גם לג'ון קולמה בעבודת ההגנה. על פי התרגול, המאמן ממשיך להעדיף את עלי עוסמאן על אייל משומר, שעושה רושם שהוא פגוע מאוד מחוסר ההערכה המקצועית כלפיו. לוי מצפה מרפאלוב לקחת את המושכות בהיעדרו של הקפטן וזאת לא תהיה משימה קלה. למרות הכל, החליט לוי להעניק את סרט הקפטן לפיטר מסיללה ולא לרפאלוב. עוזר המאמן גיורגי דרסיליה לא הרבה לדבר באימון ועושה רושם שהוא מנסה להוריד פרופיל מאז העימות עם משומר והנסיעה לגאורגיה.

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: ברנרדו ואשקונסלוס

אז מה היה לנו עד עכשיו. משחק אחד העונה בהרכב בגביע הטוטו בו כבש בנגיחה ובעיקר הרבה דיבורים מסביבו. במחנה אמרו עליו שהוא עדיין חלוד, אחר כך הוא נכנס לכושר, נפצע, חזר ושוב נכנס לכושר. בבאר שבע יודעים שהמשחק הקרוב הוא מבחן עבורו, שאולי מול קבוצה גדולה הם ידעו אם החתימו חלוץ גדול בכסף סביר. אם זה יקרה, כולם יכתבו מחר למה קלינגר החתים את החלוץ עם השם הארוך ביותר בתולדות המועדון - דה קסטרו פאהס דה ואשקונסלוס ברנרדו לינו. אם לא, המאמן יצטרך לעשות שינוי כדי להתגבר על הניסיון ליצור רוטציה כמעט בלתי אפשרית, במונחים של מערך שכולל חלוץ אחד, עם ליאור אסולין ואברהים בסיט. קלינגר עדיין משוכנע שהגולים שהבקיע אצלו בקפריסין הם רק עניין של זמן. השאלה כמה יש לו.

מכבי חיפה: ליאור רפאלוב

במכבי חיפה יודעים שבהיעדרו של יניב קטן יש יתרון לאפקט הקבוצתיות. פחות התבססות על הסמל, יותר חופש פעולה במרכז השדה לשחקנים הצעירים. ליאור רפאלוב לובש גם את החולצה מספר 10 ולראשונה בקריירה שלו יעמוד במבחן מנהיגות ולא רק במבחן הכישרון. זה אומר, פחות איבודי כדור, יותר אחריות ויותר לדבר עם השחקנים הצעירים. זה גם מבחן טוב עבור מכבי חיפה שמחפשת סמל חדש אחרי קטן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוהד כהן, אבי יחיאל, וויליאם סוארס, עודד גביש, אופיר דוידזאדה, ריקרדו פרננדש, משה אסולין (ג'יימס ביסו), ליאור ז'אן, מאור מליקסון, דוד רביבו, ליאור אסולין (ברנרדו ואשקונסלוס).

מכבי חיפה: אמיר אדרי, עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, עידן ורד, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב, אייל גולסה, ולדימיר דבאלישווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully