וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד פה לא ממש מתייחס למכבי"

הקיץ של ערן זהבי לא היה קל. אחרי מו"מ מתיש שבסיומו חתם לחמש שנים בהפועל תל אביב, האיש שכבש את שער האליפות מסתכל קדימה לליגת האלופות ("מגיע לנו להיות שם"), לא מוטרד מהיריבות בצמרת וחושב כבר על הדרבי הבא ("יש מצב שנבוא עצבניים למשחק הזה"). ראיון

לפני כחודש הייתה תמונת הסגל של הפועל תל אביב רחוקה מלהיות ברורה. לפחות במקרה של ערן זהבי, האיש שכבש את שער האליפות היקר בטדי, הדברים הגיעו עד פיצוץ אמיתי. בפגישה השלישית בין הפועל לקשר נראה שאין דרך חזרה וזהבי יחפש לעצמו קבוצה חדשה, כשעוד לפני כן יצטרך להילחם עם האדומים בבית הדין של התאחדות. הקשר, שאמור להפוך העונה לשחקן הבית הבכיר ביותר בסגל, יצא מהפגישה בתחושה נוראית ואת יתר היום העביר כמעט לבד בחיק משפחתו, מסרב להאמין כי התקופה שלו בהפועל הסתיימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהבי כבר שקל מעבר לבלגיה, אך לחץ מצד הצוות המקצועי בהפועל תל אביב וההבנה בהנהלת הקבוצה כי היא צפויה לאבד את הקשר גרמו לאדומים לשפר את ההצעה שהביאה בסופו של דבר לחתימה על חוזה חדש לחמש שנים נוספות באדום. " צריך להבין שבמשא ומתן לפעמים הדברים מגיעים למקומות לא יפים במיוחד", מסביר הקשר. "אצלי פורסמו סכומים אסטרונומיים שאפילו לא היו קרובים, אבל ככה זה במשא ומתן - אם אתה הבוס, תרצה לשלם כמה שפחות, ואני כשחקן אדרוש כמה שיותר. כל אחד מוציא את הצד שלו בתקשורת כדי להלחיץ קצת את הצד השני, אבל למרות שזה היה קרוב לפיצוץ, לא היו מריבות אמיתיות. לי היו הצעות מאוד טובות בבלגיה ויכולתי להרוויח הרבה יותר ממה שאני מרוויח היום בהפועל, אבל ידעתי שאני רוצה להיות במועדון הזה וגם הסכומים לא פיתו אותי, כמו שקרה להרבה שחקנים אחרים בליגה. אני יודע שקשה לשלם לשחקנים ישראלים כאלה סכומים, ולמרות שמגיע לנו אחרי העונה שעשינו, עדיין צריך להעריך את ההשקעה של המועדון".

"מי לא חשב שמגיע לי? אוהדי ההצלחות"

זהבי אכן חשב שמגיע לו יותר, אבל הסכומים שעפו בכלי התקשורת נראו דמיוניים. עם כל הכבוד לשער שכבש ולפריצה שהייתה מנת חלקו, האם הוא ראוי לחוזה כל כך גבוה? הוא לא חושב שהוא צריך להתנצל.

"למי שלא זוכר, גם לפני העונה הזו הבקעתי שבעה שערים למרות שעברתי פציעות", הוא אומר. "אם יש מי שמשלם לי את הסכומים האלה, כנראה שמגיע לי. אם אחרי עונה של 11 שערים ושמונה בישולים יש אנשים שמפקפקים בחוזה שקיבלתי, זה חוסר הערכה בעיני. אני חושב שזה רק קומץ של אנשים, כי רוב האוהדים של הפועל תמכו, התקשרו, עודדו והיו בצד שלי. אלה שלא הם כנראה אוהדי הצלחות שהתחילו לפתוח את הפה בלי סיבה. יש אנשים שחושבים שדרשתי את זה בגלל שער האליפות וזה ממש לא נכון, כבר באמצע העונה דרשתי את אותם סכומים ואם מישהו בהפועל יגיד אחרת, אני מקצץ את החוזה שלי בחצי. יחד עם זאת, הכי חשוב לי להגיד שהבית שלי הוא הפועל. אפילו שהמשא ומתן היה קשה ומתיש לפעמים, ידעתי שזאת הקבוצה שלי ואין מועדון כזה ואוהדים כאלה בכל הארץ".

בעונה שעברה שיחקת כמעט בכל התפקידים. מה יהיה עבורך התקדמות מקצועית?

"בכל תפקיד שאשחק ואוכל לעזור לקבוצה אשמח, אבל ברור שבהתקפה אני הכי מוצא את עצמי, בהבקעות או בבישולים. מה אני יכול לעשות? אני אוהב את השער, אבל ברגע שהיו צריכים אותי בתור קשר אחורי, עשיתי את זה באהבה. בסך הכל, אני חושב שלשחק כקשר מצד שמאל או מתחת לחלוצים זה התפקיד הכי טוב בשבילי וגם אלי יודע את זה. הוא מכיר את התרומה שלי לקבוצה בצד ההתקפי. לאורך זמן, ההתקדמות שלי תגיע רק דרך החלק ההתקפי והבקעת השערים. אני יודע שהעונה יש לי יותר אחריות כשחקן הרכב ואני מרגיש שסומכים עליי יותר ומקווה לתרום יותר לקבוצה. אני מאחל לעצמי שיהיו לי יותר משחקים בהרכב ויותר שערים, בכל עונה צריכה להיות התקדמות, ואם בעונה שעברה הבקעתי 11 שערים, העונה אני רוצה לכבוש לפחות 14 שערים".

שכטר, ידין וורמוט קיבלו זימונים לנבחרת, אתה חושב שהמקום שלך שם?

"יש מאמן נבחרת והוא החליט שבינתיים לא אהיה שם, אבל מתחילה עונה חדשה ואם אמשיך את העונה הקודמת, אני לא רואה סיבה שהוא לא יזמן אותי לסגל. מצד שני, אני לא בטוח כמה מהשחקנים שהוא הזמין למשחקים בדרום אמריקה הוא ראה, ואולי אם הוא היה מזמין זה היה רק לרעה, כי היתה עייפות גדולה בסוף העונה ולא הייתי מרשים אותו בכלל".

מעבר לפן האישי, חזרתם עכשיו מאוסטריה. איך אתה מסכם את מחנה האימונים?

"יש לנו את אותן מטרות שהיו בעונה שעברה וגם עכשיו יש לנו תחושה טובה. עשינו מחנה אימון טוב. השחקנים החדשים מאוד מרשימים והשתלבו חברתית, הם אנשים טובים שמתאימים מאוד לקבוצה".

יש פחד משאננות אחרי עונה כל כך חלומית?

"הציפיות השנה הרבה יותר גבוהות ואין לנו זמן להיות שאננים. אנחנו רוצים להגיע לליגת האלופות, אז מי אנחנו שנהיה שאננים? גם בליגה המצב השתנה, חיפה עדיין קבוצה מצוינת ומכבי תל אביב התחזקה. מה שעשינו בעונה שעברה כבר נשכח ואנחנו חושבים רק קדימה. אמנם, לקחנו דאבל שייזכר לשנים, אבל אם לא נהיה טובים, אף אחד לא יתחשב בזה. זה כבר שייך לעבר, ואפילו גוטמן מדבר איתנו ואומר לנו כל הזמן שתמיד זוכרים את ההווה ולא את העבר. הרגליים שלנו על הקרקע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לא מתקנים מה שלא שבור

הזכרת את מכבי תל אביב. העסיקה אתכם ההתחזקות שלה?

"אף אחד פה לא ממש מתייחס אליהם. הם יכולים לקנות את מי שהם רוצים, אבל בסופו של דבר הכסף והשמות של השחקנים לא משחקים על המגרש. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ולהתקדם ונראה מה יהיה בדרבי הראשון. לא יודע אם זה יהיה משחק נקמה על הדרבי האחרון, אבל יש מצב שנבוא קצת עצבניים למשחק הזה".

אפשר באמת לשכוח את העונה שעברה, את הדרבי האחרון ואת הדאבל?

"לא שוכחים, פשוט שמים מטרה חדשה - להביא עוד דאבל. חוץ מזה, יש לנו את ליגת האלופות ומועדון כמו הפועל תל אביב חייב להיות שם לפחות פעם אחת. אם חיפה ומכבי היו שם, גם הפועל חייבת להרגיש את הטעם של ליגת האלופות".

כמה יתרום הניסיון בליגה האירופית בעונה שעברה לניסיון העלייה לשלב הבתים?

"אין ספק שלמדנו מהעונה שעברה. במשחקים באירופה יש הרבה יותר קצב ומהירות ואתה לומד איך להכין את עצמך לקראת המשחקים האלה. שיחקנו כבר מול 50 אלף איש ומול קבוצות כמו סלטיק והמבורג שהן קבוצות של ליגת האלופות, הניצחונות עליהן הוסיפו לנו הרבה ביטחון ועם הביטחון הזה נבוא גם למשחקים במוקדמות ליגת האלופות. ברגע שנשמע את ההמנון של ליגת האלופות, לכולם תהיה צמרמורת בגוף. כולם מאוד רוצים את זה פה והעובדה ששיחקנו כבר ברמות הגבוהות של אירופה תרמה לנו כי אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים".

יכול להיות שדווקא העובדה שהקבוצה לא השתנתה היא חיסרון כי כבר מכירים אתכם ואפשר ללמוד אתכם?

"נכון שמכירים אותנו, אבל מצד שני, ככל שאנחנו ביחד אנחנו מתחברים עוד יותר. אנחנו כבר משחקים על אוטמט ואם זה עובד, לא צריך לשנות יותר מדי. אסור לשכוח שהבאנו חיזוק של שלושה שחקנים וזה הרבה, לא צריך להחליף את כל הקבוצה, במיוחד כשהלך כל טוב. יכול להיות שזה שלא היינו מוכרים היה יתרון בשבילנו, אבל נגד כל קבוצה בשלב הבתים שיחקנו פעמיים ואין לי בכלל ספק שהם כבר למדו אותנו במשחק השני, ובכל זאת סיימנו במקום הראשון בבית. כילא משנה כמה קלטות שלנו יראו, במגרש זה משהו אחר".

"לא רואה סיבה שלא נהיה בליגת האלופות"

כמה יעזור הסיום המטורף של הליגה מנטאלית במשחקי ההכרעה במוקדמות?

"הסיום של הליגה היה באמת משהו שאף אחד לא חווה ולא האמין שיעבור, כי באמת כל משחק היה כמו גמר גביע. עלינו בידיעה שאין דרך חזרה וייגמר סיפור האליפות או הגביע, זה היה סרט מטורף. אני אישית למדתי מזה המון. צריך להכין את עצמך פיזית ומנטאלית בצורה הכי טובה ולהגיע כמה שיותר רגוע ומרוכז, משום שקצב המשחק הרבה יותר גבוה ודורש ממך מינימום טעויות. עברנו הרבה בשנתיים האחרונות. מי שלא זוכר - הפועל התמודדה כנגד הירידה רק לפני שנתיים ופתאום בסוף העונה שעברה לקחנו דאבל. יכול להיות שהשנה הדברים לא יסתדרו לנו כפי שאנחנו מתכננים. הנה, מכבי הביאו רכש ובסופו של דבר יכול להיות שהם יסיימו במקום החמישי. אין כללים בכדורגל, הכל תלוי בהכנה נכונה, בדבק בין השחקנים ובהבנה עם הצוות המקצועי. זה מה שעושה קבוצה בסופו של דבר".

עד כמה יהיה מאכזב מבחינתכם לא לעלות לליגת האלופות?

זו תהיה אכזבה גדולה למועדון שעשה מאמץ ענק בקיץ להשאיר את כל השחקנים בקבוצה. היו להרבה שחקנים הצעות טובות מחו"ל, והמועדון עשה מעל ומעבר בשביל להשאיר אותי, את שכטר, את ורמוט,ואת ידין , ככה שמגיע לו שנביא אותו לליגת האלופות. זה לא יהיה קל בכלל".

אכזבה כזו תפגע לכם בהמשך העונה?

"המרקם החברתי שיש לנו בקבוצה לא ייתן לזה לפגוע לנו בהמשך העונה. גם אחרי הדרבי, כשחשבנו שהפסדנו את האליפות, ידענו להתעשת ואמרנו שחייבים לשים את זה מאחור ולקחת את הגביע. ברגע שמשהו לא הולך חייבים לדעת להתנתק ולא לתת לזה לפגוע בנו, אסור שבגלל דבר אחד נסבול כל העונה. יכול להיות שזה ישפיע שבועיים-שלושה על מצב הרוח של השחקנים כי זו הזדמנות לכולם לקבל את הבמה המרכזית באירופה ואולי להתקדם, אבל אם זה לא יקרה, נדע לצאת מזה. אני יודע שכולם רוצים את זה מאוד ואני לא רואה סיבה שזה לא יקרה. מגיע לקבוצה הזאת להיות בליגת האלופות".

קשר הפועל תל אביב ערן זהבי. מגד גוזני
ועכשיו - הפנים לליגת האלופות/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully