וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן אתם לא

עו"ד אורי שלף

6.2.2009 / 12:29

אורי שלף לא התרשם מההכחשות של גיא לוזון בנוגע לציטוטים נגד האשכנזים, וסבור כי לזעם הלוזוני יש חלק בכך שמחכים לבני המשפחה בפינה

יש לי חבר מכביסט, מודה ומתוודה. להגנתי רק אגיד כי כשנפגשנו בכיתה ב' הוא אהד את מכבי נתניה בכדורגל ואת הפועל חולון בכדורסל. יום אחד, עת נסענו יחדיו במכוניתי, חתך אותי נהג מהמסלול לידי. כיאה לתל אביבי אדיב שכמותי, פתחתי את החלון וסיננתי לעברו: "תסתכל לאן שאתה נוסע, מכביסט". המכביסט שלצידי היה המום משרבוב המילה מכביסט בתוך ההערה הכעוסה שלי, ומיהר לטעון שמכביסט זו בכלל לא קללה. "אני לא אמרתי שזו קללה", הגבתי, "התייחסתי לקבוצת אנשים באוכלוסיה שאני לא אוהב, זה יכול היה להיות גם טייסים או יוצאי שייטת, אלו גם קללות? אתה, המכביסט, ייחסת לזה קונוטציה שלילית וקראת לזה קללה וכנראה שאתה יודע יותר טוב ממני למה".

אשכנזי, או אשכנזים הם מילים נוספות שקיבלו לאחרונה קונוטציה שלילית. בזמן שדודו טופז נושא עימו כתם של עשרות שנים בעקבות הביטוי צ'חצ'חים, והאחיין שלי מספר לי שיש לו חבר שחום עור (כי אסור להגיד כושי), מר בובליל משריש בשפתנו את המושג המלגלג "פרידמנים". המוסכניק שלי מחייך וקורא לי אשכנזי מסריח וגיא לוזון מציע לעזור בקבירתם של אשכנזים. סליחה, בידיעה שהועברה אליי זה עתה נאמר כי קואץ' לוזון כי לא כיוון לכל האשכנזים, אלא רק לשניים, אשכנזים. הוא טוען שהוא לא גזען, אבל ממשיך לטעון שיש עיתונאים, שניים אבל אשכנזים, שרודפים אותו. אני מאמין לגיא לוזון, את הכנות שלו אי אפשר לקחת ממנו, הוא באמת חושב שהוא לא גזען, הרי יש לו אישה יוצאת יהדות אשכנז. הוא באמת לא התכוון, הוא פשוט לא מבין. לא מבין שאין הבדל בין לקפח ולדפוק את השחורים לבין לקבור שני אשכנזים, לא מבין שאין הבדל בין צ'חצ'חים או לוזונים לפרידמנים.

יש הרבה זעם בהתנהלותו של גיא לוזון ולפעמים נראה כי השנאה ורגש הקיפוח הם אלה שמניעים אותו. אם אני אלי ישי, מחר אני מכניס אותו לתשדיר של ש"ס. אני יכול להבין את הזעם שיש בו על אלו שטוענים שללא דודיו הלוזונים הוא היה כלום ושום דבר, אני מקבל גם את האיחולים הלבביים לעיתונאים, האשכנזים, שמצצו את דמו והכפישו את שמו לאחר שנכשל בהפועל תל אביב, אבל קיפוח על שום מה? על שום שגדל עם כפית של כסף ולא של זהב בפה? על שום שלא קיבל את מכבי פתח תקוה כבר בגיל הבר מצווה? על שום שהפועל תל אביב הייתה קבוצתו השניה בקריירה ולא מכבי חיפה?

את גיא חינכו מלידה שהוא לא פחות טוב מאף אחד והוא בהתאם לזאת מגחך למשמע עניין הקיפוח, הוא הרי גדל עם כפית של כסף בפה. אבל כאן אני כבר לא מצליח להאמין לו. רואים לו את התסכול והזעם על כל עווית בפניו ובכל מילה שיוצאת לו מהפה, הוא תמיד חדור מוטיבציה ורוח קרב להוכיח לכל מקטרגיו, לפעמים נראה כאילו סבלם של העיתונאים/האוהדים המקפחים חשוב לו יותר מהצלחתו שלו. אולי הוא חושב שלא אוהבים אותו ומחפשים אותו רק בגלל שהוא לוזון. לוזונים אוהבים לחשוב שכולם מחכים להם בפינה ועל לא עוול בכפם, רק בגלל שהם לוזונים מצליחנים. אבל מי אמר שלוזון מצליח זה משהו שלילי? הלוזונים, ברגשות הקיפוח האבסורדיים ובהתנהלותם הזועמת שבאה בעקבות אותם רגשות, שוטפים את מוחינו בקונוטציה שלילית, כזו שבגללה מחכים להם בפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully