וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל אשקלון ניצחה 1:3 את הפועל פתח תקוה

פתיחה מצוינת לעולה החדשה: עבאס כבש את שער הבכורה של העונה, גאוו הוסיף צמד. ביטון רק צימק למלאבסים המאכזבים

12 שנים אחרי הביקור היחיד בתולדותיה בליגת העל, עם זיכרונות לא נעימים של יריות על ביתו של היו"ר והולנדי מעופף בשם ג'ון דה וולף, הפועל אשקלון החלה הערב (שבת) לכתוב מחדש את הסיפור שלה בכדורגל הישראלי. העולה החדשה אירחה במגרשה לעיני 2,000 צופים את הפועל פתח תקוה וניצחה בצורה מרשימה 1:3, כדי לאסוף שלוש נקודות בתקווה שהן יהוו בסיס לשהות ארוכה יותר בליגה הבכירה.

בפעם הקודמת שהפועל פתח תקוה ביקרה באצטדיון סלה, זה נגמר גם כן עם הפסד 3:1, באותה עונה יחידה של אשקלון בליגה הראשונה. הנתון הזה ככל הנראה הקרין על שחקניו של אלי מחפוד, שהמשיכו את היכולת החלשה ממשחקי גביע הטוטו והתקשו ליצור מצבים תחת החום הכבד. הדיבורים על פוטנציאל התקפי גדול הכולל את ג'וניור ויסה, ישראל זגורי, אוהד קדוסי ודודו ביטון, לא קיבלו כיסוי בשטח.

מנגד, אשקלון הבהירה מהרגע הראשון שהיא באה לקחת את כל הנקודות. גיא עזורי בנה קבוצה לא רעה בכלל, שכבר בדקה הרביעית כמעט עלתה ליתרון, אלא שהכדור החופשי האדיר של ערן לוי נעצר במשקוף. חמש דקות לאחר מכן גם זוראב מנטשאשווילי שלח כדור לקורה ובאשקלון החלו להרגיש חוסר מזל, כשאדיר טובול עם משחק מצוין באגף השמאלי המשיך ליצור מצבים לחבריו. בדקה ה-36 הקהל המקומי צהל: טובול מסר למחמוד עבאס, והשחקן המוכשר שעשוי עוד להיות תגלית העונה, נעזר בהסטה של שחקן הגנה פתח תקואי וחגג את השער הראשון בליגת העל לעונת 2010/11, שהוא גם שער הבכורה שלו בליגה.

היתרון האשקלוני בשדה נשמר גם במחצית השנייה, ובדקה ה-60 הדיפה לא טובה של אמאמו הסתיימה בשער קל של אריק גאוו. ביטון הצליח לצמק עם נגיחה טובה בדקה ה-74 ולהפיח רוח חיים רגעית אצל חבריו, אך גאוו ניצל טעות נוספת של אמאמו והשלים צמד בחלוף שלוש דקות.

אשקלון ראויה למחמאות על עבודה טובה לקראת סיום הפגרה ופתיחת עונה מוצלחת. בהפועל פתח תקוה, מנגד, צריכים להיות מודאגים מאוד. לא רק שהקבוצה הפסידה ליריבה שנחשבת פחות טובה ממנה, העונה היא גם אמורה להסתדר ללא מגרש ביתי (תשחק באצטדיון רמת גן בשל הריסת האורווה) ומאבדת מראש יתרון שיש לכל קבוצה אחרת.

מהלך המשחק

דקה 4: לוי לא המתין זמן רב מדי כדי להזכיר את עוצמת הבעיטות שלו. החלוץ שהגיע לאשקלון מהפועל חיפה הפציץ כדור חופשי מ-25 מטרים שנעצר במשקוף שערו של אמאמו.

דקה 9: פתיחה מצוינת של אשקלון. הפעם היה זה מנטשאשווילי שהגיע מאחור ושלח כדור מסוכן לקורה.

דקה 16: במהלך מספר קרנות רצופות של פתח תקוה, הכדור נפל לרגליו של קדוסי, שממצב קורץ בעט מעל השער.

דקה 23: טובול מסר ללוי ברחבה, והחלוץ בעט כדור חזק שנקלט בידיו של אמאמו.

דקה 36: גול! עבאס קיבל מסירה מטובול ושיחרר כדור מצוין מ-16 מטרים שפגע במגן אורח, הטעה את אמאמו וחדר פנימה. 0:1 לאשקלון, עבאס חתום על שער הבכורה בליגת העל לעונת 2010/11.

דקה 49: פדידה בעט כדור חד וחזק לעבר שערה של פתח תקוה, אמאמו היה במקום והדף מצוין.

דקה 60: גול! ערן לוי בעט לעבר השער, אמאמו הדף לא טוב וגאוו דחק מקרוב. 0:2 לאשקלון.

דקה 61: צרפתי המחליף בחן את אהורלו בשער אשקלון עם בעיטה מ-20 מטרים, הגנאי הצליח להדוף.

דקה 74: גול! אסוס הגביה כדור חופשי מאזור מחצית המגרש, ביטון עלה מעל כולם ונגח לרשת. הפועל פתח תקוה מצמקת ל-1:2.

דקה 77: גול! אמאמו המשיך ביכולת הרעה בשער פתח תקוה, אולי בגלל שריפת ביתו ורכבו בשבוע שעבר, ושוב היה זה גאוו שתעתע בו והרגיע את הקהל המקומי. 1:3 לאשקלון.

הרכב הפועל אשקלון: סטיבן אהורלו, קובי מוסא, יניב אלול, דרקו לובריץ', אדיר טובול, מחמוד עבאס, זוראב מנטשאשווילי (שי פטלק, 81), אריק ניירקו, חנן פדידה (שניר גואטה, 66), ערן לוי (מג'ד יונס, 84), אריק גאוו.

הרכב הפועל פתח תקוה: וויליאם אמאמו, עמנואל מתיאס, דניאל אדו, עדי מחפוד, עמירן שקלים, ג'ונתן אסוס, ישראל זגורי (עידו אקסברד, 74), גיא דיין (גיא צרפתי, 55), ג'וניור ויסה, אוהד קדוסי (אלון תורג'מן, 61), דודו ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully