וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הקבוצה הישראלית הכי טובה שאני זוכר"

אחרי שנה שבה התמקד בעבודה, אביחי ידין, המנוע בדאבל של הפועל ת"א, מדבר הכל ומבטיח לתרגם זאת גם להישגים בנבחרת ו"טורניר גדול"

"זו עונה לספר לנכדים", אומר אביחי ידין על הדאבל של הפועל תל אביב. ידין יודע גם איך הוא יתחיל לספר לנכדים שלו את הסיפור: במחצית במשחק בטדי. "היינו מפורקים, עצבניים הייתה אוירה קשה בחדר ההלבשה. באותו זמן אמרתי לכולם: אין לנו ריאות, אין לנו רגליים, אין לנו שום דבר, אבל אנחנו נביא את האליפות הזאת להפועל ת"א. מעכשיו כולם מתאבדים על המגרש בשביל להביא את האליפות הזאת. אין כזה דבר שלמישהו לא היה כוחות אתמול, מצידי היה לאבד כליה, אבל רק לתת הכול על מגרש. עשינו את זה, אין הרגשה כזאת בעולם".

ידין ודאי יתחיל בסיפור הזה, כי הוא מלמד לא מעט על התרומה העצומה שלו. על החלק הענק שלו בפאזל. עבור רבים, מה שנזכור מהעונה הזו של הפועל תל אביב זה את הכדורגל המרשים, הנוצץ, האסתטי, אבל לכל אלו נוסף אופי. בכל אלו היה מי שהכניס סדר, מי ששמר על השורות בזמן ששחקנים התחלפו כמעט בכל עמדה במגרש, אולי בעמדה הכי מכרעת במגרש כדורגל. כיאה לתפקיד שלו, אביחי ידין לא אוהב לדבר הרבה, אבל עכשיו המילים פשוט זורמות ממנו. עכשיו הוא בטוח ש"אפשר לעשות עוד עונה כזאת, והעונה הוכחנו למה אנחנו מסוגלים".

הכל התחיל בגטבורג

כשאביחי ידין (23) הגיע להפועל תל אביב, אף לא שיער שיביא איתו תרומה כזו. אף אחד לא חשב שהוא היורש של יוסי אבוקסיס. "הכל התחיל בעונה שעברה", אומר ידין. "כאשר שי אבוטבול נפצע, אלי לקח אותי ואמר לי 'יש לך גב ממני, תשחק, אני מאחורייך'. אחרי הביטחון שהוא נתן לי בעונה שעברה, העונה כבר לקחתי מנהיגות. הבנתי שכל הכדורים עוברים דרכי והיה לי ביטחון בעצמי. גם הקהל, שאני מטורף עליו, נתן לי הרבה מאוד מהביטחון הזה. אני חושב שזה התחיל במשחק הראשון באירופה, שם הרגשתי שאני שחקן משמעותי. הרגשתי אחרי המשחק הזה שאם אני רוצה משהו אז אני משיג אותו".

- איפה אבוקסיס עזר לך?

"יוסי עזר לי העונה בכל הדברים. היו לנו הרבה שיחות והוא כיוון אותי ולימד אותי לעשות דברים במגרש. הרבה בזכותו עשיתי התקדמות העונה. אני מרגיש שנתתי העונה את כל מה שיש לי על המגרש, כל משחק פשוט "התאבדתי" וזה הרבה בזכות אלי, יוסי והקהל הנפלא שלנו".

- באיזו נקודה הרגשתם שאתם יכולים לעשות זאת?

"ברגע שניצחנו בגטבורג ראינו שיש פה קבוצה מיוחדת וטובה שיכולה לעשות הרבה דברים נפלאים העונה. גם כשמכבי חיפה הובילה עלינו ב-12 נקודות, לא ויתרנו, נלחמנו וידענו שאפשר לעשות את זה. החלטנו שאנחנו נלחמים עד הסוף".

- התחלפו לידך הרבה שחקנים. איך שמרת על יציבות?

"תמיד הבנתי את המשחק ולאורך העונה אתה משתפר ומקבל יותר ביטחון. יש לי כבר הרבה ניסיון בליגת העל וממשחק למשחק מרגישים את הניסיון הזה. אני שמח שהצלחתי להוכיח את עצמי והראיתי לכולם מה אני שווה. לא משנה מי הלך, ידענו להמשיך כקבוצה ורצנו כמו מכונה משומנת, כל אחד ידע את התפקיד שלו בצורה מושלמת. שום דבר לא הצליח לחבל לנו ולהוציא אותנו מהדרך שלנו, גם לא פרשת גטבורג. לא התעכבו על שום דבר רע העונה, לא יכולנו להרשות לנו את זה".

- גם לא הדרבי?

"אחרי הדרבי הייתה אוירה נוראית וקשה במועדון, אי אפשר היה לתאר את זה. אבל אלי ויוסי לא נתנו לנו לשקוע בדיכאון והרימו אותנו וגרמו לנו לא לוותר. גם אנחנו בתוכנו ידענו שאסור לוותר, ובאמת לא ויתרנו והבאנו דאבל חלומי".

- מרגישים שעניתם לכל השונאים שלכם?

"אני לא מתעסק במי ששונא אותנו, אלא באלה שאוהבים את הפועל. למרות כולם, לקחנו דאבל וזה הכי חשוב. בני יהודה הוכיחו שהם גדולים מהחיים אתמול וספורטאים אמיתיים. גיא לוזון הוא ווינר אמיתי".

הכל יימשך בנבחרת

ידין מסרב לתחום את זה בזמן, אבל בטוח ש"הפועל של העונה זו הקבוצה הישראלית הטובה ביותר שאני זוכר. אני יכול להגיד שעם קבוצה כזאת היינו יכולים לעשות עוד יותר דברים מופלאים העונה ואם לא היינו מקבלים את קאזאן בקור הזה אני לא יודע איפה היינו נעצרים באירופה, היינו מגיעים הרבה יותר רחוק גם שם".

- איך שומרים על אותה קבוצה?

"אין שום חוסר ודאות, יש בעלים נהדרים לקבוצה הזאת ואני מאמין שהם יצליחו לשמור על הקבוצה טובה וחזקה. אני מאמין שאיתי וגילי יישארו בקבוצה ויעזרו לנו להגשים את החלום של ליגת האלופות. גם אני מבטיח לעשות הכל כדי להשאיר אותם בקבוצה ואני אדבר איתם על זה. כמו שהאמנתי בדאבל אני מאמין שהם יישארו בשנה הבאה. זה חלום של כולנו לשחק בליגת האלופות, ולכן לדעתי הם יכולים להישאר עוד עונה וללכת לקבוצה באירופה בכל עונה אחרת. אני חושב שהעתיד שלהם פה. ומה איתי? ברור שלהגיע לאירופה זה חלק מהחלומות שלי ואני מאמין שכאשר יגיע הזמן, אוכל לעשות זאת. עכשיו אני נמצא בהפועל בכדי להביא עוד תארים".

- תגיד, כשהיית לפני שלוש שנים בכפר סבא, בכלל דמיינת סיטואציה כזו: דאבל, שחקן משפיע, מבט לאירופה?

"כל דבר שאני רוצה אני משיג בסופו של דבר. אני יודע שבעבודה קשה אפשר להשיג את הכל והנה, עובדה, היום אני אחרי הדאבל".

- מה זה אומר לגבי הנבחרת? הרבה אנשים בונים עליך ועל חבריך בתור דור ההמשך של הנבחרת.

"אני מקווה שיחד עם כל הצעירים והבסיס הטוב, נצליח להביא את הנבחרת לטורניר גדול. אני מאמין שנגיע לאן שכולם מצפים שהנבחרת תגיע. הניסיון באירופה תרם לכל השחקנים העונה. שיחקנו מול 50 אלף אוהדים, אתה מתרגל לזה כבר ואתה לא מתרגש כמו פעם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully