וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה סילבה: "בעונה הבאה ניקח אליפות"

דגלאס דה סילבה, תתפלאו לשמוע, עדיין לא התאושש מההפסד בקרית אליעזר ("ילווה אותי כל החיים"), אבל מתחייב על פיצוי. בינתיים הוא מסביר מה אלי גוטמן נתן לו שאוחנה לא, ומה היה חסר להפועל ת"א כדי לזכות בתואר ("עוד שני שחקנים כמו ורמוט"). ראיון

דגלאס דה סילבה עדיין מריץ בראש את אירועי המשחק בקרית אליעזר, בו הפסיד יחד עם הפועל תל אביב 1:0 ואיבד סיכוי להגשים חלום: לזכות באליפות. דה סילבה, שירד בעונה שעברה ליגה עם כפר סבא, יודע טעמה של אכזבה, אבל הדמעות שזלגו מעיניו בסיום אותו משחק, כשדקות ארוכות הוא מסרב לדבר עם הסובבים אותו, היו חזקות באותה מידה, אם לא יותר.

"זה משחק שילווה אותי לכל החיים", הוא אומר. "אני מבטיח לכל אוהד שבעונה הבאה, בכל פעם שאני אעלה למגרש, אזכר באותן התחושות שליוו אותי אחרי המשחק בקרית אליעזר. עד עכשיו לא מפסיק לכאוב לי ממה שקרה באותו משחק. למדתי הרבה מאוד במשחק הזה, ואני רק מקווה שבעונה הבאה נוכיח שאנחנו ווינרים ולא לוזרים כמו שיצאנו נגד חיפה".

אליפות? חסרים לנו שחקני מאני טיים

דה סילבה לא רק מרגיש פגוע, אלא גם מרגיש מחויב, ומבטיח ללא פחד ש"בעונה הבאה אנחנו ניקח את האליפות. אני סומך על גוטמן ועל הנהלת הפועל שיחזקו את הקבוצה כמו שצריך, בכדי שלא כמו העונה שהצגנו יכולת טובה ברובה, נדע גם להתעלות במאני טיים ולהביא את אליפות להפועל".

- האמנת בתחילת העונה שתתמודדו על האליפות?

"האמת היא שכשהגעתי להפועל היה חוסר ודאות מוחלט. לא ידענו אם אלי טביב מגיע להפועל או לא ואף אחד בכלל לא חשב על האליפות, אלא רק לתת עונה סבירה. בראייה לאחור, אני יכול להגיד שכל השחקנים שהגיעו מכפר סבא עשו עבודה מצוינת, למרות שביקרו את המהלך והיו גם כאלה שאמרו כי אסור להביא שחקנים שירדו ליגה. אנחנו היינו אחד הגורמים להצלחת הפועל העונה. לא היה לנו קל בהתחלה. לקח לנו זמן להבין, כמו להרבה שחקנים, מה בדיוק גוטמן רוצה ולהסתגל לשיטה אחרת לגמרי מזו של אלי אוחנה. בהתחלה אומנם זה לא כל כך עבד, אבל לאחר מכן, כשכולם ידעו מה הם צריכים לעשות על המגרש, הניצחונות הגיעו וגם היכולת שלנו השתפרה מאוד. בסך הכל, אני חושב שעשינו עונה מצוינת, אבל המשחק בחיפה השאיר טעם חמוץ בפה".

- מה באמת קרה לכם שם?

"אני עד היום לא יכול באמת להסביר מה היה שם. פשוט לא עשינו כלום על המגרש. אולי פשוט לא הגענו מוכנים מנטלית ומרוכזים. לפעמים במשחק אתה פותח לא טוב, נותן פס אחד או שניים שלא מגיעים לשום מקום, אבל אחר כך הדברים משתנים ומה שלא הצליח בהתחלה מצליח אחר כך. מול חיפה כלום לא עבד מההתחלה. זה היה כמו כדור שלג שרק המשיך להידרדר. אף אחד גם במגרש לא לקח על עצמו להרים את כולם, וגם בזה אני כועס על עצמי. חיפה גם הגיעה לכל כדור עם שלושה ארבעה שחקנים. הם באו בטירוף כמו שאנחנו היינו נגד בית"ר ב-0:4 ".

- היום כבר אתה יודע מה היה חסר לכם כדי לזכות באליפות? כי בשלבים רבים של העונה שיחקתם הכי טוב בארץ.

"שאלה באמת קשה. אולי לא היה לנו סגל מספיק חזק ועמוק. יכול להיות שהיינו צריכים ספסל יותר גדול. צריך לזכור שבעונה הבאה הולכים להיות אולי ארבעה זרים חדשים, ולמצוא זרים טובים זה מאוד קשה. העונה מה שאיחד אותנו היה שלא היינו קבוצה של כוכב אחד או שניים, אלא של כל ה-11. כל אחד היה יודע מה הוא צריך לעשות, ועובדה שבמשחקים ששיחקנו קרוב אחד לשני ניצחנו. קח לדוגמה את המשחק בו הפסדנו 3:0 לבני יהודה - המרחקים בינינו היו גדולים ופשוט לא היינו קיימים על המגרש. אפילו הנוער של הפועל, אם היה עולה במשחק הזה, היה יותר טוב מאיתנו. אבל אני באמת חושב שיש לנו קבוצה טובה. יש לנו שחקנים כמו גילי ורמוט, שלדעתי הוא שחקן ענק. הדברים שהוא עושה במגרש הם תענוג לעיניים. אולי באמת חסר לנו עוד שחקן או שניים כמוהו".

- בישראל אוהבים לדבר על ההבדלים בין קבוצה גדולה לקבוצה קטנה. מצאת כאלה בין כפר סבא להפועל תל אביב?

"יש הרבה יותר קהל והרבה יותר לחץ, כך שאין מה להשוות. תראה, בכפר סבא פתחנו את העונה בצורה מדהימה בשנה שעברה עם 20 נקודות, ועדיין הגיעה כמות אוהדים מכובדת בלבד. אבל אז הגיעו 4-5 הפסדים, הידרדרנו עד לתחתית ואז הקהל גם הפסיק כמעט להגיע. בהפועל זה לא קרה. אתה לא יכול לעלות בבלומפילד בלי מוטיבציה. אם אתה עולה כבוי, חבל לך על הזמן, הקהל ישר רואה את זה".

באדיר? לא האמנתי שהוא משחק ככה

- שיחקת העונה כבלם, מגן ימני וקשר אחורי. איפה הכי נהנית?

"הכי כיף, בלי שום ספק, היה באמצע בתור הקשר האחורי. שם יכולתי גם לעשות הגנה וגם להשתתף בהתקפה. אבל התפקיד המקורי מאז שאני ילד הוא בלם, ואם אני רוצה להתקדם ולשחק באירופה אני חייב לשחק רק בתור בלם".

- אתה מרגיש מוכן להיכנס לנעליים של אלין טופוזאקוב?

"קודם כל, אני חייב להגיד שבאמת כואב לי על טופוזאקוב, הוא בלם מצוין שעשה עבודה מצוינת העונה. אבל אלה הם חיים של כדורגלן ולפעמים גם כשאתה עושה עבודה טובה, לא תמיד רוצים שתמשיך. בטח שאני מרגיש מוכן מאוד. אפילו שהעונה לא יצא לי לשחק כבלם כמעט, למדתי הרבה. במיוחד מוואליד באדיר, שלדעתי עשה עונה גדולה ואני מוריד בפניו את הכובע. האמת שבעונה שעברה, כשראיתי אותו בתור בלם, לא חשבתי שהוא מספיק טוב להפועל. אבל העונה הוא הפתיע גם אותי. אני מאמין שאני והוא נהיה צמד טוב. הוא כבר מבוגר ובגלל זה אני אשאיר לו את הסגירות בקו האחרון, ואני זה שאשתולל וארוץ גם בשבילו".

- אתה אומר שהשתפרת העונה, איפה זה בא לידי ביטוי במשחק שלך?

"אצל גוטמן למדתי הרבה. שלא יבינו אותי לא נכון, גם אלי אוחנה הוא מאמן מצוין ואנחנו עדיין מדברים הרבה בטלפון, אבל בכפר סבא היינו הקבוצה הכי התקפית וזה היה עושה הרבה חורים בהגנה. גוטמן שם דגש הרבה יותר חזק על משמעת טקטית, ואני אישית חושב שזה מצוין. כל שחקן יודע בדיוק איפה הוא צריך להיות על המגרש ומה הוא צריך לעשות. באימונים, לדוגמה, אם הייתי נותן פס רוחב במקום פס קצר ופשוט, הוא היה עוצר את האימון ומסביר לי. אלי מאמין שכדורגל זה משחק פשוט ואסור סתם להסתבך. גם בכפר סבא וגם בהתחלה בהפועל הייתי עושה דריבלים על שניים שלושה שחקנים ואחר כך הייתי חושב מה לעשות. עכשיו אני מבין שזה סתם לבזבז את הכוח והאנרגיה במשחק. היום כשאני מקבל את הכדור, אני מחפש לשחק הכי פשוט שיש. אני חושב שגם אני, גם אביחי ידין, סמואל יבואה ובן לוז השתפרנו בזכות גוטמן".

- אם כבר הזכרת את יבואה, הופתעת מהדברים שהוא אמר נגד הפועל תל אביב בראיון ל"הארץ"?

"קשה לי לדבר על זה, כי אני מאוד אוהב את הפועל וסמואל הוא חבר טוב שלי. לא היה נעים לי לשמוע שהוא מרגיש בודד. אני וסמואל מבלים הרבה ביחד. אם הוא אמר את זה, כנראה שהוא מרגיש ככה. לי שום דבר לא היה נראה לא בסדר. ככה הוא, בנאדם קשה וסגור מטבעו. יכול להיות שבכפר סבא היה לו יותר קל כי היה לו חברים גנאים והוא היה מסתובב איתם הרבה. אולי שם באמת הוא הרגיש יותר בנוח, אבל להגיד את הדברים האלה זה קצת יותר מדי קשה. כשחזרנו ביחד מהמשחק בחיפה הוא גילה שפרצו לו לבית והוא ממש לא הרגיש טוב עם זה, אבל אין איזה מניאק בהפועל שעשה לו רע. כולנו חבורה מגובשת שאוהבים אחד את השני. אני מכיר אותו כבר שנים וגם במשחק שלו לא ראיתי הרבה שינוי. הוא גולר וחלוץ מצוין, אבל הוא יכול להבקיע במשחק אחד ארבעה שערים ואז חצי שנה לא להבקיע בכלל. כשהוא עובר תקופות כאלה, צריך לדבר איתו הרבה ולהוציא אותו מזה".

- אתה רואה את העתיד שלך בהפועל?

"טוב לי באמת בהפועל, ואת הארץ הזאת כולם יודעים שאני אוהב. אני רוצה להביא הרבה תארים לקבוצה הזאת, אבל יחד עם זאת אני שואף כמו כל שחקן לשחק באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully