וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעת לגיל

יבואה חלוד, טלקיסקי לא יציב, אבוטבול פצוע ונאתכו פגוע. בהפועל תל אביב יודעים שעול ההובלה במאני טיים נופל על גילי ורמוט. לשני הצדדים אין ברירה. האם הוא מוכן למשימת חייו, כשעל הדרך יוכיח לדרור קשטן שמקומו בהרכב הנבחרת?

לפני כחודשיים, אחרי התבוסה של האדומים לבני יהודה בסיבוב הקודם, ירד מגנה של הפועל תל אביב עמרי קנדה לספסל. בהפועל תל אביב מספרים שמאז משהו כבה אצל קנדה. המגן, שהיה ליצן הקבוצה וגלגל את חבריו מצחוק, איבד לגמרי את מצב הרוח ונהפך לאחד השקטים במתחם וולפסון, ואיתו נעלם גם הביטחון העצמי. בדיוק כאן נכנס לתמונה גילי ורמוט. בשל מכת הפציעות שעוברת על הפועל, נוכח הסגל הקצר העומד לרשותו של גוטמן, היה ברור לראשי המערכת שאסור לאבד את קנדה. את המשימה הזאת לקח על עצמו ורמוט, שכבר רגיל השנה לקיים שיחות מוטיבציה כמעט עם כל שחקן בסגל. כן, ממש כך. ורמוט המופנם מפעם, יש שיאמרו ילדותי, הפך בין רגע למנוע חברתי שלא מהסס לפעול מאחורי הקלעים. כך גם במקרה של קנדה, שמאז ירידתו לספסל לא מפסיק לעבור שיחות עידוד עם ורמוט. "אל תתייאש", אמר ורמוט לקנדה באחת השיחות. "אתה המגן הכי טוב בארץ ואתה עוד תחזור להרכב ותראה לכלום מה אתה שווה".

יש שיגידו שזהו ורמוט החדש, ונכון לעכשיו הוא גם השחקן הכי חשוב במערך של גוטמן לקראת הפיניש של העונה. לורמוט אין ממש ברירה אחרת. שי אבוטבול כבר חודש מגובס, ביבראס נאתכו חסר המזל שוב נאלץ להתמודד עם מוות במשפחה וספק אם נשארו לו כוחות מנטאליים לסחוב את האדומים, סמואל יבואה כבר שכח מזה להרשית, מהראן לאלה חסר ניסיון, דימיטאר טלקיסקי לא אותו שחקן מהעונה שעברה ובן לוז בקושי מסיים 70 דקות. ורמוט גם נמצא בגיל הנכון, בכושר הנכון, ואחרי שהיה על סף הרכב נבחרת ישראל, נשאר לו עוד צעד קטן כדי להשלים עונת מהפך מושלמת מכישרון לא יציב לשחקן מוביל ודומיננטי – היעד שכולם הציבו בפני ורמוט כשהיה צעיר. אם ורמוט יוכיח לאלו שהטילו בו ספק בקדנציה הקודמת בהפועל תל אביב שהוא כבר בשל להוביל קבוצה גדולה לאליפות, קשטן כבר לא יהסס לתת לפתוח בהרכב הנבחרת.

דרושה מעורבות

בהפועל תל אביב בטוחים שורמוט נמצא בתהליך הנכון כדי לעמוד במשימה שיכולה להפוך אותו סופית לשחקן בקליבר אחר. רק לפני כשלושה שבועות הצליח ורמוט כמעט לבד להחזיר את הפועל למשחק באצטדיון טדי מול בית"ר ירושלים. למרות המוטיבציה שהחדיר אלי גוטמן בשחקניו בהפסקת המחצית, לא רבים האמינו שאפשר יהיה לחזור למשחק מפיגור 2:0. דווקא אז, בלי הוראה מוקדמת של גוטמן, צעק ורמוט לחבריו לקבוצה כי הוא רוצה את הכדור. הקשר, כך על פי חבריו לקבוצה, החליט כי הוא לוקח עליו את המשחק ומחזיר את האדומים לעניינים. תוך מספר דקות הוא בישל לויקטור מרעי את הראשון שלו בליגת העל ולא היה רחוק מלבשל גם את השני, אלא שהחמצה ענקית של לאלה קטעה לורמוט ולאדומים את החגיגה. "זה היה ברור לכולם שגילי הוא האיש שיחזיר אותנו למשחק", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "כולם בקבוצה רואים בגילי ככוכב שלנו. בטדי, זה היה פשוט מדהים לראות איך הוא שינה את המשחק. אם הוא ימשיך ביכולת שהוא מציג בזמן האחרון, אז אין לי ספק שהוא מסוגל לסחוב אותנו לאליפות".

ניר לוין היה המאמן שעבד עם ורמוט בפאזה הקודמת שלו בהפועל תל אביב. ורמוט היה אז כישרון לא מלוטש שלא אהב את דקות המשחק שקיבל, והיו כאלה שטענו שהוא התעסק בטפל ולא בעיקר. היום לוין, שאימן את ורמוט גם בהפועל חיפה, מזהה שינוי בריא אצל השחקן. "ראיתי אותו העונה לא פעם והוא נמצא במגמת שיפור כל הזמן", אומר לוין. "הוא הרבה יותר מעורב במשחק של הפועל ויותר דומיננטי במגרש. רואים שהוא מקבל הרבה קרדיט מאלי גוטמן וזה מתבטא בביטחון שלו על המגרש. הוא גם שיפר את משחק ההגנה שלו וגם הפך ליותר פיזי. לגילי יש הרבה יש כישרון, אם הפועל רוצה אליפות, היא חייבת גילי בשיאו".

ג'ימי טורק, כוכב העבר ופרשן בהווה, מסכים כי הדברים בעיקר תלויים ברגליים של ורמוט: "אם היום אני צריך להצביע על שחקן שיכול לעשות דברים מיוחדים בהפועל, אז ללא ספק זהו ורמוט. אבל גילי חייב להבין שבכדי להשפיע על הקבוצה הוא חייב לקחת על עצמו הרבה יותר ולעלות מדרגה מבחינת הדומיננטיות שלו על הדשא. לדעתי, ורמוט מצוין הוא הבדל בין אליפות לבין עוד עונה יפה. אם הוא יהיה מעל הממוצע שלו הפועל יכולה וצריכה לקחת את האליפות. אם לא, קשה לי לראות במצב של התקפת הקבוצה איך היא תסיים בסופו של דבר במקום הראשון".

הושגה התבגרות

בשביל להבין את השינויים שעברו על הקשר העונה, צריך דווקא להתחיל בעונה שעברה. כידוע, ורמוט עבר אז לשחק בשורות גנט הבלגית. עוד לפני שנחת בבלגיה, סיפרו לו במועדון כי בונים עליו ומאוד מעריכים אותו. אבל המציאות הכתיבה דברים אחרים. הקשר בקושי ראה דקות משחק בבלגיה והיה מאוכזב מאוד ממעמדו בקבוצה. לקראת תום העונה ורמוט כבר החליט לא להמשיך בגנט, אלא שאז לקח אותו לשיחה מישל ואגי', הגנרל מנג'ר של המועדון, ואמר לו: "אני מאוד מחזיק ממך. אני רוצה שתמשיך איתנו בעונה הבאה ותראה שתקבל הרבה יותר הזדמנויות". ורמוט השתכנע מדבריו של ואג'י וכבר החליט לתת עוד צ'אנס לחלום האירופי. לאחר חופשה קצרה בארץ המריא חזרה לבלגיה ושם הבין כי מצבו לא הולך להשתנות.

באותו זמן החליט אלי גוטמן לטלפן לורמוט. גוטמן אמר לקשר המבולבל שהוא מאוד היה רוצה לראות אותו בהפועל ואם הוא אכן יגיע, מובטח לו שיהיה אחד מהשחקנים המובילים בקבוצה. אפילו שכנועים מצד גנט להשאיל אותו לקבוצה אחרת בבלגיה לא עזרו, ורמוט לא חשב הרבה ואחרי אותה שיחה שב לקדנציה נוספת אצל האדומים. ביום השני של מחנה האימונים ורמוט חזר, אבל בגישה שונה: הוא הבין שיותר לא יוכל לדחות את הפריצה הסופית, והמפלה בבלגיה חייבה אותו להתאמץ יותר כדי לא לשקוע. ורמוט הבין שהוא חייב להרים את הקריירה שלו מחדש, ושהכדור התגלגל למגרש שלו.

"למרות שגילי לא שיחק הרבה, אני חושב שהשהות בבלגיה כן תרמה לו", סבור אביו יעקב."פרט לחברתו לחיים, לא היו לו שם יותר מידי חיי חברה. כך שהמעבר לבלגיה אולי לא שיפר אותו מקצועית, אבל בהחלט ביגר אותו בהרבה מובנים. אפשר לראות את זה היום ביחס שלו לכדורגל ולדברים שהוא עושה במגרש ומחוצה לו. אני אישית רואה את הכדורגל כמשחק קבוצתי, לכן השאלה האם גילי יכול או צריך לסחוב את הקבוצה לבדו לאליפות, היא לא הוגנת. מעבר לכך, אני מאמין מאוד בבן שלי ולדעתי הוא עדיין רחוק משיאו. אם גילי ימשיך במגמת העלייה, הפועל בהחלט תוכל להרוויח הרבה מאוד מזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חסרה סיומת

ורמוט, כאמור, תופס היום חלק נכבד במרקם החברתי של האדומים. בהפועל מדברים עליו כסוג של מנהיג עבור הצעירים בקבוצה. ורמוט מקפיד לערוך שיחות עם כל הצעירים, ומעודד ומדריך אותם מקצועית. לא פעם לקח הקשר את מהראן לאלה לשיחות צפופות, שם נתן לו ביקורת בונה והעביר לו טיפים כיצד לשפר את התנועה שלו במגרש. הדברים האלה לא נעלמו מעיניו של גוטמן, שמדי פעם קרא לקשר לשיחות בארבע עיניים וביקש ממנו לקחת עוד על עצמו במגרש. במיוחד, כשטלקיסקי הרבה פחות יציב מהשחקן הלא יציב שהוא היה. כשסיני וקשטן ראו אותו באחד ממשחקי הליגה, הם הבינו שאי אפשר יותר להתעלם. ורמוט כבר היה אפילו על סף ההרכב, אלא שאז, מספרים בנבחרת, טל בן חיים זרק הערה לקשטן לפיה היה נכון להכניס את ורמוט במשחק הראשון מול יוון, וכך גורלו של הקשר נחרץ. קשטן הוציא אותו מחוץ לסגל במשחק השני, אבל עוד קפיצת מדרגה מצידו של ורמוט כבר תחייב את קשטן להכיר בכך שהקשר אותו אימן בהפועל תל אביב, אכן התבגר.

באימון אחר הצהריים של יום חמישי האחרון, דווקא כשכולם חשבו שמס' 14 עייף אחרי מסע הנבחרת, הדהים הקשר את כולם. במשחקון פנימי העביר ורמוט ארבעה שחקנים וכבש שער מדהים שזכה לתשואות מחבריו. אם זו אינדיקציה למה שאוהדי הפועל אמורים לראות מורמוט במחזורים הקרובים, אז יש להם הרבה למה לחכות ואולי גם בסוף הדרך, יהפוך הקשר ליקיר שער 5 אחרי שיביא לאדומים אליפות אחרי תשע שנים עקרות. אם לא, לשחקני הפועל קשה לראות איך הם עושים זאת בלעדיו: "גילי נמצא בכושר הכי טוב בקבוצה", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "אם הוא ימשיך עם אותה יכולת שהציג מול בית"ר ובני יהודה, אז יהיה לנו יתרון משמעותי על קבוצות אחרות בליגה. הוא צריך רק קצת יותר מזל בסיומת מול השער ואם המזל יהיה לצידו, אז אני מאמין שנחגוג בסיום העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully