וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה אוהדי הפועל תל אביב הורחקו מהמגרשים

קרן שמש

28.9.2008 / 11:03

בעקבות העימותים עם המשטרה צווי הרחקה הוצאו לכמה מהם. האוהדים: "באנו לראות כדורגל, במקום זה חטפנו מכות מהשוטרים, הם היו חסרי רחמים"

בהפועל תל אביב השתחרר הרבה לחץ אחרי הניצחון הראשון בליגה, 2:3 על הפועל פתח תקווה בבלומפילד. לחץ כבד היה על השחקנים לפני המשחק, כשהשחקנים ידעו כי כל תוצאה מלבד ניצחון עלולה לפגוע קשות במורל בקבוצה לקראת המשך העונה. "זה באמת כיף, היינו חייבים את הניצחון הזה, זו תחושה של הקלה. הקבוצה נראתה טוב, האווירה באמת מצוינת", אמר שחקן בקבוצה. האדומים ייצאו השבוע לצרפת עם מצב רוח חיובי בתקווה לחזור עם ניצחון מסנט אטיין במטרה להגיע לשלב הבתים של אופ"א, אך אלו יודעים כי מדובר במשימה לא פשוטה לאחר שבמשחק האחרון בבלומפילד הפסידו בתוצאה 2:1.

מי ששיחק אתמול (שבת) תפקיד מכריע בהתמודדות היה הקהל האדום, שחלקו התעמת עם המשטרה, חלקו עם המאמן. אלי גוטמן, שהתעמת עם כמה מהאוהדים בשער 2 במהלך המשחק, נראה מחויך ונרגש בסיום, פנה לקהל בהתרגשות והודה לו על התמיכה. "ראיתי המון סיטואציות בכדורגל, אבל כזה קהל עוד לא ראיתי", אמר לאחר המשחק.

במהלך המשחק התפתחה מהומה ביציע 5, כשעשרות אוהדים מצאו עצמם מתעמתים עם שוטרים. 11 אוהדים נעצרו לאחר שלטענת השוטרים, שקית גרעינים הושלכה לעבר שוטר. האוהדים טוענים כי בסך הכל שרו לעברם "לא רוצים שוטרים ביציע", ואלו בתגובה החליטו להיכנס ליציעים ולעצור אותם. חלק מהעצורים ששוחררו הציגו לתקשורות חבלות על גופם שלטענתם נעשו על ידי השוטרים. "קשה לי להסביר בכלל מה היה שם", אמר אחד האוהדים, "הם היו חסרי רחמים, דיברו אלינו בצורה נוראית והשתמשו בכוח ללא שום סיבה. באנו לראות את הקבוצה שלנו מנצחת, ובמקום זה חטפנו מכות. אלו דברים שהורסים את החשק מכדורגל, מישהו חייב להבין את זה. אחרי מקרים כאלו עדיף לנו לראות משחקים בבית, אנחנו מצטערים שקנינו מנוי, אנחנו לא מגזימים. המון אוהדים צילמו את מה שקרה. אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה".

גורם בכיר בהנהלת הקבוצה אמר בתגובה כי "מה שהשוטרים עשו ביציע היה סיכול ממוקד. הקבוצה עושה מאמצים להחזיר את הקהל למגרשים לאחר זמן רב בו לא ישבו ביציעים המיועדים להם, וחבל שזה מה שהם מקבלים בתמורה. הקבוצה מצפה מהשוטרים להפעיל שיקול דעת, ולפעמים כדאי להיות חכמים ולא צודקים".

בינתיים דרך הודעות בפורומים שונים מבקשים האוהדים לאסוף חומרים שמתעדים את אירועי אמש ולפנות עם הראיות למח"ש. היום בצהרים יגיעו חלק מהעצורים לחקירה במרחב יפתח. אגב אמש נשברו עוד עשרות כיסאות חדשים בשער 5 שהתווספו לכ-300 כיסאות שפורקו לאחר שנשברו במשחק האחרון שהתקיים בבלומפילד. כזכור, ניר פרצלינה, מנכ"ל היכלי הספורט, אמר כי לא יותקנו כיסאות חדשים במקום אלו שהוסרו. שחקני הקבוצה יזכו היום ליום חופשי ומחר יחזרו לאימונים.

ארבעה מהאוהדים המתפרעים הובלו היום לבית המשפט, שם נפסקו גזרי דין לגבם. אוהד אחד הורחק למשך שנה מכל מגרש בארץ, שניים נוספים הורחקו לפרק זמן של שלושה חודשים מהמגרשים, ואילו אוהד נוסף הורחק לתקופה של חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully