וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: יש מידע שגאידמק מתכוון לברוח

עמית בן-ארויה

30.10.2008 / 19:06

נציג הפרקליטות מסר לביהמ"ש כי קיים מידע מודיעיני לפיו, גאידמק מתכנן לברוח מישראל בעקבות חקירה המתנהלת נגדו

נגד גאידמק מתנהלת חקירה מזה שש שנים בנוגע לרכישת חברה הולנדית באמצעות איש קש לכאורה ובאמצעות חברת פועלים נאמנות. לאחרונה, באותה פרשה, הוסיפה הפרקליטות סעיף נוסף בחוק איסור הלבנת הון וזימנה את באי כוחו של גאידמק לשימוע נוסף. אף על פי שהחשד החדש התעורר בינואר 2007, רק כעת החליטה הפרקליטות לבקש ערבויות חדשות, לאחר שהישנות פגו. לדברי נציג הפרקליטות היום בבימ"ש השלום בפתח תקוה, "יש מידע מודיעיני קונקרטי שגאידמק עומד להימלט מאימת הדין".

נציגי הפרקליטות בדיון, עורכי הדין טלי נג'רי ולירן חיים, טענו כי שורה של נסיבות מצדיקות הפקדת הערבות: לגאידמק משפחה בחו"ל; הוא שוהה חודשים אחדים בכל שנה בחו"ל ונושא בשלושה דרכונים זרים, חוץ מהדרכון הישראלי - אחד מהם דיפלומטי. כן ציינו נציגי הפרקליטות כי גאידמק מחזיק במטוס פרטי ובשתי יאכטות. בנוסף, הציגו לביהמ"ש מידע מודיעיני סודי שלכאורה מצביע על כך שבכוונתו להימלט מן המשפט. כן צוין צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות בצרפת.

בא כוחו של גאידמק, עו"ד שלמה בן אריה, טען שהערבויות פגו, ושאין מקום בשלב זה של החקירה לחדשן. כן טען בדיון כי מדובר ברדיפה פוליטית לפני הבחירות לעיריית ירושלים, שם מתמודד גאידמק על ראשות העיר. עו"ד בן אריה הדגיש בדיון כי ייתכן שהפרקליטות מכוונת לכך שגאידמק שוחח בטלפון עם אחד מעוזריו, ואמר בטלפון שלאחר הבחירות לעיריית ירושלים הוא ייסע לרוסיה ויחשוב איך לטפל בענייניו הכלכליים.

"סיכוי הימלטות ברמה של ודאות קרובה"

בשיחה בין השופט לצדדים שלא לפרוטוקול, דובר על נסיונות פישור שבמסגרתם הציע גאידמק לתת ערבות בנקאית בסך מיליון דולר, וכן לשעבד נכס של חברה לטובת המדינה. אנשי הפרקליטות הדגישו כי הנכס אינו רשום על שם גאידמק ולכן יתקשו לממשו בעת הצורך. השופט אהרון גלדס הורה לפרקליטות להגיש חומרים נוספים עד תחילת שבוע הבא ולאחר מכן ישלח החלטתו לצדדים. נציג הפרקליטות הדגיש כי "יש סיכוי הימלטות ברמה של ודאות קרובה".

נימוק מרכזי של הפרקליטות להגשת הבקשה לערבות של 5 מיליון דולר הוא מכירת הנכסים הסיטונית של גאידמק בישראל או שעבודם. לפי תזה זו, גאידמק מחסל את ענייניו בישראל וגובר הסיכוי שירצה להימלט. מובן שטענה זו של המדינה מתנגשת עם עובדת היותו מועמד לעיריית ירושלים. הפרקליטות אף פירטה בדיון את מספר הימים בהם נעדר גאידמק מישראל בשנים האחרונות כדי להוכיח שמרכז חייו לא בישראל: 120 ימים ב-2008, 189 ב-2007 ו-200 ימים ב-2006.

הסניגור אמר מצדו כי "הפרקליטות מנסה ליצור מצב מלאכותי שבו סעיף העבירה החדש מצריך ערבויות חדשות. זה מחזור, כאשר גאידמק נחקר בעניין כבר ב-2005".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully