וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי, אל תתעסק ברגשות יותר מדי

22.7.2009 / 13:32

פעם שכטר היה לוקח ממנו ללב, עכשיו הוא צריך להוכיח שהצעקות שחטף מאלי גוטמן בקדנציה בנתניה יהפכו אותו לשחקן בוגר, ממושמע ואחראי יותר בהפועל תל אביב. האומנם? האם פרק ב' במפגש בין המאמן לחלוץ יהיה מוצלח יותר מנתניה?

לא מעט פעמים בקדנציה המשותפת שלהם במכבי נתניה, אלי גוטמן נהג לנזוף בו. אבל איתי שכטר לא ויתר, הוא התעקש לשחק בדרך שלו - פחות יסודות, יותר כשרון, ושמר על משהו בתכונות האישיות כשחקן שגוטמן מאוד אהב לשנוא. באחד האימונים במהלך אוקטובר 2006, חודשיים אחרי שגוטמן נחת בקבוצה שבנה בהצלחה איל ברקוביץ', הרומן המתמשך בין השניים עלה על שרטון. לגוטמן, שטען בפני מקורביו ששכטר הוא השחקן "הכי מוכשר עם הכי פחות יסודות" בקבוצה, נמאס. "תגיד, אתה לא מבין מה זאת משמעת טקטית? תיזהר ממני", קרא לעברו המאמן אחרי ששוב לא מילא אחר ההוראות והוסיף: "עוד פעם אחת, אתה לא תשחק אצלי כדורגל יותר". לקראת סיום האימון גוטמן הבחין בשכטר כשהוא מדדה על רגלו ויוצא החוצה בכדי להדק שכבת קרח על רגלו. "אתה יוצא מהאימון רק באישור, הבנת? עכשיו עוף מפה", רתח עליו המאמן.

בימים שאחרי, גוטמן המשיך להרביץ בו ציונות. היחסים בניהם הזכירו יחסים של זוג מאוהב וכללו פרגונים בהפוגות, משברים, שיחות נפש, לא מעט עליות אבל גם לא מעט מורדות. כששכטר לא רצה ללמוד, גוטמן צעק. באחת הפעמים הראשונות בהן הוא ביצע בדיוק מה שהמאמן ציפה ממנו, גוטמן עצר את האימון, אחז בכדור והתחיל למחוא כפיים לעיני השחקנים ההמומים. דווקא בהפועל תל אביב, קבוצתו החדשה של שכטר, צופים חבריו למתינות ביחסים בינו לבין המאמן. "יחסים קיצוניים כמו אז לא יכולים להתרחש בין שחקן ומאמן. שכטר יודע בדיוק מה גוטמן מצפה ממנו והוא יעבוד פי שתיים יותר קשה כדי לרצות אותו", הם אומרים. נראה כי השילוב הזה, של שכטר וגוטמן יחד בהפועל תל אביב, הוא הדבר המסקרן ביותר שיעבור על הפועל תל אביב העונה.

יסודות ופוזישן

באחת הפעמים הזכורות יותר לשחקני מכבי נתניה, גוטמן עצר את האימון והבהיר לשחקנים מה יקרה לשחקן שלא ימלא אחר ההוראות. "תוריד את הראש כשאני מדבר איתך, אני לא רוצה לראות את הלבן בעיניים שלך", הוא פנה לאחד השחקנים. שחקנים העידו אז כי כששכטר שמע את זה, הוא ירד מהמגרש מפוחד. אבל הפחד הזה מתגמד לעומת ההצלחה הכבירה והשינוי שעבר שכטר בתקופה ההיא. בנתניה היה מי שאמר השבוע כי אם גוטמן לא היה מסיים את הקדנציה שלו כל כך מהר, הוא היה משתדרג עוד יותר מבחינת המשמעת הטקטית.

הבעיה העיקרית שמנעה משכטר לרצות את גוטמן בתחילת הקדנציה הקצרה שלו בנתניה הייתה בעיקר חוסר היכולת שלו לשנות את סגנון המשחק בהתאם למה שהמאמן מצפה ממנו. שחקנים בנתניה העידו השבוע כי הרגע הקשה ביותר של שכטר בקריירה הגיע באחד האימונים הראשונים שלו בקבוצה, כשגוטמן הבהיר לשחקן שהוא יתופקד כשחקן כנף, ותפקידו בין היתר יהיה לעזור למגן בעבודת הגנה. "תפקידך הוא לעזור למגן", אמר לו המאמן, או כפי ששחקן בקבוצה הסביר: "גוטמן אוהב 'דאבל אפ', שניים על אחד. שכטר היה חייב לבוא לקחת כדור מהמגן שלו, לעשות הרבה הגנה. למזלו, היה לו כושר משחק".

לשכטר, מסתבר, באמת היה מזל, בעיקר משום ש"שחקני הכנף גמרו את האימונים אצל גוטמן כשהם יורקים על הדשא ומחזיקים את המותניים. בנתניה, כל השחקנים היו צריכים להכניס לתודעה שמדובר בפרופסור לכדורגל וצריך ללמוד ממנו. הוא שדרג את כל השחקנים בנתניה. מי שלא היה לו כוח לרוץ, נשאר מחוץ לרוטציה".

"שכטר לא גדל בהפועל תל אביב, אלא במקום אחר, שכנראה שמבחינה טקטית הוא לא קיבל שם את כל היסודות והורגל לרוץ עם הכדור ולא משנה באיזה חלק של המגרש", נזכר אופיר חיים, שמכיר את שכטר מקרוב ושיחק איתו אצל גוטמן. "אצל גוטמן לא משחקים עם הכדור בשליש הקרוב לשער, אבל בשליש האחרון (הקרוב לשער היריב, א"י) אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. בהתחלה היה לו קשה, אבל אחר כך שכטר הבין שזאת הדרך. מלבד מסי, אין בעולם שחקנים שיכולים להפגין יצירתיות, מלבד בשליש השלישי. כשאתה מאבד כדור במרכז המגרש, גוטמן מתחיל לאבד כיוון, זה היה מעצבן אותו ששכטר היה עושה דריבל באמצע ומאבד. אבל בסוף הוא למד".

כאמור, העקשנות של שכטר לא ממש השתלמה לו. בכל פעם שהוא טעה, גוטמן היה צורח. בכל פעם שהוא היה מבצע פעולה טובה, הוא היה מקבל מחמאה, זריקת עידוד כדי לבצע פעולות כאלה גם באימון הבא. "באחד האימונים גוטמן צעק לו 'אני לא יכול יותר, אתה מוציא אותי מדעתי'", נזכר חיים באירוע שעיצבן את הקואוץ'. "אבל בתוך תוכו הוא תמיד אמר שרק הוא יחנך אותו. הם ניהלו הרבה שיחות, היה כאן אספקט פסיכולוגי. הוא לקח אותו כפרויקט".

שיחות ארוכות

בקיץ הזה, רצתה את שכטר גם מכבי חיפה. מאוד רצתה. אבל נראה כי מה שהכריע את הכף היה דווקא הנושא הכלכלי. יעקב שחר רצה לקצץ והעלויות של שכטר היה גבוהות. הדרישה הראשונית של מכבי נתניה הייתה מיליון דולר תמורת כרטיסו, אבל עם הפועל תל אביב הסכומים ירדו בחצי. כאשר הסכומים שהציעה הפועל היו אטרקטיביים יותר ומקורביו יעצו לו לשחק אצל גוטמן, כבר לאחר הגישוש הראשוני היה ברור שהשחקן ילבש בעונה הבאה אדום.

בכלל, עוד הרבה לפני הסיכום בהפועל, שכטר וגוטמן שוחחו לא מעט פעמים. המאמן הבהיר מה הוא דורש והשניים הגיעו לעמק השווה. בסביבתם של השניים טוענים כי השיחות הללו התקיימו כדי למנוע מבוכה בעתיד, שבה השחקן יתופקד כשחקן ציר ויתלונן על תפקודו.

השאלה העיקרית שעלתה בשיחות הללו היא מה יהיה תפקידו של שכטר על המגרש. הרי לא מעט פעמים גוטמן נהג לשנות אותו. בשיחות הבהיר המאמן כי הוא מתכוון להציב את שכטר במספר עמדות, ככל שיידרש, וכי העדיפות לעמדת החלוץ המרכזי תינתן לו במידה וסמואל יבואה יעזוב את הקבוצה. שכטר שמעדיף לשחק כחלוץ ולנצל את המהירות שלו לכיבוש שערים, הסכים. עכשיו הוא מחכה לראות האם יבואה יעזוב את הקבוצה או יישאר בה, מה שבטח יחזיר אותו לעמדה שבה התחיל לשחק אצל גוטמן בנתניה. אם יבואה יעזוב, סיכוייו להשתלב כחלוץ הבודד במערך של גוטמן גבוהים יותר.

הפעם האחרונה שהשניים שוחחו פנים מול פנים הייתה במהלך נופש באילת, לפני חודש בערך, אז שמע שכטר לראשונה מה המאמן רוצה ממנו. מאז, הם נוהגים לדבר כמעט בכל יום. חלק מהשיחות ארוכות ורובן עסקו בהתקדמות המשא ומתן בין נתניה לאדומים.

"אחד הדברים הכי חשובים שאיתי שינה הוא נושא המשמעת", אומר אביו של השחקן, נחי שכטר. "הוא למד לעמוד בדרישה של מאמן קפדן, שינה את קו המחשבה והם יישרו קו בנושא הטקטי. היחסים בניהם מעולים וגוטמן מאוד מעריך אותו". שכטר האב מבין מה המשמעות של החזרה של בנו לשחק תחת גוטמן. "הוא ישחק בכל עמדה שהמאמן יבקש ממנו. איתי התבגר והוא מודע למה שמצפים ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אוהדי הפועל חולים על שחקנים כאלה"

לפני שבועיים הודה שכטר בראיון כי "עם אלי גוטמן אני אסתדר, למרות שהייתה תקרית בינינו פעם", ובסביבתו של השחקן סיפרו כי שכטר מודע לרגישות ביחסיו עם המאמן החדש-ישן והפעם, בניגוד לעבר, אין מקום לטעויות. שכטר אמר לחבריו בתקופה האחרונה כי הוא חש שזה הזמן לעזוב את מכבי נתניה, משום שלא תהיה לו את היכולת להתקדם בעונה הבאה כפי שהוא עשוי להתקדם בהפועל תל אביב.

גם בהפועל תל אביב מאוד מסוקרנים לראות את שכטר בעונה הבאה, בעיקר משום שיהיה מעניין לראות האם גוטמן ישתמש בכישרון ההבקעה שלו או יהפוך אותו לשחקן שעושה הרבה עבודה שחורה בחלק ההגנתי, רץ על הקווים ומשחק עם פחות חופש פעולה ויותר מחשבה.

אופיר חיים מסכם זאת כך: "איתי התבגר, היום הוא בשל יותר להצליח בקבוצה כמו הפועל תל אביב. למעשה, היא מתאימה לו כמו כפפה ליד. הקהל 'יתעלף' כשיראה אותו, הם חולים על שחקנים מהסוג הזה. איתי עושה דברים שלא רואים בכדורגל הישראלי, מסוגל לעבור שלושה שחקנים על חצי מטר. הקהל של הפועל אוהב דברים כאלה".

"בניגוד לעבר, גוטמן מאמין שצריך ללטש את שכטר ולא לשנות אותו", אומר שחקן ששיחק עם שכטר אצל גוטמן בעבר. "הוא מסוגל בקלות לעבור שלושה שחקנים ולעשות דריבל טוב, אבל אם הוא יאבד את הכדור אחרי מהלך כזה, נחזור לשמוע את אותם קולות מוכרים מכיוון הספסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully