וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנותנים לי לאמן

גיא לוזון מסכם עונה ומסביר למה בהפועל ת"א התוצאות לא נקבעו על כר הדשא ואיך בבני יהודה טיפלו בו אחרת. עכשיו הוא מכוון לנבחרת

לגיא לוזון מתחיל להימאס שגם היום רוב השאלות שזורמות אליו נוגעות לגב של המשפחה והמפלה בהפועל תל אביב. "הפועל תל אביב זו העונה היחידה בקריירה, ואני מדגיש את זה, זו העונה היחידה בקריירה שלי שנכשלתי בה", אומר מאמן בני יהודה. "מדברים על העונה הזאת כל כך הרבה ועם כל הכבוד לעונה ההיא בהפועל, אני כבר מאמן שמונה שנים בליגת העל וזו עונה היחידה שבה נכשלתי ועדיין דיברו עליה יותר מכל שבע העונות האחרות שלי שבהן הצלחתי".

"מכבי פ"ת עשו את חמש השנים הכי גדולות בתולדות המועדון כשאני אימנתי שם", ממשיך לוזון. "נמאס לשמוע על כל נושא הגב של המשפחה. אם לא הייתי מביא תוצאות, לא הייתי במכבי פ"ת, צא מזה. בשנה שעברה לא הבאתי תוצאות ולא נשארתי בקבוצה אותה אימנתי. הכל מונע מאינטרסים של אנשים. במכבי פ"ת היו לי רק הצלחות. גם כשאמרו שמכבי פ"ת התרסקה אחרי שלב הבתים באופ"א, סיימנו בסוף במקום חמישי. רק לסבר את אוזנך: פתח תקוה בתקופתי הייתה שלוש פעמים באירופה והמקום הכי גרוע שסיימנו בו היה המקום השישי. היה שלב בתים, היתה סגנות, רק הצלחות. אז כל מי שאמר ודיבר הוא אינטרסנט ואין לו מושג בכדורגל. כל מאמן שיביא מעכשיו 60 אחוז ממה שאני עשיתי במכבי פ"ת מבחינת תוצאות, יהיה מאמן במכבי פ"ת לנצח. אף אחד לא עושה לי שום טובה. הכל עניין של הצלחות".

הקבוצה האחרונה בשלב הבתים

ובכל זאת, גם אם גיא לוזון (33) לא יודה בכך, היינו צריכים את העונה האחרונה בבני יהודה כדי לראות שהנוסחה שלו עובדת גם מחוץ לאורווה. "העונה בני יהודה עברה שינוי מנטלי", אומר המאמן שרבים סברו שלא ישרוד את החגים. "זאת העבודה שלי, קשה לי לענות במדויק איך. זו עבודה יומיומית, הרבה שיחות, זה משהו שבא מתוכי באופן אינסטינקטיבי, זה מה שאני יודע לעשות. היום מבינים בבני יהודה שאפשר לנצח בכל מגרש, אפשר וצריך להיישיר מבט לכל קבוצה, לכל יריב, בכל מקום. אנחנו מאמינים בעקרונות שלנו, מאמינים בעצמנו ובאים לשחק את המשחק שלנו בכל מקום. אם השחקנים לא היו מפנימים את מה שאמרתי להם, לא היינו נמצאים במקום בו אנחנו נמצאים היום".

מה שלוזון אומר, הוא נכון חלקית. תחילת העונה שלו נראתה כמו המשך ישיר למפלה בהפועל תל אביב, אבל בניגוד לימיו בוולפסון, חזי מגן ומשה דמאיו עמדו מאחוריו עד שהערכים שרצה להנחיל חדרו לשחקנים. "קיבלתי גיבוי בבני יהודה קודם כל כי מגן ודמאיו האמינו בי ודבר שני כי בני יהודה שיחקה כדורגל מצוין, למרות התוצאות הלא טובות שהשגנו", מסביר לוזון. "לגבי הפועל, אז אחרי שלושה משחקים הקבוצה הפסיקה לשחק כדורגל".

- למה? מישהו גרם להם להפסיק לשחק?

"לי יש את התשובות. אם תיזכר בעונה ההיא, אז עד המחזור השלישי שיחקנו מצוין מול בית"ר ירושלים, שיחקנו מצוין נגד נתניה ופתאום כולם גם שכחו שהעפלנו עם הפועל לשלב הבתים באופ"א. זה כנראה נוח לאנשים לשכוח. הקבוצה הישראלית האחרונה שהצליחה באירופה זו אותה הפועל ת"א עם גיא לוזון. ומהמחזור השלישי והלאה זה כבר הפסיק להיות קשור לכדורגל. ומה שאמרתי עד עכשיו זה גם יותר מדי. זה הפסיק להיות כדורגל טהור".

- זה אומר שהיו גורמים במועדון שחיבלו לך בעבודה?

"זה אומר שהפסיק להיות כדורגל טהור. לא היה לי למה להישאר. הרגשתי שאני לא יכול להשפיע יותר. ידעתי שלא משנה איזה אימון הייתי עושה, לא משנה מה הייתי אומר באסיפה, לא היה לנו סיכוי לנצח. די עזוב, מה שהיה בהפועל כבר לא מעניין יותר, אין טעם לדבר על זה".

- ניצחת העונה 0:3 את הפועל בבלומפילד, הרגשת שהחזרת להם על מה שעשו לך?

" אני לא צריך להחזיר להם על שום דבר. גם הם בתוך תוכם יודעים את האמת ואני לא אוסיף".

- זה פרק שהיית רוצה למחוק מהקריירה שלך?

"לא רוצה למחוק שום דבר, למדתי ממנו הרבה וזה רק שיפר אותי".

חייבים סגל רחב

העונה גיא לוזון החליט לדבר במגרש, וסירב להתראיין לאורך 33 המחזורים. היום אנשים מחמיאים לו על המקום החמישי עם קבוצה שאשתקד היתה צריכה לרדת ליגה, אבל עבורו זה היה רק חלק מהתכנון. "כבר בתחילת העונה באתי והצהרתי בפני השחקנים שכל מקום מתחת למקום שישי יהיה בשבילי כמו לרדת ליגה", הוא אומר. "גם במחזורים הראשונים, כשהיינו במקום האחרון, אמרתי להם שאנחנו נהיה בשישייה הראשונה כי זה המקום שלנו. כל החיים חשבתי למעלה. הצגנו כדורגל שמח, אני חושב שהקהל שלנו נהנה בהרבה מאוד משחקים, הצגנו כדורגל שוטף, ראינו מהלכים קבוצתיים וגולים מדהימים, כאשר לצד זה גם משחק הגנה בלתי מתפשר. טוב שכולם נהנו, אבל אסור לנו שזה יהיה חד פעמי. חייבים לגרום לקהל שלנו ליהנות מחדש ולספק שוב את הסחורה בעונה הבאה".

"קבוצות מתרסקות אחרי עונה של הצלחה כי הן לא מגיעות מאוזנות ומוכנות", אומר לוזון, שכבר עכשיו שוקד על הסגל שאמור להמשיך את המומנטום בבני יהודה. "אנחנו נדאג להיות מאוזנים, במיוחד נפשית. אנחנו יודעים בדיוק מאיפה בנו ולאן אנחנו הולכים, אנחנו מאוד מאוד מאמינים ביכולת שלנו ואנחנו יודעים ומבינים שיש לנו עוד המון לאן להשתפר. צריך לזכור שרק דרך עבודה קשה ומשמעת הגענו למקומות שאליהם הגענו, ואם נעזוב את החוקים שלנו ואת העקרונות שלנו, מהר מאוד נעוף למטה ונחטוף מכה. המקום בו סיימנו משקף את היכולת שלנו, ואת מה שהצגנו השנה, נשאף כמובן להתקדם קדימה בעונה הבאה".

- אלירן עטר יהיה שם?

"אלירן ישחק רק בבני יהודה בעונה הבאה. הוא בוגר מאוד, יציב מאוד בנפשו. הוא יודע מה טוב לו, וזה להישאר בבני יהודה בעונה הבאה. הוא עוד ישתפר ויש לו לאן להתקדם, ואין לי שום צל של ספק שהוא יוכל לשדרג את עצמו עוד יותר בעונה הבאה, וזה יקרה רק בבני יהודה".

- מה עוד צריך כדי שכל זה לא יימחק בעונה הבאה?

"קודם כל שומרים על הבסיס הקיים. עובדים קשה, משדרגים את סגל השחקנים, וממשיכים הלאה. חשוב לי גם להדגיש את העבודה של הצוות המקצועי, את עוזר המאמן חזי שירזי ואת עוזר המאמן ומאמן השוערים יעקב אסיאג, שעשו עבודה מצוינת, וכמובן מאמן הכושר שלומי ישינובסקי. בלי עבודת צוות לא היינו מגיעים לשום מקום.

"אני מקווה מאוד שיהיה לחזי מגן ולמשה דמאיו מספיק כסף בתקופה הקשה הזו כדי שנוכל לחזק את הקבוצה, וגם אם חס וחלילה זה לא יקרה, נעשה את המקסימום עם הסגל הקיים. אנחנו מגיעים עם אותה הערכות לכל משחק, שהיריב יחשוב עלינו מה שהוא רוצה, זה לא מעניין אותי, אני מתעסק אך ורק בבני יהודה. תמיד".

- הגדלת תקציב וכסף לרכש היו חלק מהדרישות שהצבת כתנאי לחתימה לעונה נוספת במועדון ?

"אני לא צריך לדבר ולהגיד כלום. מגן ודמאיו אוהבים את הקבוצה אהבת נפש והם יעשו הכל בכדי שבעונה הקרובה תהיה לנו קבוצה טובה יותר. הם רוצים לשדרג את הקבוצה בדיוק כמוני".

- בפעם האחרונה שבני יהודה התחילה את העונה בגביע אופ"א, זה נגמר רע מאוד בליגה.

"זו הפעם הרביעית שלי שאני נכנס למפעל הנהדר הזה. מפעל מרגש ברמות שאני אפילו לא יכול להסביר. ברור לנו שההכנה היא לא פשוטה ונצטרך בצוות המקצועי לעבוד ימים כלילות בכדי ליצור איזון כדי שנוכל לשלב את אירופה והליגה בישראל. זה אומר שנצטרך סגל רחב יותר, ואנחנו יודעים שאם נתקדם באירופה בלי סגל עשיר יותר אז ניפגע בצורה משמעותית בליגה. ההנהלה מודעת לזה ותעשה הכל בכדי שיהיה סגל רחב. אני מאמין בקבוצה שלי, מאמין בסגל שלי. גם השחקנים שלי מאמינים במה שאני אומר. ככה אני גם בוחר שחקנים לקבוצה שלי. לוזרים לא יכולים לשחק אצלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מי יעצור אותי? רק אני

לוזון לא פוחד לחשוף את היעדים הבאים שלו: "אשמח בעוד כמה שנים לאמן באירופה, ולאמן את נבחרת ישראל". כשהוא אומר ש"לאמן כדורגל זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם", אתה מתחיל להאמין לו. בטח שגם העונה הוא גילה נאמנות מוחלטת לדור הצעיר, ולא צעד בתלם שסללו מאמנים אחרים ("אני מאמין שהעולם שייך לצעירים. 'צעירים', זו לא מחלה ולא מילה מגונה. הגיל זה שטויות, גם כמאמן וגם כשחקן. אני אולי צעיר בגיל, אבל יש לי ניסיון של שמונה עונות בליגת העל, ומעל 20 משחקים בגביע אופ"א"). לוזון, אגב, אומר את זה באותו טון כמו שהוא אומר ש"אני לא רק מאמין אלא בטוח שאני יכול להוביל מועדונים יותר גדולים".

אבל לוזון גם יודע שאם בני יהודה תחזור בעונה הבאה לתחתית, הוא יחזור להיות לוזון עבור הרבה מאוד אנשים, אנשים שמחפשים אותו רק בגלל שם המשפחה. "אני בטוח שבגלל שם המשפחה שלי, אנשים לא מפרגנים לי. אני אתן לך דוגמה - כמות החשיפה שאני קיבלתי, השמחה לאיד שהיתה והחגיגה התקשורתית כשעזבתי את הפועל ת"א, היו גדולות יותר מכל המאמנים שפוטרו מאז בליגה. אני יודע דבר אחד, אני צריך לספק תוצאות. וברגע שאני מספק תוצאות, שום דבר לא יוכל לעצור אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully