וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צור קשר

לזנדברג אופי של אלוף, אבל הפציעה והאופי המתחכם מעמידים בספק את הצלחת עסקת השנה בכדורגל

שחקני בית"ר ירושלים הופתעו לגלות את מיכאל זנדברג באימון המסכם שקדם לגמר הגביע מול מכבי חיפה. כחודש לפני כן זנדברג בחר לצאת לניתוח בקע כדי להיות כשיר לתחילת העונה הקרובה, אבל זה לא מנע ממנו להגיע ולתמוך בחבריו ערב המשחק הגורלי. זנדברג לא הסתפק בכך ואף יצא עם הקבוצה למלון, שם שהה לצד הצהובים-שחורים וניסה להעביר להם את מה למד בחמש האליפויות שקטף בעשור האחרון. "אתם יותר טובים מהם. תעלו ותביאו את הגביע", אמר לא פעם זנדברג, שכוחו החברתי בקבוצה שרוצה לקחת תארים בא לידי ביטוי גם כשהוא לא משחק.

מבחינה אנושית, זנדברג הוא כבר תוספת כוח להפועל תל אביב, והיכולת שלו לתרגם קשיים ומשברים לתארים רק שודרגה בבית"ר המבולגנת של גאידמק. אבל זנדברג רוצה יותר, ומתכוון להפוך לאחד השחקנים היחידים בתולדות הליגה שלוקח אליפות בשלוש קבוצות שונות. קצת אחרי תום הליגה הוא כבר חבר למאמן כושר אישי, שיעזור לו להשלים פערים מעונה בה הוא בקושי שיחק ואולי גם סימני הגיל שלו (29) באו לידי ביטוי לראשונה. זנדברג יודע שזה לא הולך להיות פשוט והוא יצטרך להניח הרבה מאוד מהאגו שלו בצד כדי להתגבר על מה שעבר בעונה האחרונה, בה מיעט לשחק ובעיקר מיעט להבריק. עונה ראשונה בה סימני השובע אחרי חמש אליפויות במכבי חיפה ובית"ר החלו לצוץ. "אני יודע שזו עונת המבחן שלי", אמר למקורביו אחרי שחתם בהפועל תל אביב. אין דרך נכונה יותר להגדיר זאת.

למצוא מחדש את הרעב

זנדברג כבר עמד בעבר באתגרים לא פחות גדולים, למעט הבדל אחד: עד היום, הוא היה גם שחקן רעב שרצה להוכיח משהו, ואילו היום, כששיאו כבר מאחוריו, הרבה יותר קשה לחזור אחורה כדי למצוא הכל מחדש. למכבי חיפה, למשל, הוא הגיע ב-2002 כשחקן די צנום שלא מסוגל לסיים 90 דקות. בעונה הראשונה, תחת יצחק שום, זנדברג כיכב, אבל הבעיה הפיזית, עליה יצטרך להתגבר גם בעונה הבאה בעקבות מיעוט הדקות שלו בעונה שעברה, פחות באה לידי ביטוי.

למרות הקשר הלוקה בחסר עם רוני לוי בתחילת הדרך, זנדברג עמד בסופו של דבר באתגר הפיזי ועיטר את גופו בלא מעט שרירים לא אופייניים. בעונה האחרונה תחת רוני לוי הוא כבר הפך לשחקן מאוד משמעותי. "זה לא סוד שלמיכאל היתה בעיה פיזית בתחילת דרכו במכבי חיפה", אומר הפיזיולוג של הקבוצה לשעבר, ד"ר בוקי ירון. "המעבר מהפועל פתח תקווה לרמות הגבוהות של מכבי חיפה הביא אותו להתמודדות עם סיבולת שלא ידע עד אז. מיכאל הוא אחד השחקנים שהכי אהבתי לעבוד איתם. למרות הקשיים, הוא מקצוען אמיתי. בסוף דרכו בחיפה הוא היה מסיים 90 דקות בקלות ורק העובדה הזו מוכיחה את הרצון הגדול שלו להצליח. לא עקבתי אחרי הפציעות שלו מהעונה החולפת, אבל אין לי ספק שאם זה אותו מיכאל שהיה בחיפה, הפציעות שעבר השנה רק יוסיפו לאתגר שלו ועם הרצון הגדול שיש לו, הוא יתגבר על כל מכשול ויהיה גורם משמעותי בהפועל תל אביב".

"נפוליאון אמר בזמנו שלא מספיק רק כישרון, אלא גם צריך מזל", אומר גילי לנדאו. "לזנדברג, גם בעונות הפחות טובות שלו, היה הרבה מזל ששחקנים מסביבו עשו את העבודה. הפציעה שעבר לא אמורה להוות לו בעיה בחזרה לכושר טוב. הרבה שחקנים עברו ניתוחים מהסוג הזה וחזרו ליכולתם הרגילה, ובמועדון מסודר כמו הפועל עם אוהדים תומכים לא צריכה להיות בעיה בכלל. זנדברג מביא להפועל הרבה מאוד ניסיון, אבל יחד עם זאת, היה חסר לו, לטעמי, את הרעב להצלחה. אם הרעב יחזור אליו, אז אין לי בכלל ספק שהוא יכול להיות תוספת כוח משמעותית להפועל בעונה הבאה. מיכאל צריך לזכור ששחקן כדורגל חייב להוכיח את עצמו בכל עונה, ואפילו בכל משחק וזה חלק מהמבחן שלו כשחקן מוביל בהפועל".

להחדיר בו משמעת טקטית

מעבר לאתגר הפיזי והרעב המחודש אותו זנדברג יצטרך למצוא, למספר 15 צפויה משימה לא קלה: למצוא שפה משותפת עם מאמן תובעני כמו אלי גוטמן. בהפועל פתח תקווה זה עבד לא רע, אבל כשזנדברג יצא לעולם הגדול הוא התגלה כשחקן קצת חוכמולוג שלא אוהב מאמנים שנכנסים לחיים. רוני לוי, למשל, לא אהב את תרבות הבילויים הענפה של זנדברג, שבבעלותו נמצאים היום מספר עסקיים פרטיים הנוגעים גם לחיי הלילה. מעניין יהיה לראות כמה גוטמן יהיה תובעני בנוגע למשמעת הטקטית של זנדברג, המשמעת הפיזיולוגית שלו והעיסוק בדברים אחרים שאינם כדורגל פרופר.

בבית"ר של העונה שעברה, לדוגמה, זו היתה גם אחת הסיבות בגינן המאמן ראובן עטר בחר להושיב אותו על הספסל. בבית"ר מספרים שזנדברג לא ממש מילא את הוראותיו הטקטיות של המאמן, הוראות שיהיו הרבה יותר מחמירות תחת גוטמן. "ראובן פשוט התאייש לתדרך אותו בכל פעם, ובשלב מסוים החליט פשוט לספסל אותו", סיפר גורם בכיר בבית"ר. "אם מיכאל ימשיך באותו קו, הוא הולך לסבול סבל מר בהפועל".

"ההגעה של זנדברג להפועל תל אביב היא כמו שחקן שעולה מהנוער אל הבוגרים", אומר דני נוימן. "זנדברג היה גורם משמעותי באליפויות של בית"ר, אבל יחד עם זאת, העונה האחרונה היתה גרועה מאוד מבחינתו. נכון שהוא עבר כמה פציעות העונה, אך גם לפני כן זנדברג היה רחוק מיכולתו. לטעמי, הפועל תל אביב שילמו יותר מידי עבור שרותיו ולא בטוח שהם יקבלו תמורה עבורו. זנדברג בהחלט יכול להפוך לשחקן משמעותי בהפועל, אבל בשביל שזה יקרה, הוא צריך לשדרג את יכולתו בכל הפרמטרים במגרש. אם לא, בעונה הבאה הוא כבר יחל לחפש קבוצה תחתית בה יסיים את הקריירה".

להיות פתוחים לאופיו

בחדרו של מנהל הקבוצה בבית"ר, מאיר הרוש, תלוי פוסטר של זנדברג, כבוד שלא כל שחקן זוכה לו. למרות שזנדברג בעיקר בלט בשנה וחצי הראשונות מתוך השלוש בעידן גאידמק, בבית"ר לא שוכחים כל כך מהר את התרומה האנושית שלו למערכת ששכחה כבר מה זה לקחת אליפות. בבית"ר, צריכים בהפועל תל אביב לשנן, היו פתוחים לאופיו של זנדברג, ועצותיו התגלו לא אחת כנכונות. כאשר זנדברג ראה את הברדק תחת אוסי ארדילס, הוא התקשר ליו"ר ולחץ להחתים את מאמן הכושר דרור שמשון שעבר איתו בהפועל פתח תקווה. כאשר זנדברג שמע את חוסר שביעות הרצון של אריק בנאדו במכבי חיפה, הוא לחץ על אותם בעלי תפקידים בבית"ר כדי שאלו יצרפו את הבלם המנוסה ("היו ימים שהייתי מקבל ממיכאל שש או שבע טלפונים ביום והוא לא הרפה עד שאריק חתם בקבוצה", משחזר גורם לשעבר בהנהלת בית"ר"). בחיפה, עם או בלי קשר, מספרים שמכל השחקנים שעזבו את מכבי חיפה, יעקב שחר מתגעגע לזנדברג יותר מכולם.

בעונה שעברה להפועל תל אביב היו חסרים שחקנים אלופים מהסוג של זנדברג, אבל השאלה היא כיצד המערכת תקלוט אותו. היו בעבר לא מעט מקרים בהם שחקנים מסוגו של זנדברג דוכאו בהפועל תל אביב. אריק בנאדו, החבר הטוב, לא מאמין שזה יהיה המקרה הפעם. "אין לי בכלל ספק שהפועל עשו רכש מצוין", אומר אריק בנאדו. "מעבר לכך שמיכאל הוא חבר טוב, הוא ווינר אמיתי. הוא תוספת כוח לכל קבוצה. אין לנו הרבה קשרים שמאליים טובים בארץ כמוהו, אבל מעבר לכך, הוא האדם שמוסיף בכל פרמטר בקבוצה. אני מאמין שהפועל תרוויח שחקן מצוין שישפיע על כל הסובבים אותו ויגרום גם לחבריו החדשים להיות טובים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully