וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוט-בול פגיעה

הוא התקשה לבלוט לצד אבוקסיס השחקן, הוא פורח לצד אבוקסיס עוזר המאמן. שי אבוטבול, לא מעט בעזרת אלי גוטמן, מוכיח העונה בהפועל תל אביב שהוא כן יכול להפוך לבורג מרכזי בקבוצה גדולה

שריקת הסיום במשחק בין הפועל תל אביב למ.ס אשדוד לפני שלושה שבועות הולידה חגיגה אדומה בבלומפילד, בזכות שערים בדקות האחרונות של שי אבוטבול וסמואל יבואה. אבל דווקא בעיצומן של החגיגות ביציע, פרץ ויכוח מילולי בין אחד מאוהדי הפועל הותיקים לבין מגנה הימני של הקבוצה, עומרי קנדה, ויכוח שלטענת הסובבים עלול היה להפוך לעימות פיזי של ממש. חלק מהשחקנים האדומים החוגגים פסח על האירוע, פרט לשי אבוטבול, שהפסיק את חגיגות שלו ופתח בריצת אמוק לעבר הניצים. אבוטבול לא התבלבל, דחף את האוהד ונעמד כחוצץ בין שני הצדדים, תוך שהוא מבקש להרגיע את האווירה הטעונה. המטרה הושגה, ואותו אוהד השתכנע בסוף להניח למגן, לא לפני שהוא צועק אל עבר הנוכחים במקום: "לעמרי יש מזל. אם לא שי, הייתי שובר לו את הפרצוף".

למרות שלא מדובר היה באירוע ספורט כמו השער החשוב שכבש כמה דקות קודם לכן, אבוטבול לימד על הנוכחות החדשה שלו בקבוצה, על המעמד החדש שלו, על העוצמה שלו ועל הנפח שלו. ואלו בדיוק הדברים שיוסי אבוקסיס אהב להתערב בהם. אם בעבר אבוטבול היה שחקן הבית האהוב אך הפחות מורגש, העונה הוא מסגל לעצמו עוד ועוד אלמנטים אבוקסיסיים. מיכולת הבישול, דרך הניסיון להכריע משחקים וכלה בפתרון בעיות שצצות מדי פעם. "בעונה האחרונה שי שיפר את המשחק שלו כמעט בכל פרמטר", אומר סלים טועמה. "אין לי ספק שאם הוא ימשיך בדרך הזו הוא יהיה כוכב ענק בהפועל, וכן, יהיה אפשר להגיד, סוף סוף, שהוא נכנס לנעליים הגדולות של אבוקסיס".

השגריר של האוהדים

לאבוקסיס יש חלק משמעותי בקריירה של אבוטבול. תחילה, בחלק הקשה של הסיפור. אבוקסיס חזר להפועל תל אביב שנה אחת בדיוק לפני שאבוטבול התערה בקבוצה הבוגרת, והנוכחות שלו, כמו גם היכולת, העמידו לא פעם בצל את הילד המוכשר. כל מי שזוכר את אבוקסיס, השחקן הגדול, יודע כמה דומיננטיות הוא שואב אליו וכמה קשה לילד לבלוט לידו. בתחילת 2002/3 אבוטבול התחיל להבין זאת, במיוחד כשהוא חי עם הטייטל של "היורש". למרות הבלחות רגעיות, אבוטבול היה צריך לחכות עד שאבוקסיס יהפוך לעוזר המאמן שלו כדי להפוך לשחקן שקצת מזכיר את המקור.

מספר 18 הצעיר חי גם עם טייטל נוסף: האוהד השרוף שהפך לשחקן נאמן, אבל לא לשחקן שציפו כולם. החלום הבלתי אפשרי על אוהד שיהפוך לשגריר הטוב ביותר על הדשא. "כבר בתור ילד, הייתי אוהד שרוף של הפועל תל אביב. מאז ומעולם זאת היתה הקבוצה שלי", אמר בעבר לאתר הרשמי. את האוהדים זה הקסים, אבל את המאמנים קצת פחות. הרומנטיקה לא דיברה למאמנים מדרור קשטן ועד לגיא לוזון, שלא תמיד ספרו את הכישרון הצעיר ושלחו אותו לא פעם לספסל. "שי רק חיכה לרגע שייתנו לו את הבמה והביטחון להוכיח את היכולת שלו", נזכר חברו לקבוצה אז והיום.

לאבוטבול היה מספיק זמן על הספסל כדי להתבגר בקבוצה גדולה, והרוויח בינתיים את המעמד שלו בקרב האוהדים. הוא ארגן ביקורים בבתי חולים, הופיע לאירועים וידע להתחבר למקור הכוח העיקרי בקבוצה. השיא הגיע בשנה שעברה, בזמן שהקשר חגג בריתה לבתו הבכורה. אבוטבול הזמין מספר מצומצם של אוהדים לאירוע המשפחתי, אולם כשהשמועה על החגיגה המתוכננת התפשטה, ביקשו עשרות אוהדים נוספים להגיע. אל אבוטבול פנה אחד מאוהדיה המסורים של הקבוצה וסיפר לו על הקומץ שרוצה ולחלוק לו כבוד, האב הגאה לא התבלבל לשניה ואמר לאותו אוהד: "הם מוזמנים".

הטיפים של אבוקסיס

בצד המקצועי, כאמור, לאבוטבול היה הרבה יותר קשה. כל שנה חיכו שההבטחה תמומש, וכל שנה הסבירו בסוף למה הוא כבר לא יהיה היורש של אבוקסיס. עם הזמן, אבוטבול הרוויח את כוחו גם מול השחקנים ולא רק מול האוהדים. בהפועל מספרים כי מס' 18 היה האיש של השחקנים הצעירים במועדון. לפני שלוש שנים, למשל, באחד מאימוניו הראשונים בסגל הבוגר, תיקל גל שיש בחוזקה את הקשר הוותיק כפיר אדרי. האחרון התנפל על המגן השמאלי הצעיר וסינן לעברו: "הלו, תרגיע ילד!". רגע לפני שהרוחות התלהטו הגיע בריצה אבוטבול וביקש מאדרי להניח לשיש הצעיר. מקרה נוסף שוב קשור בקנדה. ערב משחק גורלי של האדומים בנתניה, נראה המגן באחת המסעדות התל אביביות כשהוא מריע למכבי תל אביב בכדורסל. באותו ערב כבר צלצל אבוטבול לעיתונאים אשר מסקרים את הקבוצה וביקש שלא לפרסם את העניין. למחרת בבוקר, לאחר שזכה לשטיפה מאבוקסיס, נלקח קנדה הצדה על ידי אבוטבול ושמע ממנו דברים דומים. אבוטבול היה זה שגם פישר בסופו של דבר בין האוהדים למגן.

העונה הופיע החלק האחרון שהשלים את הפאזל – זה שעל המגרש. המאמן אלי גוטמן ועוזרו אבוקסיס ראו בקשר פרויקט מיוחד ומרגע כניסתם לתפקיד לא הפסיקו לטרטר לו במוח: איזה אלמנטים במשחק הוא חייב לשפר, כיצד להניע כדור, כיצד לסגור ולתקל נכון יותר. במספר אירועים, אבוטבול התחיל להזכיר את המקור, והכי חשוב: הופיע תמיד באירועים החשובים. "שי רשם ללא ספק קפיצת מדרגה מאז שאלי הגיע", אומר גורם בכיר במועדון. "השיפור העיקרי אצלו הוא בטכניקה שהוא מביא למרכז המגרש של הקבוצה.יש עוד דברים שעליו לשפר, אבל כרגע נראה כי ההשקעה שלו משתלמת והוא יהפוך להיות לשחקן משמעותי בקנה מידה ארצי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המסר של גוטמן

לאחר שהשבוע ביקר גוטמן את שחקניו הוותיקים על שלא לקחו מנהיגות ברגעים הקשים בתבוסה בשבת שעברה לבני יהודה, יודע אבוטבול כי עיקר העיניים בנושא המנהיגות נשואות אליו. השבוע מגיעים עוד שני רגעי הכרעה: תחילה הערב (שני) מול בית"ר ואחר כך בדרבי הגביע מול מכבי, שני משחקים שיבחנו היטב את המהפך אצל אבוטבול. "שי עשה התקדמות ענקית בעונה האחרונה", קובע ג'ימי טורק. "הוא שחקן מאוד משמעותי בהפועל והשנה, בניגוד לשנים קודמות, הוא נותן שערים גם במאני טיים. זה לא הוגן להשוות אותו ליוסי, אבל רואים שהוא עובד קשה ואם הוא ימשיך בצורה הזאת אני מאמין שהוא יהיה אחד הכוכבים בקבוצה בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully